Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

TopRot

Indoor Kweekschema Oc/co2

Recommended Posts

Beste forumleden:

 

Onderstaand heb ik schema wat ik graag wil gaan toepassen bij het gebruik van OC/CO2.

 

Aan jullie de vraag of jullie je hierin kunnen vinden? Zijn er nog op- of aanmerkingen op onderstaand schema?

 

Alvast bedankt!

 

Legenda:

A/B= Hy-pro A&B

WS = Aptus wortelstimulator

Reg= Aptus Regulator

Enz= Aptus Enzymen

P = Aptus P-Boost

K = Aptus K-Boost

BB= Atami Bloombastic

 

 

gallery_47245_19303_219346.jpg

 

 

gallery_47245_19303_244672.jpg

 

 

 

Groetjes Toprotje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit. gr El capi

 

verander je de PH bewust aan t einde van je kweek ivm de opnames ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is in ieder geval een mooi spreadsheet zodat je weet wat je doet, of wat je gedaan hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit. gr El capi

 

verander je de PH bewust aan t einde van je kweek ivm de opnames ?

 

Ja bewust, ivm een betere opname van ca/mg en nog wat andere stoffen. Maar zit nu een beetje in twijfel om tot 5.9 max te gaan omdat de ph in het medium altijd iets kan oplopen. Maargoed dat zijn details.

 

Het is in ieder geval een mooi spreadsheet zodat je weet wat je doet, of wat je gedaan hebt.

 

Yep, geen halve voorbereidingen deze x .. Verder dus geen op of aanmerkingen zo te zien ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

toprot heb je ergens een verslag staan ?

 

Verslag van ?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan je adviseren om in week 5 rond de 900ppm te zitten met een temperatuur van 30 graden en een luchtvochtigheid van 50-60% voor een hogere opbrengst .

Ik zou vanaf week 5 dit zelfde aan houden tot week 10 .

 

Wat voor lampen gebruik je want als je in hoge ppm wil werken zou ik 600watt gebruiken.

Voor de rest ziet je plan er wel strak uit !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kon je de rv maar zo regelen met een OC

 

Kun je dat nog wat toelichten Boefje?

Want volgens mij is het grote gezeik met de OC's bijna altijd de luchtvochtigheid.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rv kan je helemaal niet regelen met de OC. Hij ontvochtigd of niet. Temperatuur heeft voorrang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oc co2 draai ? of wordt dat de toekomst ?

 

Dit word m'n eerste ronde met oc/co2

Heb wel een oud verslag staan WF

maar hele andere setup..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor lampen gebruik je want als je in hoge ppm wil werken zou ik 600watt gebruiken.

Voor de rest ziet je plan er wel strak uit !

 

Interessante opmerking, zou je dat kunnen onderbouwen ? Gavita 1000w is namelijk inderdaad de planning. Heb je wel eens met 600 of 1000w gewerkt ? Bvd

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rv kan je helemaal niet regelen met de OC. Hij ontvochtigd of niet. Temperatuur heeft voorrang.

 

Als ik het zo lees zijn de juiste rv waardes niet regelbaar/in te stellen of haalbaar ¿ wat zou jij doen in mijn situatie ? Externe be(ont)vochtiger ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@toprot Het probleem is dat als de opticlimate koelt er ook ontvochtigd wordt. Soms daalt de vochtigheid wel tot 20-40%. Een luchtbevochtiger gebruiken heeft ook niet altijd zin omdat de druppels gelijk neerslaan op je gewas... en dan krijg je.. toprot:p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor lampen gebruik je want als je in hoge ppm wil werken zou ik 600watt gebruiken.

Voor de rest ziet je plan er wel strak uit !

 

Interessante opmerking, zou je dat kunnen onderbouwen ? Gavita 1000w is namelijk inderdaad de planning. Heb je wel eens met 600 of 1000w gewerkt ? Bvd

Ik heb gewerkt met 600watt , als je met 1000watt gaat werken is de lichtintensiteit heel hoog en moet je hogere ppm waardes aan nemen anders heeft 1000watt ook weinig nut.( 1000watt 400volt )

 

Onderbouwing :

Door co2 sluiten de mondjes van de plant waardoor hij ze warmte niet kwijt kan .

Om de mondjes weer te openen van de plant kan je dat op 2 manieren doen.

1. Door de temperatuur te verhogen tot 30graden (en bij hogere ppm van 900 kun je je temperatuur maximaal verhogen tot 32+-)

2.Door lagere luchtvochtigheid willen de mondjes ook open gaan 50-60% ( Bij hogere ppm van 900 kan dit ook nog verlaagd worden tot 40%)

 

Voor optimaal gebruik van deze twee zal de plant dus veel "zweten" waar door hij goed gecontroleerd zijn warmtr kwijt kan .

Door het "zweten" moet hij heel veel water nodig ( hou gewoon de normale ec waarde aan )

Als de plant het toelaat kan je de voeding 10% verhogen ( EC )

 

Lang verhaal kort te maken

Meer licht meer temperatuur meer water meer co2 minder luchtvochtigheid.

 

Hoe meer co2 hoe nauwkeuriger je moet werken.

Tot 900ppm kan je zonder grote zorgen werken alles wat daar boven komt moet je gewoon heel goed opletten

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor lampen gebruik je want als je in hoge ppm wil werken zou ik 600watt gebruiken.

Voor de rest ziet je plan er wel strak uit !

 

Interessante opmerking, zou je dat kunnen onderbouwen ? Gavita 1000w is namelijk inderdaad de planning. Heb je wel eens met 600 of 1000w gewerkt ? Bvd

Ik heb gewerkt met 600watt , als je met 1000watt gaat werken is de lichtintensiteit heel hoog en moet je hogere ppm waardes aan nemen anders heeft 1000watt ook weinig nut.( 1000watt 400volt )

 

Onderbouwing :

Door co2 sluiten de mondjes van de plant waardoor hij ze warmte niet kwijt kan .

Om de mondjes weer te openen van de plant kan je dat op 2 manieren doen.

1. Door de temperatuur te verhogen tot 30graden (en bij hogere ppm van 900 kun je je temperatuur maximaal verhogen tot 32+-)

2.Door lagere luchtvochtigheid willen de mondjes ook open gaan 50-60% ( Bij hogere ppm van 900 kan dit ook nog verlaagd worden tot 40%)

 

Voor optimaal gebruik van deze twee zal de plant dus veel "zweten" waar door hij goed gecontroleerd zijn warmtr kwijt kan .

Door het "zweten" moet hij heel veel water nodig ( hou gewoon de normale ec waarde aan )

Als de plant het toelaat kan je de voeding 10% verhogen ( EC )

 

Lang verhaal kort te maken

Meer licht meer temperatuur meer water meer co2 minder luchtvochtigheid.

 

Hoe meer co2 hoe nauwkeuriger je moet werken.

Tot 900ppm kan je zonder grote zorgen werken alles wat daar boven komt moet je gewoon heel goed opletten

 

Mooi stuk info. Eerste ronde wil ik geen risico's nemen en dus niet hoger dan 750/800 ppm gaan, indien alle waardes in orde zijn. Ik ga hier even onderling in beraad en zelf ook wat meer info scoren voordat ik de knoop doorhak. Kom ik later nog op terug.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...