Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
TopRot

Voorbereiding Recept

Recommended Posts

En dan..

 

Zoals ik al vermeld had in de bouwhoek ga ik starten met een andere setup dan voorheen (oc/co2). Vroeger heb ik altijd met een in/uit gewerkt op coco's van Atami (gemixt met perliet). En praktijk heeft bewezen dat het wel werkt. Maar, nu ga ik aan de slag met Co2 en ben toch benieuwd of er andere factoren zijn waar ik me op moet voorbereiden/aanpassen met de voedingssamenstelling die ik ga gebruiken. Hier heb ik me uiteraard over ingelezen maar wie weet zijn er ervaringsdeskundigen of slimmerds die me wat tips kunnen geven over opbouw en verloop v/d EC. En zijn er misschien nog supplementen die evt toegevoegd moeten worden ter preventie van tekorten (of voor extra stimulatie tijdens de bloei) ?

 

Mijn recept :

 

Hypro A/B

Hypro Wortelstimulator

Hypro Ph-

Hypro Spraymix

Aptus Enzym+

Aptus Regulator

Atami Bloombastic

 

Medium : Atami Coco's (18L pot)

Belichting : 1000w / 2.25m2 + co2

Bewatering : Rayjet sproeisysteem

Soort : PP (powerplant)

 

Zonder co2 EC schema :

 

Week 1 = 0.9/1.0

Week 2 = 1.1/1.2

Week 3 = 1.3/1.4

Week 4 = 1.4/1.5

Week 5 = 1.5

Week 5 = 1.5

Week 6 = 1.5/1.6

Week 7 = 1.7/1.8

Week 8 = spoelen

 

Er gaan goede verhalen rond over coco's van Plagron..

Iemand die hier meer over kan vertellen ?

 

N.a.v de antwoorden en info die ik krijg zal ik een schema maken

en uploaden waar ik uiteindelijk mee aan de slag zal gaan.

 

Cheers ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals iedereen weet, hoe meer je in je recept stopt, hoe groter de kans dat er iets mis gaat. Zoals velen hier ook doen, gewoon tijdens de groei wortelstimulator geven met Hy-Pro A+B volgens het voedingsschema van de leverancier.

Vanaf week 2 bloei geef ik P-Booster en vanaf week 5 K-Boost. Kijk hiervoor naar het Expert voedingsschema van Aptus.

Week 7 Enzymen toevoegen en week 8 alleen water.

Aan je plant zie je snel genoeg of er tekorten zijn. Teveel voeding en toevoeging is zeer zeker ook niet goed! Zelf geef ik tijdens de groei wat Stikstof mee als de plant daar behoefte aan heeft. Staan foto's genoeg op het forum of andere sites waaraan je tekorten kunt herkennen.

Keep it Stupid Simple ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals iedereen weet, hoe meer je in je recept stopt, hoe groter de kans dat er iets mis gaat. Zoals velen hier ook doen, gewoon tijdens de groei wortelstimulator geven met Hy-Pro A+B volgens het voedingsschema van de leverancier.

Vanaf week 2 bloei geef ik P-Booster en vanaf week 5 K-Boost. Kijk hiervoor naar het Expert voedingsschema van Aptus.

Week 7 Enzymen toevoegen en week 8 alleen water.

Aan je plant zie je snel genoeg of er tekorten zijn. Teveel voeding en toevoeging is zeer zeker ook niet goed! Zelf geef ik tijdens de groei wat Stikstof mee als de plant daar behoefte aan heeft. Staan foto's genoeg op het forum of andere sites waaraan je tekorten kunt herkennen.

Keep it Stupid Simple ;)

 

Bedankt voor je reactie,

 

Het recept zoals boven vermeld werk ik al enige tijd mee met succes. Maar ivm de overstap naar Co2 wil ik weten of ik bepaalde waardes aan moet gaan aanpassen, of extra toevoegingen aanschaffen. Voornamelijk de EC is een punt waar wat meer over wil weten, ivm co2. Dat expert schema wil ik denk ik wel gaan toepassen, voorheen gebruikte ik de gevorderde schema van Apt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...