Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greentjeonatrip

Greentje On Several Trips: First Attempt 4X Purple Bud

Recommended Posts

Goedenavond mensen,

Weldra hoop ik u in dit topic van alle informatie te voorzien omtrent mijn allereerste kweekje. Ik ben nog volop bezig met mijn hokje, maar het gaat de goede kant op, althans zo lijkt het. De bedoeling is om over een weekje definitief klaar te zijn, dan een paar daagjes het een en ander te testen en zo rond aanvang December definitief van start te gaan. Het zou een mooie opsteker zijn wanneer we dit verslag ook kunnen volbrengen tot ergens in Maart 2018, we shall see....

 

De kweekruimte zal uitkomen op een circa 60x120x175, optioneel in de toekomst gemakkelijk te verdubbelen naar 120x120x175.

We gaan voor de tgl-220 plus led, 212w dimbaar https://www.gpled.eu...ek-lampen.html. Denk erover om deze lamp ook de hele cyclus in te zetten.

Buisventilator S-vent silent M100 U 240 m³ met temperatuur en toerenregeling.

Koolstoffilter 250m³

Komende week komt een Davin tijdschakelaar binnen, de DV12-k geloof ik, waar ik eventueel in de toekomst ook een extra lamp op zou kunnen aansluiten, er zit nog een kachelaansluiting op, hopelijk niet nodig.

20W clipventilatortje

Heb bij de shop een 'rest' Diamond Shield folie kunnen ritselen.

3 Passieve inlaten

ph-ec meter gehaald, temperatuur/lv min-max

4x 11 liter potten

Handmatig bewateren

 

Ik neig er een beetje naar om voor biologisch te gaan en op kokos, maar ben er nog zeker niet over uit. Ondertussen bouw ik gewoon vrolijk verder en lees me zoveel mogelijk in, zoals ik dat eigenlijk al enige tijd doe.

Over mijn kweekervaring kan ik heel kort zijn, die is er niet, daarvoor is het te lang geleden en heb zelf nooit eerder het initiatief genomen. Desalniettemin lijkt het mij een goed plan om zoveel mogelijk informatie en foto's van mijn eerste poging hier te posten, zodat ik ook goed kan monitoren wat er 'beter' kan. Het zou een welkome verrassing zijn, wanneer ervaringsdeskundigen hier van zich laten horen en dat ik door niet al teveel 'schade en schande' wijs mag worden, maar ik kan me voorstellen dat mijn setup bij lange na niet interessant zal zijn voor mensen....

 

Ik heb 10 feminised seeds gekregen van Purple Bud. Heb wel het een en ander gelezen en gezien over ontkiemen in vochtig keukenpapier, even bekijken hoe we dit gaan aanpakken en van daaruit....tsja....

 

Aangezien dit het eerste kweekje betreft dacht ik erover om ook het voorgroeien gewoon in het hok zelf te doen, of dit wijs is....

 

Hopelijk tot ziens !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alvast succes gewenst, en veel rookplezier in 2018 :D

 

En bio is een goede keuze, zou het alleen niet op cocos doen. Zakje Royal-mix van Plagron en een flesje bloeivoeding, daar moet het de eerste keer wel mee lukken!

 

Kijk anders hier http://www.wietforum.nl/topic/123138-vakkies-hoerenkast/page__view__findpost__p__1464749 of hier http://www.wietforum.nl/topic/122409-binnenkort-in-dit-theater-vakman-aan-de-naw-genetica/page__view__findpost__p__1446080 eens voor een hoop info.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alvast succes gewenst, en veel rookplezier in 2018 :D

 

En bio is een goede keuze, zou het alleen niet op cocos doen. Zakje Royal-mix van Plagron en een flesje bloeivoeding, daar moet het de eerste keer wel mee lukken!

 

Kijk anders hier http://www.wietforum...ost__p__1464749 of hier http://www.wietforum...ost__p__1446080 eens voor een hoop info.

Dank u Vakman, gaan we bestellen ! Yes,met uw topic kom ik geloof ik al veel verder, erg interessant en nog lachen ook. Komt ook geen eind aan joh, vergeet dadelijk nog dat ik ook aan het bouwen ben. Die lavaworm, ook interessant ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeeeeer interessant!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen, er is mij vandaag al meerdere malen door het hoofdje gegaan, het woordje " ontkiemen " en ik denk dat we daar dus morgen of overmorgen ook maar gewoon eens een poging voor gaan wagen. Het zal mij benieuwen, wordt de eerste keer....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeeeeer interessant!

Ik was op zoek naar die hoge 1 liter potjes, leek me idd goed om die te gaan gebruiken, maar vind ze niet zo gauw, straks anders maar even verschillende tuincentra proberen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Palmpot 1 liter bij Bol.com, kan de link ff niet kopiëren ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn ze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist 5 sinterklaaskadootjes ingepakt in vochtig keukenpapier, in een gripzakje en opgehangen. Good luck fellas!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes! Had al met veel plezier je bouwverslag gevolgd, daar kan deze dan ook nog bij :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou ze lekker op temperatuur, graadje of 22/23.

 

Succes man, ik ben benieuwd! Aan je hok zal het niet liggen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou ze lekker op temperatuur, graadje of 22/23.

 

Succes man, ik ben benieuwd! Aan je hok zal het niet liggen :P

Oh, dan verhuis ik ze even naar de woonkamer, thanks vakkie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat ledlampen niet echt warm worden, maar toch wel een klein beetje of is dat echt verwaarloosbaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verslagje, mist alleen wat fotos! :P

Juist in deze kleine hobby kweekjes heb ik interesse, dus blijf vooral posten!

 

@Joolzz. Led lampen kunnen wel degelijk warm worden maar dat ligt er maar net aan hoe zwaar je ze belast. Zodra ze warm worden zijn ze niet meer zo efficiënt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verslagje, mist alleen wat fotos! :P

Juist in deze kleine hobby kweekjes heb ik interesse, dus blijf vooral posten!

 

@Joolzz. Led lampen kunnen wel degelijk warm worden maar dat ligt er maar net aan hoe zwaar je ze belast. Zodra ze warm worden zijn ze niet meer zo efficiënt.

Dank voor je reactie. Tsja , wat zou ik in dit stadium kunnen posten.... ?

Dit misschien....

gallery_48039_19625_174907.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
:icecream: :icecream: :icecream: :icecream: :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verslagje, mist alleen wat fotos! :P

Juist in deze kleine hobby kweekjes heb ik interesse, dus blijf vooral posten!

 

@Joolzz. Led lampen kunnen wel degelijk warm worden maar dat ligt er maar net aan hoe zwaar je ze belast. Zodra ze warm worden zijn ze niet meer zo efficiënt.

Dank voor je reactie. Tsja , wat zou ik in dit stadium kunnen posten.... ?

Dit misschien....

gallery_48039_19625_174907.jpg

of hooguit deze....Dubbel opgevouwen vochtig keukenpapier met 5 kadootjes, aanschouw het "wokstokje", die middels een gaatje , ergens midden hoog-gripzakje, als een soort "roede" dient. Het geheel wordt dan in een lichtdicht hockertje gehangen en het wokstokje leunt dan links en rechts op een dekentje die ik langs de binnenwandjes van de hocker heb gefrommeld...

 

Leuk verslagje, mist alleen wat fotos! :P

Juist in deze kleine hobby kweekjes heb ik interesse, dus blijf vooral posten!

 

@Joolzz. Led lampen kunnen wel degelijk warm worden maar dat ligt er maar net aan hoe zwaar je ze belast. Zodra ze warm worden zijn ze niet meer zo efficiënt.

Dank voor je reactie. Tsja , wat zou ik in dit stadium kunnen posten.... ?

Dit misschien....

gallery_48039_19625_174907.jpg

of hooguit deze....Dubbel opgevouwen vochtig keukenpapier met 5 kadootjes, aanschouw het "wokstokje", die middels een gaatje , ergens midden hoog-gripzakje, als een soort "roede" dient. Het geheel wordt dan in een lichtdicht hockertje gehangen en het wokstokje leunt dan links en rechts op een dekentje die ik langs de binnenwandjes van de hocker heb gefrommeld...

gallery_48039_19625_745593.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn ze!

Yes,besteld,thanks!

Palmpotjes zijn binnen! Ik lees net op die zak van Royal mix dat voor het eerste gebruik gespoeld dient te worden. Hoe kan ik dit het beste aanpakken ? Is het een idee om de palmpotjes af te vullen, dan de sproeier erop, totdat het onder eruit loopt, even laten uitlekken en dan al onder de lamp klaarzetten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet doen!!!!!

Gewoon inwateren met 10% van de potinhoud en afdekken en onder de lamp idd.

Welke voeding ging je ook alweer gebruiken?

Mss alvast een heeeeel klein beetje voeding bijvoegen, in de royal mix zit NIETS, zodat ze wel voeding krijgen in het begin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...