Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Nakamoto

Eerste Kweek (Led 450 Watt)

Recommended Posts

Ha mede-hobbyisten. Ik ben nieuw hier op t forum, al heb ik t gevoel jullie al beetje te kennen omdat ik al jaren kweekverslagen lees en dingen opzoek hier.

 

Na een paar jaar buitenkweken kan/mag ik eindelijk mijn hobby nu ook binnen een beetje praktiseren :D Graag maak ik gebruik van jullie kennis, en daarnaast wil ik ook gewoon alles voor mezelf bijhouden om het in de toekomst (nog) beter te doen.

 

Het is misschien een beetje vreemd, maar ik start met zadenkweek. Ik heb namelijk wat vrienden die breeden en wil voor hun+mijzelf wat mooie vrouwelijke zaden kweken. Ik heb buiten ge-experimenteerd met gewoon reguliere zaadjes en dat viel me niet tegen. Binnen wordt dit natuurlijk een heel ander verhaal, en wil ook nog eens fem. zaden i.p.v. regulier.

 

Mijn (complete kweektent) setup: (wat denken jullie hiervan?)

 

-1x Kweektent Secret Jardin DR 90x90x185

- Uniteck 450 watt LED power kweeklamp, Full Band, goed voor groei en bloei.

- Ophang setje voor de lamp, en aansluit kabel.

- Heavy Duty Plug in Timer. Van het merk LUMii

- Can filter + inline fan. Buis zuiger, luchtslang en Koolstof filter

- Clip on fan Low Noise. Voor de lucht circulatie.

- 4x 11 liter pot, genoeg om deze tent te vullen.

- THERMOMETER

 

De tent staat in een geisolleerde garage (zolder). Volgens mij blijft het niet warm genoeg, dus moet nog even opzoek naar een oplossing. Zat zelf te denken aan zo'n tube heater met ingebouwde thermostaat.

 

Wat belangrijk is om nog even te zeggen is dat ik geen nieuwe soort wil breeden ofzo. Ik ben me nog aan het inlezen, maar het plan is alsvolgd:

 

- 10 reguliere zaden van een gerenomeerde zadenbank ontkiemen

- Mannetjes eruit, de mooiste 4 vrouwen verder kweken

- In de bloei 1 vrouw behandelen met zilverwater -> maakt ballen -> bestuift de andere vrouwen

- Uit laten bloeien, drogen, zaden pellen

 

Ik heb wat reguliere autoflowers gekocht, in de hoop dat dit het proces iets vermakkelijkt.

 

Feedback en tips zijn zeer welkom. Ik wil veel leren, het gaat waarschijnlijk niet top worden, maar je moet ergens beginnen. En wie weet is het resultaat wel redelijk.. Het is niet voor de verkoop dus het hoeft ook niet 100% perfect te zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze tip heeft Collie me gegeven bij het Femmen van auto's

eventjes parafraseren: ontkiemen in 2 rondes met een weekje tussen,

 

van de eerste pak je mooiste pheno ertussen uit om 2x met STS te bewerken zodra je iets van vrouwelijke voorbloei ziet (binnen de zelfde week).

 

deze laat je dan best stuiven over een gelijkwaardige pheno uit de 2de ronde om sneller tot het gewenste resultaat te bekomen.

 

Welk soortje heb je trouwens gekozen?

Vanwaar de keuze om autoflowers indoor?

 

Veel succes alvast, ik volg!

Edited by alkaline
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@alkaline tnx dat was ik precies van plan idd. Ik heb voor autoflowers gekozen omdat ze in principe voor buiten zijn, en ik 2 kweeks wil doen. Dan heb je 2x kans om ze met droog weer af te bloeien. Daarbij hoef ik nu niet op lichtschema's te letten, wat ik ook nog nooit gedaan heb omdat ik altijd buiten kweek.

 

Ik heb wel voor een grote autoflower gekozen: https://www.zamnesia.nl/top-tao/4279-big-auto-regular.html

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...