Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Echep

Legaal Werken Met Cannabis

Recommended Posts

Is het überhaupt mogelijk? Er is één ding dat ik ten alle kosten wil vermijden en dat zijn problemen met de wet.

Alles volgens het boekje en transparant.

 

Maar hoe dan? Mijn vader zei me altijd "je moet van uw hobby uw beroep maken." Best lastig als je hobby/passie cannabis is. Ik heb niet anders dan problemen ervaren door repressie en mensen die mij problemen aanpraten waar het voor mij de oplossing is.

 

Ik werk graag, maar kan me zo nergens meer in terugvinden. Ik heb gewerkt als operator, heftruckchauffeur, magazijnier, afvalverwerking, ... Wat mij nog het meeste aansprak was afvalverwerking. Ik voelde me nuttig omdat ik door mijn werk veel milieuverontreiniging kon voorkomen. Ik deed mijn werk goed, maar door omstandigheden ben ik tegen een burn out aangelopen. 80 uren per week werken soms, overprikkeld thuiskomen, relatie kwijt, en je weet wel hoe dat kan gaan he.

 

Toch wil ik niet stilzitten in het leven en iets bereiken. Er moet toch een mogelijkheid zijn waardoor je legaal met cannabis kan werken? Iemand die mij kan inspireren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga in n coffeeshop werken? Dat is ongeveer de enigste legale mogelijkheid...

Of bij zon bedrijf dat plantages opruimt, maar dat zal vast niet de bedoeling wezen...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt doodziek, neem de hele reguliere medicijnkast en laat je opereren en behandelen tot je vastloopt.

Ga failliet aan apotheek wiet en besluit zelf planten neer te zetten en houdt je niet aan gedoogbeleid.

 

Krijg een inval en doe geen afstand van de planten en misschien dat de rechter dan wel besluit dat jij voor je eigen voorraadje wiet plantjes mag gaan kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie om normaal te antwoorden. Ik hield bang mijn hartje vast.

 

Wegens te hoge verplaatsingskosten kan ik niet in een coffeeshop werken. Het zou mij teveel kosten om er van te kunnen leven.

 

Mijn eigen voorraad voorzien is haalbaar lostchild. Maar ik zou zo graag van mijn hobby mijn werk maken. Zonder te dealen he, want dat wil ik absoluut niet. Te lastig publiek en ik loop niet graag voor iemand anders.

Ik denk dat ik echt wel zou opleven moest ik daar de mogelijkheid toe krijgen. Wij hadden wel mensen die voor medigebruikers teelden, maar die zijn opgepakt en ik denk niet dat zij "legaal" bezig waren.

Dat wil ik natuurlijk niet meemaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, dat begint er al aardig op te lijken ja :D Droomvacature, helaas zou ik dan dagelijks 450 km moeten rijden. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi wonen hoor in dat NO polderdorp, grote huizen voor weinig geld en veel natuur om je heen.

Ik heb er ooit gewerkt (niet bij Bedocran).

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste 2 weken veel nieuwsberichten gelezen over experimenten met legale wietteelt in Nederland... al betwijfel ik dat dit ooit voor particulieren gedoogd zal worden (zoals in sommige Amerikaanse staten momenteel)

 

Met enige kweek-ervaring en een Nederlandse afkomst, kom je in Amerika zo aan een baan in de legale cannabis branch maar ik denk dat dit ook geen optie voor je is ;)

 

Misschien wel wijsheid om een voorschrift medicinale cannabis te regelen bij je huisarts, met je achtergrond heb je genoeg onderbouwing igv. Dit is absoluut geen "get out of jail card" maar ik denk dat menig wijkagent, officier of rechter wel wat meer begrip toont mocht het ooit onverhoopt zo ver komen...

 

Een kennis & medicinale cannabis gebruiker heeft ooit bezoek van de wijkagent gehad na klachten van aantal buren. Volledig open kaart gespeeld en de wijkagent toonde begrip en heeft zijn mondje dichtgehouden met de afspraak dat de geuroverlast werd aangepakt... maar je kan ook zomaar een wijkagent of officier hebben die lid is van de zwarte-kousen kerk en je meteen als een crimineel ziet, met alle gevolgen van dien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga in n coffeeshop werken? Dat is ongeveer de enigste legale mogelijkheid...

Of bij zon bedrijf dat plantages opruimt, maar dat zal vast niet de bedoeling wezen...

Hmmm, dat is een idee en dan stiekem een Dr120 achterover drukken en er een kweekje mee doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solliciteren bij Bedocran als 1e produktie medewerker?

 

Wist niet dat ze in Emmeloord zaten :huh:

Een leuke vacature!

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de vele antwoorden. Ik zou kunnen verhuizen, maar dat is zo'n grote stap. Verhuizen naar een ander land terwijl je bankroet bent :D Ik zal eerst over en weer moeten gaan, sparen en dan verhuizen.

Zo'n grote stappen allemaal.

 

Ik heb nagedacht, misschien kan ik een boek over cannabis schrijven? Mij is opgevallen dat veelal growersguides zich beperken naar de basis. Er is bv. in Ed Rosenthal zijn boek niet uitgelegd hoe je op hydro moet kweken, hoe je EC metingen doet etc.

Ik denk dan: Als ik het eens herschrijf met een nieuwe schat aan informatie?

Perfect legaal, toch?

 

Mijn psychiater erkent reeds dat ik cannabis medicinaal toepas. Maar hier zijn ze niet zo progressief als in Nederland. Hij vezelde wel tussen de lijnen door dat ik beter af ben met cannabis dan zonder, maar ik denk niet dat hij dit ooit luidop zou durven/willen zeggen indien er wettelijke problemen ontstaan.

 

Die vacature is inderdaad wel de perfecte job! Zoiets zou echt héél mooi zijn. Een mens doet gratis overuren in dat geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laatste 2 weken veel nieuwsberichten gelezen over experimenten met legale wietteelt in Nederland

 

Vergunningen zijn aangevraagd.....

 

Hierover later meer.

 

Pg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laatste 2 weken veel nieuwsberichten gelezen over experimenten met legale wietteelt in Nederland

 

Vergunningen zijn aangevraagd.....

 

Hierover later meer.

 

Pg

 

Ik ben heeeeeeeeel nieuwsgierig :)

 

En heb je het over een vergunning voor particulieren/eigen gebruik of meer beroepsmatig/gereguleerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet kweken onder toezicht van Trimbos, echt tof lijkt me dat :hug:

Dat Trimbos vindt dat 15% veel te sterk is en dan mag je nog maar 12% telen :icecream:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt@LC

 

Nu zijn we samen met Nol van Schaik bezig om het wetsvoorstel opnieuw in te dienen met een andere insteek.

 

We gaan zien of ze hiermee instemmen...

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pg, Vergunningen. dingen, moeilijk, Dat wordt weer ondersneeuwen in bullshit regels, daar heb je idd een Nol van Schaik bij nodig. De oude rot wietheld van Haarlem. Die weet wel hoe het koekje kruimelt.

 

In de coffeeshop werken, vond het mooi toen ik nog studeerde, maar werd na 2 jaar wel gek van die kansloze gasten die je de hele dag omver aan het lullen waren met dat negatieve blowers gelul aan je wiet bar. lol Andere tijden ook, stond daar met een vrouwelijke collega van 20, ik was 19 roomwit, zo groen als gras, maar nooit wat gebeurt. De tori mannen met helm hadden nu in de rij gestaan lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek een baan in de vezelhennepindustrie, is een booming business.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu zijn we samen met Nol van Schaik bezig om het wetsvoorstel opnieuw in te dienen met een andere insteek.

We gaan zien of ze hiermee instemmen...

 

De 2e kamer vast wel maar dan heb je weer die 1e kamer die altijd roet in het eten gooit.

Vrees dat je blij wordt gemaakt met een dooie mus :search:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet kweken onder toezicht van Trimbos, echt tof lijkt me dat :hug:

Dat Trimbos vindt dat 15% veel te sterk is en dan mag je nog maar 12% telen :icecream:

 

Dat wordt alleen maar oa Orange Bud in de shop van 8 % THC & buitenlandse hash kan je vergeten.Tsja je wiet in Spanje laten kweken & vervolgens verkopen in de shop zal wel tot verleden tijd gaan behoren.Dag lekkere zonwiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu zijn we samen met Nol van Schaik bezig om het wetsvoorstel opnieuw in te dienen met een andere insteek.

We gaan zien of ze hiermee instemmen...

 

De 2e kamer vast wel maar dan heb je weer die 1e kamer die altijd roet in het eten gooit.

Vrees dat je blij wordt gemaakt met een dooie mus :search:

 

Met het CDA en de ChristenUnie (lees: reli-gekkies) in het nieuwe kabinet betwijfel ik of het überhaupt door de 2e kamer komt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu zijn we samen met Nol van Schaik bezig om het wetsvoorstel opnieuw in te dienen met een andere insteek.

We gaan zien of ze hiermee instemmen...

 

De 2e kamer vast wel maar dan heb je weer die 1e kamer die altijd roet in het eten gooit.

Vrees dat je blij wordt gemaakt met een dooie mus :search:

 

Met het CDA en de ChristenUnie (lees: reli-gekkies) in het nieuwe kabinet betwijfel ik of het überhaupt door de 2e kamer komt...

Nooit gehoord wat Rutte over wiet heeft gezegd? :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hij noemde het ooit troep toch? :P maar tegenwoordig is die wel wat gematigder... ik citeer;

"Rutte zei "naar legalisering te neigen", maar wil zich nog niet uitspreken. Eerst moet duidelijk zijn of de verbouwde wiet dan niet naar het buitenland verdwijnt en de criminaliteit door legalisatie wel echt afneemt, vindt hij."

 

Maar waar komen al die berichten over experimenteren met legale teelt dan vandaan? Of is dat puur en alleen een voorstel van lokale gemeentes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wetgevende taak van de Eerste Kamer houdt in dat zij wetsvoorstellen die de Tweede Kamer heeft aangenomen, ook moet goedkeuren.

 

Pas daarna kan een wetsvoorstel ook werkelijk een wet worden.

 

De Eerste Kamer kan geen wijzigingen aanbrengen in een wetsvoorstel, maar een voorstel alleen goedkeuren of verwerpen. De Eerste Kamer mag de regering ook controleren, maar maakt niet zo vaak gebruik van die mogelijkheid.

 

Rutte mag van alles roepen en vinden en zelfs een wet 'aannemen', of het ook werkelijkheid wordt is altijd nog maar afwachten met die 1e kamer.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...