Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Capo

Softboxen Van Nedfan? Ervaringen?

Recommended Posts

Wegens veranderde opstelling ben ik reeds op zoek gegaan naar softboxen,

1 voor inblaas en 1 voor uitblaas en nou kwam ik toevallig op de website van Nedfan.

Vind de boxen erg scherp geprijsd maar kan nergens vinden wat voor slakkenhuismotor erin zit.

Nou zal het vast wel goede kwaliteit zijn maar heb iemand ervaring met deze aanbieder?

 

 

 

EDIT; stukje hieronder is reeds besproken

Daarnaast twijfel ik wat voor maat in en uitblaas ik zal nemen gezien het geringe prijsverschil tussen sommige boxen.

Draai met een 600watt evsa in een tent van 120x120x220.

Uitlaatslang is +- 1,5 meter lang en inlaatslang +- 2 meter, beide hebben 1 flauwe (vrij ruime) haakse bocht erin.

Gezien het geringe prijsverschil twijfel ik tussen 1000m3 uitblaas en 500m3 inblaas of 1500m3 uitblaas en 750m3 inblaas.

Uiteraard komt het hele spul op een fancontroller welke de boel terug zal dimmen.

Is bigger altijd better of bestaat er ook nog zoiets als overkill??

Edited by Capo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja je kan op n gegeven moment overdrijven.. met 600w is 1000 kuub meer dan zat.. ik rekende altijd ongeveer 1 kuub per watt, in de zomer aanvullen met inblaas 0,5 kuub/watt.

Hangt ook van je gebruikte slangdiameters enz. af.

Met 250 slangen heb je aanzienlijk minder tegendruk als met 160 of 125, dan kan je afzuiger dus ook veel kleiner.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitblaas 250mm slang / inblaas 160mm slang.

 

Snap dat 1500m3 beetje veel is op 600 watt maar het prijsverschil tussen de 1000m3/500m3 combinatie of

de 1500m3/750m3 combinatie is slechts 20 euro vandaar mijn twijfels om niet gewoon groter te gaan.

 

En is het niet hoe meer capaciteit, hoe langzamer de motor kan draaien en dus hoe stiller die is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja, maar er is n minimum wat je wel aan toeren nodig hebt, anders verbrand je afzuigmotor.

Imo is die 1000 box met 250 slang al zat, inblaas zal je nieteens echt nodig hebben zo.

 

Tenzij je plannen hebt om in de toekomst groter te gaan... zou ik t niet te gek maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt, heb een 2.5A uniteck trafo welke tot 20% kan dimmen waar ze op aangesloten worden dus

zal je bij een 1500m3 box een minimale luchtverplaatsing van 300m3 hebben minus nog aftrek van de bocht,

dat lijkt mij op de inhoud van de tent welke bijna 3,2kuub bedraagt toch nog wel meevallen?

 

Niet dat ik je advies in de wind wil slaan hoor en heb zeker geen plannen om in de toekomst groter te gaan maar

wil niet een toch redelijk bedrag uitgeven om in de warmere periodes achteraf spijt te krijgen dat ik

voor die 2 tientjes meer niet een maatje groter ben gegaan als het toch geen kwaad kan.

 

En lees wel terug dat je de lucht in de kweekruimte "minimaal" 3 tot 5 x per minuut moet kunnen verplaatsen en

dan zou je met mijn ruimte bij 5 x per minuut uitkomen op 960m3 dus een 1000m3 box maar lees nergens terug als er ook een maximum aan zit.

Met een 1500m3 zou je de lucht zon 8x per minuut kunnen verplaatsen maar is dit erg?, kan het nergens vinden, enkel wat het minimaal moet zijn.

Edited by Capo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Capo,

 

Ik heb zelf onlangs een aantal spullen bij nedfan besteld. Ze zijn idd heel erg scherp geprijsd, maar het is wat mij betreft absoluut de laatste keer geweest.

 

Ik ga niet in details treden, omdat ik niet wil dat mijn identiteit hier uit af te leiden valt in het geval dat iemand van nedfan dit onder ogen komt en mij aan de situatie herkent (heb nogal eens met ze aan de telefoon gehangen). Je snapt dat ik op dit forum graag anoniem blijf. Maar ik druk me nog zwak uit als ik zeg dat hun klantenservice werkelijk beroerd is. Ik heb ook niet idee dat dit bij mij een incident geweest is.

 

Doe er mee wat je wil, maar ik zou je adviseren ergens anders een paar tientjes meer uit te geven

 

groet, Cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puntje om ook mee te nemen: Al die extra lucht die je verplaatst moet ook allemaal eerst opgewarmd worden in de nacht, anders staan je meiden al gauw veel te koud.

Ik maak me meer zorgen dat je met al die grote boxen in de knoei raakt tijdens licht uit omdat je dan al bijna zoveel lucht door je tentje heen ramt als de meeste mensen met licht aan doen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok thanks voor jullie reply's, gaat dan toch een 1000m3 worden, tijdens warmere periodes aangevuld met een 500m3 inblaas als dit nodig is.

Edited by Capo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verder nog mensen hier die ervaringen hebben met softboxen van Nedfan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb oom slechte ervaring met nedfan zeker als het om garantie gaat!. Verder hebben ze ook geen verstand van hun producten.En vaak zitten in hun kisten goedkoopste chinees airfan rommel. Ik zou effe verder kijken ik kom altijd bij jr hier wordt nooit moeilijk gedaan of effe bij verschillende bedrijven gaan kijken. Dan merk je welwaar je het beste voelt PS als je zegt ik kan bij nedfan voor zoveel kopen is er bij andere ook vaak wel wat ruimte

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let wel op want Nedfan hanteert altijd prijzen exclusief de BTW dus er komt altijd een mooi bedrag bij tijdens het afrekenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...