Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MrGDK

Online Kweekmaterialen Kopen Veilig?

Recommended Posts

Hallo,

 

Na jaren lang alleen outdoor gekweekt te hebben, wil ik mijn hobby nu naar binnen halen en met een kweektent een mooie binnentuin opzetten.

 

Maar aangezien er bij mij in m'n woonplaats geen growshop mer te vinden is moet ik mijn materialen online bestellen... En dat vind ik best tricky. Ik heb 't idee dat sommige online aanbieders best te vertrouwen zijn maar mijn gegevens komen wel bij hun in de administratie terecht.

Nu ben ik een hobbyist maar heb toch echt liever dat zo weinig mogelijk mensen hier vanaf weten. (Hun administratie komt ook weer bij de belasting terecht etc. Wat er met hun administratie gebeurd heb ik geen zicht op.)

 

Ik moet bijna een uur rijden om bij de dichtstbijzijnde growshop mijn materialen te halen, denk aan aarde/cocos, voeding etc. Dit is echt niet handig.

 

Wat vinden jullie? Is dit toch veilig of zijn er andere manieren?

 

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cash geld over de balie is t enige redelijk veilige... alles wat via internet gebeurt is te traceren.

Volgens mij vorig jaar nog n incident geweest met n grote gs in t zuiden waarvan justitie de klantgegevens in handen gekregen had. Hoop chaos gaf dat, ook de nodige invallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste is bij je oma laten bezorgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe ook uitsluitend cash, dan maar stukkie rijden zou ik zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof niet dat de kleine hobbykweker zich hier om moet bekommeren... zelfs in het ergste geval, wanneer het klantenbestand van een GS in handen van justitie beland, zullen ze vast geen petten sturen naar iemand die elke 2 maanden 1 zak aarde koopt. Zodra je 4 lampen en 40 potten bij dezelfde GS koopt zit het misschien anders, dan is er redelijkerwijs genoeg aanleiding om over te gaan tot een huiszoeking of iets dergelijks...

 

Ikzelf ben binnen mijn eigen sociale kringen erg voorzichtig maar bestel verder alles gewoon online... er zijn zoveel grotere jongens dat de petten echt geen tijd aan mij/jou gaan verdoen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zie je toch echt verkeerd @kenny de kleine hobbykweker is nou net vaker de l*l ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk inderdaad dat de kleine kweker steeds vaker doelwit zal zijn.

Het lijkt me inderdaad beter om 't op te halen en contant af te rekenen...

 

Dan de vraag of iemand een goede betrouwbare leverancier weet voor kweekbenodigdheden in de regio Rotterdam.

 

Alvast bedankt voor de tips!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine kwekers opsporen doen ze graag, staat mooi in de jaarcijfers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je kweekspullen afhaalt heb je kans dat rippers je volgen naar je locatie. Niet om iemand bang te praten, maar daarmee hebben ze mij als de stuipen op het lijf gejaagd. Sindsdien alles maar online bestellen.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn zelfs opti handelaren die GPS trackers inbouwen in de machines die ze verkopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat me volgen vanaf de gs kunnen ze een keer proberen... als ik dat doorkrijg zorgen wij wel dat dat probleem definitief de wereld uit raakt.

Schuiven ze met auto en al zo in n container, molotovcocktail erbij oid, en daarna ff door de shredder en gelijk richting hoogovens... probleem opgelost.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zal ze leren je tentje te proberen te vinden. :innocent:

 

Ik roei ze altijd uit tot in de derde generatie als ze mijn opti wiren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn zelfs opti handelaren die GPS trackers inbouwen in de machines die ze verkopen

Dit hoorde je vroeger ook over knipmachines.

Dat een paar gasten hem huurden, een tracker erin bouwden en dan weer terug brachten naar de GS.

 

Weet nog steeds niet of dit een broodje aap-verhaal was.

 

Deze van die Opticlimate is nieuw voor me.

Heb je dit alleen van horen zeggen, of daadwerkelijk iemand gesproken die dit heeft meegemaakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bestel wel eens wat online. Voeding, bactos en mycas. Dat is het enige eigenlijk. Het lijkt mij niet dat ze gaan zoeken omdat ik 200 gram bacto's bestel.

 

Hardware zou ik lekker contant afrekenen. Of ergens anders laten bezorgen :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch voelt het niet goed om m'n aarde, lampen etc. online te bestellen... Ik zal uiteindelijk wel moeten want er zit niks in de omgeving Rotterdam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rij je toch ff verder... liever dat dan online bestellen.

 

Capelle ad ijssel zit er zoinzo nog 1tje... zag ik na n enorme speurtocht van 30 seconden op marktplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Rotterdam kun je naar De Kast. Hebben een zeer discrete afhaal locatie.

 

Is tie nog steeds geopend dan ik hoorde laatst dat de winkel dicht was...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Rotterdam kun je naar De Kast. Hebben een zeer discrete afhaal locatie.

 

Is tie nog steeds geopend dan ik hoorde laatst dat de winkel dicht was...

 

Is tijdje dicht geweest maar is nu helemaal verbouwd en weer open. Gelukkig maar, is de laatste in 010 :o

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...