Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
SRH

Hermaphrodite

Recommended Posts

beste leden

 

ik heb een paar vraagjes ivm hermaphrodite planten.

 

jammer genoeg heb ik ontdekt dat alle 4 van mijn eerste kweek hermaphroditen zijn.

vermoedelijk ben ik in de groeifase de mist in gegaan met ze een keer veel te veel water te hebben gegeven.

dit zal hun absoluut geen goed hebben gedaan, aangezien ze in het begin al wat stress hadden.

 

ik had eerst mijn twijfels als het wel herma's waren, omdat een vriend van mij zei dat sommige wietsoorten hun toppen in bolletjes vorm groeien ( wat je vaak bij amnesia enzo ziet ).

2 dagen erna is er eentje opengegaan en zag ik dus dat er stuifmeel uitkwam.

dus heb ik alle bolletjes wat ik heb kunnen vinden er voorzichtig met een pincet afgeplukt. maar er zijn er hier en daar toch nog een paar wat open zijn gegaan.

 

nu de vragen:

 

- wilt dit nu zeggen dat zoiezo al mijn toppen vol gaan zitten met zaadjes? of enkel degene die bestuift worden.

 

- is er een kans dat ik er nog fatsoenlijk wiet vanaf kan halen ? of gaat de smaak volledig veranderd zijn ?

 

- en hoe zit het met mijn tent achteraf te reinigen? blijft dat stuifmeel lang vruchtbaar of ben ik verplicht alles goed af te schrobben ?

 

 

ik baal er enorm van want ik heb er veel liefde in gestoken, maar vermoedelijk zullen het de beginnersfouten zijn die de oorzaak zullen geweest zijn.

 

alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

- wilt dit nu zeggen dat sowieso al mijn toppen vol gaan zitten met zaadjes? of enkel degene die bestuift worden.

 

Alleen de toppen die bestoven zijn maar als jij praat over meerdere helmknoppen die open gegaan zijn is er grote kans dat de meeste toppen wel bestoven zijn.

 

- is er een kans dat ik er nog fatsoenlijk wiet vanaf kan halen ? of gaat de smaak volledig veranderd zijn ?

 

Kwaliteit word eigenlijk altijd wel minder maar het kan meevallen, maar het kan ook vies tegenvallen.

 

- en hoe zit het met mijn tent achteraf te reinigen? blijft dat stuifmeel lang vruchtbaar of ben ik verplicht alles goed af te schrobben ?

 

Goed afnemen met een vochtige doek is voldoende.

Edited by Capo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwamen ze uit stekken of zaad?

In ieder geval, normaal zou 1x teveel water geven geen reden mogen zijn om hermas te krijgen... (lijkt me meer genetische aanleg)

 

Voor de rest sluit ik me aan bij Capo, zou alleen iets grondiger de tent kuisen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

allright thanks guys !

 

en @Alkaline ze kwamen uit zaadjes; headstash zaadjes wat ook nog redelijk pricey waren.

zal mijn tentje over een paar weken dan maar eens desinfecteren :)

 

grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...