Ga naar inhoud

Melk Meegeven Met Water Wanneer Je Organisch Kweekt.

24 replies to this topic

#1 bruinevingers

Kern lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 948 Posts:

Gepost 13 november 2017 - 23:51

Iemand hier wel eens van gehoord? Ik volg 1 of andere hippie amerikaan op instagram die echt absurd dikke vette toppen kweekt met een heel sneeuwlandschap aan trichomen. Op mijn vraag hoe ie dat voor elkaar kreeg was zijn antwoord onder andere: Geef melk mee met het water.

Beetje gegoogled en idd, ik kom hier en daar wat artikelen tegen. Maar heeft hier iemand er ervaring mee?

Deze post is bewerkt door bruinevingers: 13 november 2017 - 23:52

#2 HUFFnPUFF

pepervreter

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2524 Posts:

Gepost 13 november 2017 - 23:55

probiotics ofzo?

niet te vaak doen iig

Deze post is bewerkt door HUFFnPUFF: 13 november 2017 - 23:55

I'll huff and I'll puff and I'll blow your weed gone!

Eeuwige roem voor sensi life

#3 konopi

All you need is ' erb and coffee

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2155 Posts:

Gepost 14 november 2017 - 07:29

Gewone melk of kokosmelk?
Given that there are seven billion people living on this earth, there is a consistent quantity of imbecile or idiot, okay. Previously, these people could express themselves only with their friends or at the bar after two or three glasses of something, and they said every silliness, and people laughed. Now they have the possibility to show up on the internet. And so, on the internet, along with the messages of a lot of interesting and important people - even the Pope is writing on Twitter - we have a great quantity of idiots." - Umberto Eco

#4 lostchild

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 9882 Posts:

Gepost 14 november 2017 - 08:53

Calcium.
Medicinaal wiet gebruiker en kweker van eigen medicijn.
Na de waarheid is er geen fantasie meer te leven

#5 konopi

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2155 Posts:

Gepost 14 november 2017 - 11:35

Met calcium kan je wel de brix verhogen, maar melk zit ook calciumfosfaat in.
Given that there are seven billion people living on this earth, there is a consistent quantity of imbecile or idiot, okay. Previously, these people could express themselves only with their friends or at the bar after two or three glasses of something, and they said every silliness, and people laughed. Now they have the possibility to show up on the internet. And so, on the internet, along with the messages of a lot of interesting and important people - even the Pope is writing on Twitter - we have a great quantity of idiots." - Umberto Eco

#6 bruinevingers

Kern lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 948 Posts:

Gepost 14 november 2017 - 11:53

Wat is Brix en wat is er slecht aan calciumfosfaat?

het schijnt ook een goede bron van fosfor te zijn?

Ik ken brix alleen als een smerig spulletje wat lui over hun toppen spuiten om het gewicht te verhogen.

#7 konopi

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2155 Posts:

Gepost 14 november 2017 - 12:34

Ik zeg niet dat calciumfosfaat slecht is, alleen dat het er in zit.Bedoelde trouwens de brix waarde.

#8 bruinevingers

Kern lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 948 Posts:

Gepost 14 november 2017 - 14:09

geen id wat dat is :P

#9 dilago

dialog

• Full member
  • 9426 Posts:

Gepost 14 november 2017 - 14:58

Melk is goed voor elk zegt het spreekwoord! :innocent:

Hopelijk zijn je planten niet lactose intolerant maar met indica's lijkt me dat een risico. :likken:
Het berouwt mij niet, hoewel het mij berouwd heeft.

#10 Rodja

V.I.P.

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2129 Posts:

Gepost 14 november 2017 - 18:13

Die Amerikaan lacht zich waarschijnlijk een bult :D

#11 vakman

TL kweker

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2326 Posts:

Gepost 14 november 2017 - 18:16

Kun je geen koe in je tent zetten? Heb je melk en stront in één, super bemesting :P
I dont't know how to grow because i blow!

#12 bruinevingers

Kern lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 948 Posts:

Gepost 14 november 2017 - 20:23

Bekijk Post Rodja, op 14 november 2017 - 18:13 , zei:

Dat zou je zeggen, echter heeft hij fotos laten zien dat ie het daadwerkelijk doet. Zoek maar eens op google over: feeding milk to plants

#13 HUFFnPUFF

pepervreter

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2524 Posts:

Gepost 14 november 2017 - 21:07

of koffiemelkpoeder, ik drink het niet dus geen idee :P

Deze post is bewerkt door HUFFnPUFF: 14 november 2017 - 21:07

I'll huff and I'll puff and I'll blow your weed gone!

Eeuwige roem voor sensi life

#14 dilago

dialog

• Full member
  • 9426 Posts:

Gepost 14 november 2017 - 22:46

Bekijk Post bruinevingers, op 14 november 2017 - 20:23 , zei:

Bekijk Post Rodja, op 14 november 2017 - 18:13 , zei:

Dat zou je zeggen, echter heeft hij fotos laten zien dat ie het daadwerkelijk doet. Zoek maar eens op google over: feeding milk to plants
Zo vreemd is het niet, melk is feitelijk wit bloed.

Bekijk Post HUFFnPUFF, op 14 november 2017 - 21:07 , zei:

of koffiemelkpoeder, ik drink het niet dus geen idee :P
Roken dan? :book:
Het berouwt mij niet, hoewel het mij berouwd heeft.

#15 Crimson Fart

Midnight Toker

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1516 Posts:

Gepost 15 november 2017 - 00:08

Brix heeft dacht ik te maken met het suikergehalte van je plant, maar het is net iets complexer waarschijnlijk.

#16 konopi

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2155 Posts:

Gepost 15 november 2017 - 00:24

#17 Collie Weed

Bio = Logisch!

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2414 Posts:

Gepost 15 november 2017 - 09:39

Brix is idd de suikerwaarde in je plant :innocent:

Als je plant geen ruften gaat laten is ie niet lactose intolerant :lol:

Er zal vast wel wat lekkers inzitten voor je bodemleven,maar dat zal je in andere dingen ook kunnen vinden. ;)
Respect nature,and she will provide....

#18 Medicalgrower

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 278 Posts:

Gepost 15 november 2017 - 10:18

Geen melk van de Aldi kopen iig zit geen calcium in ;) :)

Plus melk zit vol shit en zooi denk dat die Instagram man borst melk bedoelt bruine ;)

#19 konopi

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2155 Posts:

Gepost 15 november 2017 - 10:42

Gewoon biomelk, maar kokosnootmelk of water kan ook

"In 1943, Johannes "The Moobze" van Overbeek discovered that coconut milk actively encourages plant growth. This was later discovered to be due to a number of factors, but predominantly the existence in the milk of a cytokinin known as zeatin.[4] The addition of 10% coconut milk to the substrate in which wheat is grown has shown substantial improvements in yield.

#20 GeekFreak

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 234 Posts:

Gepost 15 november 2017 - 11:26

Ik check dit soort dingen altijd op gardenmyths.com, krijg 2 hits daar, deze http://www.gardenmyt...ilk-fertilizer/ en deze http://www.gardenmyt...r-myth-is-born/ met name die laatste moet je maar eens goed doorlezen, het lijkt erop dat die hippie van jou z'n info uit het bericht wat daar aangehaald wordt vandaan heeft.

Overigens kun je met melk wél iets anders maken dat goed is voor je bodem (ervan uitgaand dat je op aarde en bio kweekt) maar dit is wel wat ingewikkelder dan zomaar wat melk op je aarde gieten, het is een fermentatie process waarbij je eerst rijstwater als starter gebruikt en later melk bij doet om een ferment te krijgen, wat je dan met suiker of melasse jarenlang in leven kunt houden. Is eigenlijk hetzelfde als wat je voor veel geld in flessen kunt kopen van Advanced Nutrients en zo maar dan beter. Kan het wel eens opzoeken als je er belangstelling voor hebt.
No Guru, no method, no teacher
Just you and I and nature