Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bruinevingers

Vraagje Stockmarket

Recommended Posts

Basis handelen op de stock market zegt: Laag kopen, hoog verkopen.

gof8r5ijl9r4c.jpg

 

Echter, als ik iets koop op de rode lijn, en ik wil vervolgens verkopen op de groene lijn, dan maak ik alsnog geen winst, omdat de spread te hoog is.

 

Maar als dat zo is, dan kan je dus nooit echt winst maken lijkt mij? Hoe werkt dat dan precies.

Wat bepaald wat de spread is?

 

a3rnbvoquyh1y.jpg

 

Zelfs als ik nu koop

 

40uhdkowmdwtu.jpg

 

En de grafiek gaat over de groene lijn heen, dan is de spread nog steeds te groot om winst te maken. De verkoop prijs is dan nog steeds onder de aankoop prijs, terwijl de grafiek er wel overheen gaat.

 

 

Ik heb het met nepgeld gedaan, en zelfs als ik 500 euro 'investeer' en de grijze lijn gaat verrrr over de groene lijn, heb je alsnog maar 1 dollar winst ofzo. En ben je soms 4 uur verder.

 

1 dollar verdienen op 4 uur en daarvoor 500 euro op het spel zetten is natuurlijk niet echt uitnodigend, maar ik doe vast iets verkeerds :D

Edited by bruinevingers
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In theorie klopt het, ik dacht dat het met kleine bedragen niet te doen is vanwege de hoge transactiekosten.

Als je dit toepast in Cryptocurrency, bv met bitcoin of Bitcoincash etc, dan kan je leuke winsten behalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is natuurlijk afhankelijk waar je in handelt.

Plus 500 is een grote markt met veel verschillende handelsopties maar de kosten voor het handelen zijn relatief hoog zeker als je met 500 euro investeert.

Bux playing with the big boys. Als je zeker wil weten dat je geld snel weg is begin dan hier mee.

 

De in mijn ogen beste manier om met traden geld te verdienen op het moment is de cryptomarkt.

Dit is dan ook de markt waar ik veel in actief ben en een stevig rendement weet te behalen.

Dat is mede omdat de markt erg snel beweegt, een week op de cryptomarkt is te vergelijken met een jaar op de aandelenmarkt.

Crypto markten hanteren veelal lage kosten, Binance mijn favoriet laat me traden voor maar 0,05% per trade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik nu IQ Options en bovenstaande voorbeelden zijn de bitcoin markt. Maar de cryptomarkt ben je dus meer met dagen bezig en niet met uren? Dat is niet binary options toch?

 

Dat lijkt mij vooral gokken. Hoe kan je berekenen wat de markt doet per minuut :o

 

Maar als ik laag bitcoins koop. En een uur later gaat de spread lijn over de groene lijn heen (Dus hoger als je betaalde prijs) dan is er nog steeds geen winst. En dat snap ik niet. Dat schijnt door die spread te komen, maar ik snap er de ballen van :D

 

Later vertelde mij iemand dus dat je met die cryptomunten niet echt rendabel kan zijn op korte tijden.

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

De spread is het verschil tussen wat een koper maximaal wil betalen voor een aandeel en waar een verkoper zijn aandeel minimaal voor wil verkopen.

Het verschil tussen deze twee prijzen zul jij als koper moeten opvangen om aan de prijs van de verkoper tegemoet te komen. Je kunt het vergelijken met handje-klap, dan kom je bij iedere klap ook nader tot elkaar met de prijs, alleen in dit geval heb je te maken met een stugge boer die de prijs al op voorhand vast heeft staan :yummy:

 

verder:

Wanneer je bij crypto je geld op de exchange laat staan tussen je trades in, dan zijn de spreads véél lager. Als je gaat uitrekenen wat het uiteindelijk allemaal kost om het na iedere trade weer naar fiat om te zetten en vervolgens op je bankrekening, dan blijft bij al die tussenstapjes wat geld hangen in de vorm van trading fees.

 

En wat Unlimitedhold zegt, bij stocks heeft het nauwelijks zin om met dit soort kleine bedragen in te stappen; dan moeten éérst nog alle kosten eruit voordat je echt 'winst' gaat maken.

 

Litebit of Bitonic zijn gemakkelijke manieren om kennis te maken met crypto, hier kun je via ideal betalen. Als je in crypto stapt, raad ik je aan om je eerst rustig een weekje in te lezen. Crypto leent zich juist wel degelijk om op korte termijn winst te maken, mits je weet waar je mee bezig bent. Koersen schieten per dag soms tientallen procenten omhoog (of omlaag) en als jij op deze golf weet mee te rijden kun je leuk geld verdienen.

Edited by pindarots123

Share this post


Link to post
Share on other sites

rbwi9pc7ldaft.jpg

 

Als je kijkt naar rood/groen, dan praat je gewoon over een tijdsbestek van 5+ uur.

 

En die afstand van elkaar, levert misschien 50 cent op, als je 500 inzet :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoor mensen praten over meerdere tientjes per dag verdienen, maar die leggen dan zeker 10.000 euro in ofzo? Want zelfs als je de grafiek bekijkt over een periode van 5 dagen, zit er maar zo een groei in, dat je met 500 euro misschien 5 euro winst had. Dat is een euro per dag

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Investeren in de cryptomarkt is niet zomaar wat en wat pindarots al zegt je moet eerste echt wel een week info verzamelen over hoe het allemaal werkt.

Daarnaast elke dag minimaal 1 uur besteden aan het up to date blijven van de huidige markt.

 

Als je in de cryptomarkt stapt raadt ik aan om met zeg 500 euro te beginnen, en optioneel daar elke maand 100 euro aan toe te voegen in Bitcoin op het moment dat de bitcoin/euro prijs laag is. Neem jezelf voor dat het geld wat je er in stopt ''weg'' is dat geld ben je kwijt en krijg je nooit meer terug. Neem dat als uitgangspunt en handel van daar uit.

 

Nagenoeg all trades die je gaat maken op de markt zijn bedoelt om je investering in bitcoin te verhogen.

Stel je koopt bitcoin voor 500 euro dan krijg je 0.080000 BTC oftewel 80000 Sats (satoshi).

 

Om vervolgens daar meer van te maken zit je de hele dag achter de computer!

Let op want dit is noodzaak zolang je in een trade zit blijf je achter je computer zitten.

Even naar de supermarkt kan je zomaar 0.01 BTC kosten, gelukkig is dit ''niks waard'' want het is tenslotte internetgeld en je hoeft er geen boterham van te kopen.

 

Mocht je denken dit is allemaal wel erg lastig en dat is het ook dan kun je ook kiezen voor een lange termijn investering.

Mijn portfolio voor de lange termijn bestaat voor 90% uit Bitquence en Neo en het doel daarmee is mijn investering x100 te laten gaan.

 

Doe je research voor je ergens in investeert, ik ben geen financieel adviseur en dit is geen financieel advies.

Handel op eigen risico!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoor mensen praten over meerdere tientjes per dag verdienen, maar die leggen dan zeker 10.000 euro in ofzo? Want zelfs als je de grafiek bekijkt over een periode van 5 dagen, zit er maar zo een groei in, dat je met 500 euro misschien 5 euro winst had. Dat is een euro per dag

 

Ik heb nog nooit winst behaalt!

Iedereen die zegt winst per dag te hebben weet niet waar die over praat of verteld zijn verlies er niet bij van de volgende dag.

De winst komt pas zodra het uit de markt terug op mijn bankrekening staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook gewoon gaan werken voor je geld :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij zijn we een beetje langs elkaar heen aan het praten :)

 

Dat klopt want ik kan niet het ene uitleggen zonder het ander te vertellen.

Ik leg mijn persoonlijke situatie uit om je te kunnen vertellen dat het wel kan en op welke manier.

 

Je kunt ook gewoon gaan werken voor je geld :lol:

 

Ik werk ook voor me geld, maar zou graag op me 40ste met pensioen willen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik bedoel is: het ziet er niet naar uit dat crypto handig is om snel te verhandelen, maar enkelt op de lange termijn. Koop nu, kijk over een week wat het heeft gedaan.

 

Wat ik niet begrijp is wat je bedoelt met achter je pc blijven zitten. Als ik nu een bod doe en crypto koop, van welke munt dan ook. Dan kan ik die grafiek (de markt) live meemkijken. Maar de fluctuaties leveren zo minim op, wat heeft het voor zin? Als het over een periode van 5 dagen maar potentieel 5 euro oplevert met een inleg van 500, waarom dan 5 dagen live meekijken achter je pc. Eenmaal ingelegt, kan je toch niks meer er aan veranderen. Alleen maar wachten tot het winstgevend wordt. De grafiek gaat uiteindelijk altijd wel omhoog. Dus lijkt mij wie het meest geduld heeft wint ;)

 

Maar dan ben je 5 dagen verder en heb je 5 euro verdien. Wauw

 

Wat jij omschrijft, doet me dus vooral denken aan die opties. Inleggen, 30 seconden later winst of verlies. Maar dat lijkt me meer gokken. Hoe kan je nou een stratagie bepalen aan de hand van een grafiek die om 5 seconden omhoog of omlaag gaat. Een trend voorspelen met een interval van 5 seconden? hm

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik bedoel is: het ziet er niet naar uit dat crypto handig is om snel te verhandelen, maar enkelt op de lange termijn. Koop nu, kijk over een week wat het heeft gedaan.

 

Wat ik niet begrijp is wat je bedoelt met achter je pc blijven zitten. Als ik nu een bod doe en crypto koop, van welke munt dan ook. Dan kan ik die grafiek (de markt) live meemkijken. Maar de fluctuaties leveren zo minim op, wat heeft het voor zin? Als het over een periode van 5 dagen maar potentieel 5 euro oplevert met een inleg van 500, waarom dan 5 dagen live meekijken achter je pc.

 

Wat jij omschrijft, doet me dus vooral denken aan die opties. Inleggen, 30 seconden later winst of verlies.

 

Ik snap wat je bedoelt en dat probeer ik je uit te leggen. Het is juist wel ''handig'' om snel te handelen maar je verdient dan per transactie 1-5% dit doe je de hele dag waardoor je aan het einde van de dag met je verliezen 10-1000% rendement boekt (rendement wordt winst zodra je het geld op je bankrekening zet).

 

Zodra je gaat day traden zoals hierboven omschreven moet je achter je pc blijven zitten omdat je de markt en je posities in de gaten moet blijven houden. Doe je dit niet dan kun je met het ritje naar de supermarkt dus zomaar rendement verliezen.

 

Zou je long term die 500 euro investeren dan koop je het om er de komende 5 jaar niet teveel naar te kijken af en toe check je eens hoe het er voor staat.

Dan kan het zomaar zijn dat je investering over 5 jaar 50,000 euro waard is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijdverspilling !!! ;)

 

500 .- euro inzetten en 0.50 cent marge overhouden is kansloos handelen.

1% winst dek je niks van je kosten qua stroom en energie wat je erin steekt

Sterker nog het kost je geld & tijd.

En je doet het met nepgeld.? Zitten daar geen risico's aanvast.?

 

Peace

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik bedoel is: het ziet er niet naar uit dat crypto handig is om snel te verhandelen, maar enkelt op de lange termijn. Koop nu, kijk over een week wat het heeft gedaan.

 

Wat ik niet begrijp is wat je bedoelt met achter je pc blijven zitten. Als ik nu een bod doe en crypto koop, van welke munt dan ook. Dan kan ik die grafiek (de markt) live meemkijken. Maar de fluctuaties leveren zo minim op, wat heeft het voor zin? Als het over een periode van 5 dagen maar potentieel 5 euro oplevert met een inleg van 500, waarom dan 5 dagen live meekijken achter je pc.

 

Wat jij omschrijft, doet me dus vooral denken aan die opties. Inleggen, 30 seconden later winst of verlies.

 

Ik snap wat je bedoelt en dat probeer ik je uit te leggen. Het is juist wel ''handig'' om snel te handelen maar je verdient dan per transactie 1-5% dit doe je de hele dag waardoor je aan het einde van de dag met je verliezen 10-1000% rendement boekt (rendement wordt winst zodra je het geld op je bankrekening zet).

 

Zodra je gaat day traden zoals hierboven omschreven moet je achter je pc blijven zitten omdat je de markt en je posities in de gaten moet blijven houden. Doe je dit niet dan kun je met het ritje naar de supermarkt dus zomaar rendement verliezen.

 

Zou je long term die 500 euro investeren dan koop je het om er de komende 5 jaar niet teveel naar te kijken af en toe check je eens hoe het er voor staat.

Dan kan het zomaar zijn dat je investering over 5 jaar 50,000 euro waard is.

 

Dus als ik het goed begrijp, is die euro winst op je positie met 500 inleg niet eens verkeerd, als je het maar 40x per dag doet? :D Maar de bitcoin markt fluctueert niet zoveel dat je aan 40x toekomt. Soms duurt het 4 uur voordat je uberhaubt 20 cent te pakken hebt.

 

Die andere coins flucteren volgens mij wel wat meer.

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijdverspilling !!! ;)

 

500 .- euro inzetten en 0.50 cent marge overhouden is kansloos handelen.

1% winst dek je niks van je kosten qua stroom en energie wat je erin steekt

Sterker nog het kost je geld & tijd.

En je doet het met nepgeld.? Zitten daar geen risico's aanvast.?

 

Peace

 

Ja het is kansloos en tijdverspilling als je niet weet wat je doet.

 

Het lijkt bijna wel op wiet kweken 100 planten op 100m2 met 600 watt en nepwietzaad

 

Zit daar geen risico aan die nepwietzaden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijdverspilling !!! ;)

 

500 .- euro inzetten en 0.50 cent marge overhouden is kansloos handelen.

1% winst dek je niks van je kosten qua stroom en energie wat je erin steekt

Sterker nog het kost je geld & tijd.

En je doet het met nepgeld.? Zitten daar geen risico's aanvast.?

 

Peace

 

Ja, net zoals met die poker sites kun je hier gewoon nep geld 'inleggen'

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik bedoel is: het ziet er niet naar uit dat crypto handig is om snel te verhandelen, maar enkelt op de lange termijn. Koop nu, kijk over een week wat het heeft gedaan.

 

Wat ik niet begrijp is wat je bedoelt met achter je pc blijven zitten. Als ik nu een bod doe en crypto koop, van welke munt dan ook. Dan kan ik die grafiek (de markt) live meemkijken. Maar de fluctuaties leveren zo minim op, wat heeft het voor zin? Als het over een periode van 5 dagen maar potentieel 5 euro oplevert met een inleg van 500, waarom dan 5 dagen live meekijken achter je pc.

 

Wat jij omschrijft, doet me dus vooral denken aan die opties. Inleggen, 30 seconden later winst of verlies.

 

Ik snap wat je bedoelt en dat probeer ik je uit te leggen. Het is juist wel ''handig'' om snel te handelen maar je verdient dan per transactie 1-5% dit doe je de hele dag waardoor je aan het einde van de dag met je verliezen 10-1000% rendement boekt (rendement wordt winst zodra je het geld op je bankrekening zet).

 

Zodra je gaat day traden zoals hierboven omschreven moet je achter je pc blijven zitten omdat je de markt en je posities in de gaten moet blijven houden. Doe je dit niet dan kun je met het ritje naar de supermarkt dus zomaar rendement verliezen.

 

Zou je long term die 500 euro investeren dan koop je het om er de komende 5 jaar niet teveel naar te kijken af en toe check je eens hoe het er voor staat.

Dan kan het zomaar zijn dat je investering over 5 jaar 50,000 euro waard is.

 

Dus als ik het goed begrijp, is die euro winst op je positie met 500 inleg niet eens verkeerd, als je het maar 40x per dag doet? :D

 

Precies maar door de lage inleg en de tijd die je doorbrengt lijkt die 40 euro nog niks.

Ga je nu kijken wat het je aan het einde van de maand aan rendement oplevert doordat je startsaldo per dag exponentieel omhoog gaat wordt het een stuk interessanter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Precies maar door de lage inleg en de tijd die je doorbrengt lijkt die 40 euro nog niks.

Ga je nu kijken wat het je aan het einde van de maand aan rendement oplevert doordat je startsaldo per dag exponentieel omhoog gaat wordt het een stuk interessanter.

 

Met die tactiek is het ook niet handig om 1 asset in de gaten dus te houden, maar meteen een stuk of 20 lijkt mij

 

wat bepaald die spread eigenlijk? Waarom is de spread bij die coins relatief hoog, en bij opties relatief laag of gelijk?

 

En zijn er nog bepaalde tactieken die je kunt volgen?

 

Ik kan allerlei hulpmiddelen (indicators) gebruiken, al weet ik ze nog niet toe te passen. Zijn die toepasbaar op de crypto mark?

 

 

Bollinger bands, Alligator, RSI, MACD, ATR, ADX

 

Ik kan ook geautomatiseerd closen.

 

Is het dan niet gewoon makkelijk om meerde posities te openen, en automatisch zetten: bij elke procent winst; sluiten.

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unlimitedhold :Ik weet niet hoe oud je bent maar er zit een grote kans in dat je als je 40 bent niks meer aan je money hebt op je bankrekening.

De banken zijn al jaren failliet en is een kwestie van tijd dat geld niks meer waard is en alles in elkaar stort.

 

Dus sparen voor later is nie aan de orde meer zoals vroeger

Share this post


Link to post
Share on other sites

fjzjcijxyhew4.jpg

 

Ben short gegaan 3 kwartier geleden voor de lol met 9 euro. Zit nu op 1,58% winst, want de koers blijft dalen, ik denk dat ie nog veel verder naar beneden gaat.

 

Jammer dat het geen 100.000 euro was :D

 

Maar je ziet het. Hoeveel ruimte tussen die rode en grijze lijn zit. Pas bij die afstand, wordt het winstgevend.... in de centen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Risico's zijn prima die horen erbij.

 

wietkweken met nepwietzaden gaat niet werken idd heb je gelijk in net zoals 100planten onder 600watt ;)

Maar dan nog haal je meer dan 1% winst eraf.!

Kijk je zegt zelf al dat je soms de hele dag ervoor moet zitten en niet na de winkel kan gaan wat dat kost je money.

Klinkt mij als een behoorlijk opstakel in het dagelijks leven zoveel prive als sociaal en als actief mens.

En wat verdien je naar zo een dag voor de scherm zitten met je trades.?

Loont dit je uren werk/tijd die je erin steekt.

En als je uit eindelijk wel money pakt hoe zit dat met belastingen hoeveel pakt de belastingsdienst ernog vanaf.?

 

Zowieso dat laten staan kost je ook geld laat het 5jaar staan dan is dat geld aanziendelijk minder waard natuurlijk.

5jaar lang belasting verhoging 5jaar inflatie verhoging aczijns verhogingen productaanschafprijs verhogingen.

Levensbehoeftes etc etc.

 

Ik geloof wel dat je er geld mee kan verdienen hoor maar weegt het op tegen de tijd / energie / geld wat je investeerd.?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...