Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Waarde psychonauten,

 

Ik plaats dit hier omdat er een kennis openbaart is aan mij via de vrucht. Deze relatie is uiterstmate persoonlijk en daar ga ik dan ook niet dieper op intasten in het openbaar. Maar ik zou graag het gnosticisme bespreken met mede psychonauten.

 

Liever privé dan openbaar. Indien iemand een forum weet waar zaken als dit besproken worden verneem ik het ook graag.

 

Ik ben via de opvoeding katholiek geïnspireerd, maar mijn moeder via de theosofie. Ze heeft mij altijd herinnerd aan het vrouwelijke en de bijbel voor mij leren relativeren. De bijbel was een goed kompas toen ik mythologie ging bestuderen. Mythologie was een goed kompas toen ik filosofie ging bestuderen. Religie, mythologie en filosofie waren dan weer goed om ruimer op de wetenschap te kijken. Ik ervaar mezelf als een unificatie van deze vier. Deze ervaring beleef ik dan ook intensief wanneer ik het zou willen.

 

De synchroniciteit is enorm versneld en ik ervaar een leiding die mij tot het gnosticisme geleid heeft. Het gnosticisme opent dan weer nieuwe deuren die mijn hele geloofsovertuiging in perspectief plaatsen. De wereld waarin ik me nu bevind is een beetje vaag en ik ervaar dat mijn kennis hieromtrent tekort schiet om mijn weg beter te vinden. Ik weet wel dat ik op weg ben, maar ik mis "leiding" het in volle perspectief te leiden.

 

Aldus reik ik hier mijn arm uit.

Dank voor het lezen en sorry indien dit raar overkomt. Ik probeer het zelf maar te plaatsen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies. De gnostische schriften heeft ze mij altijd naar voren gebracht. "Wil je Jezus kennen, hier...." En zo leerde ik een Jezus kennen diens Vader niet Jahweh was. Jezus' leer komt verdacht dichtbij het oude Sanskriet.

Waarin hij de vrouwelijke rol rechtmatig wou herstellen. Zijn leer ging faliekant in tegen de leer van het patriarchaat. De bijbel is de versie van de overwinnaar. In de geschiedenis heeft de overwinnaar altijd zijn versie kunnen doordrukken; De authentieke versie is verloren gegaan.

 

Als ik wat schrijf over het "pleroma" kan iemand dat vatten? En is de "Logos" dan de Vader waarover Jezus het had?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezus' leer komt verdacht dichtbij het oude Sanskriet.

Sanskriet is een hele oude taal net als het Aramees dat Yeshua sprak.:)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezus' leer komt verdacht dichtbij het oude Sanskriet.

Sanskriet is een hele oude taal net als het Aramees dat Yeshua sprak. :)

 

Ik bedoelde op de Veda's, de Sanskrietische teksten. :) sorry. Men denkt dat die teksten 1500 jaar oud zijn. Maar ik denk dat ze een afgeleide zijn van een nog oudere tekst

Kijk naar de fysieke wereld voor het monotheïsme. Kijk naar de fysieke wereld van het monotheïsme.

Het archetype uit het verleden is de duivel aangedaan.

 

 

He?

 

Dit is voer voor psychonauten die zichzelf bewust zijn van "de trap" en daarop gestegen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook wel al in totaal kilootje zwammen gegeten

 

gelukkig gingen mijn verkregen inzichten niet vergezeld van een behoefte naar religie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook wel al in totaal kilootje zwammen gegeten

 

gelukkig gingen mijn verkregen inzichten niet vergezeld van een behoefte naar religie.

 

Mijn ervaring was geen religieuze, eerder de andere kant op. Een verlossing van alle dogma, aankomen in de wereld zonder oordelen.

Mijn religie is op zijn kop gedraaid. Waar de vrouw moet zwijgen, moet zij spreken. Waar Jezus zegt dat gezaligd zijn die blind geloven, zijn het eerder zij die tot de gnosis van hun ware zelf komen die gelukzaligheid ervaren.

 

Toen ik een orthodoxe visie aanhing was ik ongelukkig en deed ik mezelf de duivel aan. Nu kan ik de eenheid ervan vatten.

 

Ik hoop vooral dat er iemand is die vat wat ik bedoel en mijn neus naar een goede referentie kan wijzen betreffend gnosticisme. Ik vind niet eens een gnostische "kerk" in omstreken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een idee om eens wat van Rudolf Steiner te lezen?

 

Dank je. Dat is mijn neus inderdaad de goede richting op wijzen.

 

Ik heb een boek besteld "De twee scheppingen en de boeken van Jeu" door Marc van de Leest. omdat dit boek via mijn onderzoek in de theosofie via synchroniciteit op mijn pad gekomen is.

 

Antroposofie heb ik altijd vanop een afstand bekeken, misschien wat naderbij komen. Materie en geest zijn nauw verweven en de ervaring is daar de eenheid van (?). Alles is bewustzijn in manifestatie.

Zou terugkeren tot de gnosis van het Zelf dan niet het resultaat zijn van de antroposofie? Zijn boeken weerleggen toch meer een weg naar meer inzicht tot dat pad. Daar Jezus de mensen er rechtstreeks naartoe bracht via "ongewone rituelen". Deze rituelen zijn verketterd en daarvoor is hij dus ook vermoord. De gnostische kringen hingen nog lang die visie aan, maar door het vestigen van het monolithisch bestuur van de Kerk is men ondergronds moeten gaan.

Kan het niet zijn dat deze gnostische kringen nog bekend waren met de geheime leer van Jezus (die dan dichtbij aanleunt bij Rudolf Steiner?)

 

Anyway, ik heb dankzij jou een boek extra bij om te bestellen. "De weg tot inzicht in hogere werelden."

 

Daar aankomen is één, er niet verloren in lopen is 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een idee om eens wat van Rudolf Steiner te lezen?

 

OMG net zo erg als de Jehova's

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

OMG net zo erg als de Jehova's

 

Laat ons niet de religieuze toer op gaan. Ik ben hier over het pleroma bezig. De weg tot de Vader/Logos (???)

Bijdragen die tot hogere inzichten leiden, heel graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Job 13:5

Ik kan ook met "religie" zwaaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He !

Denk dat je beter dit op een forum van jehova's kan zetten of een ander forum voor gelovige mensen of dat soort vage forum's voor type mensen die graag ergens in geloven en voor de gek willen worden gehouden ;)

 

Ja idd ik ben anti geloof :) en zie dit als een aandringende Jehova getuige die met onzin nu zelfs dit geliefde wietforum besmet met propaganda en onwaarheden wat je gedachtes besmet! :P

 

Dacht eerst dat je het over een vage pado trip had :)

 

Laten we het aub cannabis gerelateerd houden.

Bijv smoke Jezus wiet.?

Was God een poth-head.?

Hoe komen de kerken aan zoveel geld zullen ze ook commercieel kweken?

Hoe zou een kwekerij eruit zien in een kerk.?

En hoe zou een verbrande kerk eruit zien als er een brand uitbreekt in de kwekerij van zo een geloofshuis.? ;)

 

Welke strains kweken christelijken en welke is de favo van de katholiek of de Jehova.?

Wat rookt de pastoor s'avonds.

 

Zijn er Hennep uitvoeringen van de bijbel.

Is er wiet te koop in de kerk en bij wie.?

 

Kijk dit zijn vragen die mij bezig houden die vage onzin van jou heeft niks te maken met dit forum.

 

Dus haal je voet tussen de deur weg en ga ergens anders heen met je regilie gezwaai ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo aandringerig? Ik zie eerder mensen die hun geloofsovertuiging grof uitsmeren en enorm off topic gaan.

Ik zocht maar gelijkgezinden (mensen die iets bekender met het mysterie zijn), alle anderen: gelieve zich te onthouden.

 

Dit heeft zeker met psychedelica te maken. Want zij hebben mij tot gnosticisme geleid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Medicalgrower, haal jij jouw voet maar tussen de deur vandaan.

 

Antireligieuze lieden zijn al net zo opdringerig als sommige gelovigen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Medicalgrower, haal jij jouw voet maar tussen de deur vandaan.

 

Antireligieuze lieden zijn al net zo opdringerig als sommige gelovigen.

 

Ik heb dan niet eens iets religieus gepost. Maar ik kan dit plaatsen door de ervaring die ik beleefd heb. Iets met Plato's grot :)

Wel jammer dat topics zo van hun ware bedoeling afdwalen doordat mensen vanuit een niet verlichte geest posten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is zeker jammer. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreselijk off-topic idd.

En alle andere gelieve te onthouden opmerking is een dominante opmerking van jou.

 

Nogmaals heeft totaal niks met

wiet

paddo's

planten

groeien

bloeien

smoke

trippen of wat dan ook te maken.

 

Of lees ik nu ergens erover heen met me stone kop.?

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar de paddo bracht me hier, ik dacht: hier zitten mannen die paddo's pakken. Misschien kunnen zij mijn wijzer op het kompas wat bijsturen. Maar het is reeds gebeurd, antroposofie. Waarvoor dank.

Jouw mening en opmerking is geuit, maar je behoeft een ander niet opdringerig te noemen als je zelf je mening komt opdringen nadat u vriendelijk verzocht bent zich te onthouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atheïsten geloven ook iets, nml dat er niks bestaat & zijn ook standvastig daarin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atheïsten geloven ook iets, nml dat er niks bestaat & zijn ook standvastig daarin.

 

Veelal zijn het koppige agnosten }-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa want bij je kerk buddys kun je deze vragen niet stellen natuurlijk ;).

Nu snap ik je topic LOL

 

Jammer dat je er zo serieus op ingaat op mijn post vooral dat ene woordje en direct je aangevallen voelt.

En ik kom mijn mening niet opdringen dit is geen kerk een vrijforum ik mag hier reageren op wat ik wil zolang ik het netjes hou en dat doe ik ..

Wel typisch ;)

 

En Dilago :

ik heb nog nooit een anti gelovige aan me deur gehad die me kwam vertellen dat die onzin niet waar was! ;)

 

En ik ben anti idd maar dit merk je pas als je met die onzin begint te gooien in mijn buurt.

Als je het voor jezelf houd zul je mij er niet over horen beginnen.

 

Voor de rest succes met je zoektocht iig

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreselijk off-topic idd.

En alle andere gelieve te onthouden opmerking is een dominante opmerking van jou.

 

Nogmaals heeft totaal niks met

wiet

paddo's

planten

groeien

bloeien

smoke

trippen of wat dan ook te maken.

 

Of lees ik nu ergens erover heen met me stone kop.?

 

Boeken van Terrence Mc Kenna maar eens lezen & de topic titel heeft meer met spiritualiteit te maken dan met een goddienst.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...