Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
M13l

Is This The End ?

Recommended Posts

Hoi !

 

Om effe met de deur in huis te vallen, mijn jongedame ziet er sinds zaterdag zo uit :

 

Mia  3

 

Details :

 

Super Lemon Haze

Zaadje geplant op 10/07 en is rond de 7de week bloei momenteel (Heb veel getopt vandaar de lange groei fase)

DCM Ecoterra Potgrond

Plagron voedings mix (heel miniem tijdens groei)(tijdens de bloei 50% Bloom en 100% Green Sensation)

Staat nu in een tent onder een HPS 600W met 2 fans

Temperatuur : 22/29

Vochtigheid : 75/45 (te hoog maar komt een oplossing voor)

 

Ben sinds augustus gestart mij te verdiepen in het kweken van onze aller geliefde plant. Aangezien ik in België woon heb ik besloten om maar 2-3 planten per keer te kweken om toch binnen de wetgeving te blijven. En alles ging goed tot eind vorige week. Ik merkte dat de onderste bladeren een beetje slap hingen en geel werden, en op de 2de dag dat ik dit merkte, savonds even het licht uitgedaan om fotos voor het vrouwtje te nemen (yep she’s into plants) en per ongeluk de stroom schakelaar van mijn schakelbord iets boven automatisch geduwd waardoor deze op constant aan stond…

 

Volgende dag dit opgemerkt maar toen had Mia reeds 18-19u licht gekregen ipv de gebruikelijke 12 :s. Ik merkte direct dat alle bladeren van bovenaan bruin zagen. Niet direct iets dat ik kon thuis brengen met mijn recente vergaarde wijsheid. Het lijkt wel alsof iemand een kan met chocolade poeder over de toppen gegoten heeft !

Ik heb direct het lichtregime aangepast dat er zeker 12u nacht was en heb haar verschillende malen met een waterspray proberen voeden/afkoelen. Nu het rare is dat naast haar een andere plant stond (dit was een stek van de eerste plant die ik heb afgebloeid in de tent en eigenlijk een beetje verwaarloosd hebt, maar welke tot een super top is gegroeid !!!)

 

Ondertussen zijn we enkele dagen verder en heb ik uren opzoekingswerk achter de rug maar ik kan de oorzaak (en oplossing mocht dit nog gaan) niet vinden ! Ik hou ook logboeken en quasi dagelijkse foto’s bij en het enige wat ik kan opmerken is 24u slappe bladeren + overdaad aan licht en je hebt dit resultaat.

 

Zondag heb ik een soil sample genomen en met de Rapitest Digital Soil Kit getest maar alle waarden zijn bovengemiddeld positief. Ook geef ik nu enkel water zonder toevoegingen.

 

Hopelijk kunnen jullie met jullie wijsheid mij verder helpen en hopelijk haar terug tot leven te brengen !

 

Mia 3 dagen voor de overbelichting

 

Mia  3

 

Mia 1 dag voor de overbelichting

 

Mia  1

 

Mia 1 dag na

 

Mia  1

 

Mia 3 dagen na

 

Mia  3

 

JJ die ook in de tent stond vertoont niks van tekenen !

 

JJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kunnen zo de kliko in! Een keertje licht te lang aan laten mag eigenlijk niet tot dit resultaat leiden, denk dat ze verbrand zijn. Hoe laag hangen de lampen? Denk dat je het met water sproeien alleen maar erger hebt gemaakt. En zoals je aan je 'verwaarloosde' stek hebt kunnen zien is het beste gewoon je planten met rust laten. Niet teveel aan friemelen en rommelen. Zodra ze in de bloei staan alleen maar je voedingschema aanhouden en afwachten.

Feit dat ze een dag vóór de overbelichting al slap hingen geeft al aan dat er iets helemaal mis aan het gaan was. Teveel water soms? Te koude lucht ingeblazen?

Edited by Patrick034

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zaadje geplant op 10/07

 

sinds augustus gestart mij te verdiepen in het kweken

 

Denk dat daar het probleem zit :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Patrick : De lamp hangt op 60cm van de ene en 50 van de stek maar ik gebruik de Adjust-A-Wing met lichtreflectie. Dus de lamp schijnt niet rechtstreeks op de planten en mag dus iets dichter hangen. De waterspray heb ik alleen bovengehaald in de donkere periodes. Verder zat de plant op zijn gewoon water schema (750ml/dag) en gaf ervoor geen teken meer nodig te hebben.

Vind het gewoon raar van 1 maal overbelichting dit resultaat te hebben. Ook goed om weten is dat de bladeren erna niet droog of verbrand aanvoelden. Het gewone gevoel enkel met een bruin laagje :s :s :s

 

@Alkaline : ok qua data beetje verkeerd but you get it :) Moet wel zeggen dat als ik mij op iets toespits zeer fanatiek ga. Dus ga ervan uit dat er al 100+ uren research inzitten maar akkoord nog maar steeds de eerste kweken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lag er rondom de plant geen bruinig spul, op de vloer bvb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Neetkwieker neen zowel op de grond als op zijn zus in de tent niks teruggevonden. Ik dacht in eerste instantie dat het met de lamp te maken had (opengegaan ofzo) maar daar was niks aan te zien.

Frustrerend is dat ik ook online geen foto's vind van een plant met dezelfde symptomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toevallig buiten planten met rot erin bij je hok geknipt?

Doe je ook maar 1x :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind wel raar dat dit in 1 nacht tijd zo is geworden. Als je elke dag klakkeloos 750ml in je potten hebt gegoten is de kans groot dat je ze verzopen hebt, vandaar ook dat de onderste bladeren al hingen voor het lichtprobleem. Volgende keer gewoon op het gewicht van je potten afgaan. Even voelen, zijn ze licht, water, zijn ze nog zwaar, dan niet. Je hebt snel genoeg door wanneer ze water nodig hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je een close up maken van een top die je open buigt, want ik denk net als El capitano je plant compleet weg gerot is.

Dat kan namelijk in een paar dagen gebeuren.

 

En als je al zegt dat je bladeren niet droog zijn (afbrokkelen bij knijpen), dan durf ik zeker te zeggen dat ze niet verbrand zijn.

 

Controleer (wel met schone handen, liefst handschoenen) je stek op rot! Anders ben je die ook kwijt.

 

Het is namelijk heel vochtig buiten en je zegt het zelf al 75% LV is te veel. Dan neemt de kans op rot ook gigantisch toe en de beschadiging van je filter ook.

 

Gr. X

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan best een LV van 75% hebben, alleen je zit met een dauwpunt.

 

als je planten npg kpud zijn en de ruimtw warmt sneller op dan de plant slaat er condens op je plant neer en dat is het kritieke punt.

idemdito met het afkoelen van de ruimte.

 

zie het als beglazing die van je auto bijvoorbeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat erg voor je man ! Ik leef met je mee zeker omdat ze al zo ver stonden en dan nog alles kwijtspelen :o

 

Plant ziet er idd verloren uit maar , head up keep going !

Jammer dat dit bij je eerste kweek al zo loopt ..

 

Mijn eerste dit jaar WW was een succes .

Huidige 2e kweek wat minder door fileren en uitval van 1 plant ..

Maar nu gaan ze(plant van mij en schoonbroer) wel goed .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet eruit als stengelrot,kun je wegpleuren.

Dat is er buiten ingekomen,niet meer doen dus.

Aarde mag ook weg,niet weer gebruiken.

 

Kutschimmels man,het was een mooie plant.... :(

Suc-6....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties !

 

Vandaag enkele takken afgeknipt en in detail gekeken en ze kan inderdaad de vuilnisbak in. In de plukken is nog wat groen te vinden maar te stengels zelf zijn veel te slap. Bij het uiteen duwen splijten ze gewoon open ...

 

 

20171101 125406

20171101 125330

20171101 125311

20171101 125302

20171101 125247

De plant heeft zelf niet buitengestaan maar wel korte tijd samen met een plant die van buiten naar binnen gekomen is. Stond eerst op een terras van een kameraad en is dan in bloei gezet in deze tent. Toen die klaar was is de huidige plant erin gegaan.

 

Het lijkt inderdaad dat er iets aan het sluimeren was en waarschijnlijk heeft de overbelichting iets getriggered waardoor alles zo snel is gegaan. De hoge LV heeft ook niet geholpen.

 

De stek die erbij stond is ondertussen verhuisd naar een donkere ruimte en is bijna klaar om geknipt te worden. Deze ziet er super uit en ga ik dan toch van kunnen genieten terwijl de volgende zaden uitkomen. Maar eerst alles een goeie ontsmettingsbeurt geven !

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van je plant, maar het is wel weer een mooi leer moment en ervaring.

 

Volgende keer beter :D

 

Als tip:

 

Er zijn ook "beginners" planten, die schijnen makkelijker te zijn en resistent tegen rot en kunnen beter tegen temperatuur wisselingen.

 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ervaring met SLH kweken is dat het juist een makkelijke plant is om te groeien. Kan goed tegen PH schommelingen, Weinig rot, kan een hoop voeding hebben... Binnen en buiten mengen is gewoon een slecht idee. Dan neem je allemaal vieze ziektes mee. Handjes wassen voor je aan je planten gaat kutten en huisdieren uit de buurt houden. Net als kampers. "Schoenen uit voor je de wagen in gaat".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...