Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Zeeland- Meer Dan 5 Gr.-Huis Uit.

Recommended Posts

Hoelang laten we nog met ons de kachel aan maken.

 

https://www.voc-nederland.org/2017/11/zeeland-meer-dan-5-gram-cannabis-huis-handelshoeveelheid-huisuitzetting/

 

Ingezonden brief naar Leeuwarder Courant als reactie op een artikel over burgemeesters als drugsjagers en sluit aan bij bovenstaande.

 

Ondermijning van de rechtsstaat.

Met verbazing lees ik het verhaal, in de L.C. Van 18-11, over vier burgemeesters als drugs jagers en dat hen de dubieuze bevoegdheid wordt toe bedacht dat zij het recht (wet van Damocles) zouden hebben om zgn. drugspanden te sluiten. Dit is echter ongrondwettelijk omdat de wetgevende-, rechtelijke- en uitvoerende macht in één persoon worden verenigd ( de trias poltica). Daarnaast schenden zij het fundamentele recht op wonen, wat een schending van de mensenrechten is. Iemand kan alleen gestraft worden nadat zijn of haar zaak is getoetst door de rechter en niet door het O.M. of door een burgemeester.

Rechters hebben het daarentegen steeds vaker helemaal gehad met de hypocriete, contra- productieve wetgeving betreffende de wietmaterie en komen terecht met milde straffen. M.I. kan het O.M. dit niet waarderen. Zij hebben blijkbaar een eigen agenda, vandaar dat zij op deze wijze de rechtelijke macht omzeilen om zo het vonnis of beleid in de door hun gewenste richting te manupileren. Om hun doel te kunnen verwezelijken spannen zij de burgemeesters voor hun karretje en leggen daarmee de bijl aan de wortel van de democratische rechtsstaat.

Er dient een einde te komen aan dit wanbeleid en aan het schenden van de mensenrechten. In het kader van het recht op een persoonlijke levenssfeer, integriteit van eigen lichaam en het recht op zelfbeschikking (art.1 van grondwet) is het is de hoogste tijd dat het verbod op ' bezit, gebruik en teelt van wiet voor eigen gebruik', ongrondwettelijk wordt verklaard.

 

Doede J. de Jong

Biologische wietkweker . Appelskea

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

een schending van welk grondrecht hebben we dan over?hier hebben wij niets aan de grondwet, dit is amerika niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat alleen via de Europese grondwet in grote lijnen via artikel 94a geloof ik, maar is 6 gram bv zwaar genoeg om een huis dicht te gooien.Is 6 gram een handelshoeveelheid. We hadden hier altijd max. 30g per persoon.

Die Zeeuwen van tegenwoordig een beetje van der zotte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moeten ze dan niet gewoon kunnen bewijzen dat die hoeveelheid voor handel is bestemd voordat ze het kunnen bombarderen tot handelshoeveelheid?

 

Anders kun je mensen ook veroordelen omdat ze teveel koksmessen in huis hebben en een moord kunnen gaan plegen :lol:

 

Eens kijken wat de rechter daarvan zegt :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de wet damocles goed doorneemt

schrik je je een hoedje.

er is niet zoveel voor nodig.

 

ik help momenteel vrienden die dit boven het hoofd hangt

voor een tiental buitenplanten en wat stekken.

 

hopelijk krijgt dit een goede wending

de strafrechter was mild.

nu de burgemeester nog....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

bestuursrecht is het nieuwe strafrecht, bij strafrechter straft niet meer dus doen we het via een omweg, heb je ook geen last met bewijslast en advocaten die je zaak aannemen gemotiveerd door het onderwerp

 

officeel ben je gewoon strafbaar met een broodmes van de hema op zak, inc verpakking en bonnetje

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar maken ze zich druk om?

 

Er lopen gewoon terroristen met automatische wapens los rond,.......maar....... zolang die drie gram wiet maar uit je gemeente is?

 

Prioriteiten stellen a.u.b. ik betaal er flink belasting voor -_-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een oorlog,die de regering, ten koste van de samenleving, tegen zichzelf voert.

 

Want als je gedeelde menselijkheid ontkent en daarna handelt, bevorder je het radicale kwaad. Dan ondermijn je de moraal zelf.

 

De vijand zit bij hen tussen de oren en het mag duidelijk zijn dat deze de geestelijk gesteldheid ( de moraal ) danig heeft aangetast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

't is een schande voor de maatschappij, met dit soort disproportionele maatregelen wordt niemand geholpen.

nadelen:

1: het kost bakken met geld om dit te doen

2: het vertrouwen in de rechtsstaat wordt ondermijnd

3: de vrijheid van de burger wordt ondermijnd

4: er wordt een angstcultuur geschapen

5: behoorlijke emotionele schade voor zowel de persoon in kwestie als zijn familie en/of vrienden

 

voordelen:

1: er zijn minder 'drugs'?

2: ?

3: ?

4: ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de wet damocles goed doorneemt

schrik je je een hoedje.

er is niet zoveel voor nodig.

 

ik help momenteel vrienden die dit boven het hoofd hangt

voor een tiental buitenplanten en wat stekken.

 

hopelijk krijgt dit een goede wending

de strafrechter was mild.

nu de burgemeester nog....

 

Als je naar woningbouwverenigingen in de randstad kijkt dan gaat het zelfs nog een stap verder tegenwoordig.

 

 

Er zijn bij die eisen tegenwoordig een standaard boete van 10.000€ als je betrapt wordt met een kwekerij. En de rechter is er meerder malen in mee gegaan ook!

 

Ik had hier nog nooit over gehoord, net zoals toen ik zelf met het Damocles beleid te maken kreeg en dáár niemand over gehoord had.

 

Nieuw diepte punt wat mij betreft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...