Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
TJOKN

Vraagje Over Drogen

Recommended Posts

Ik heb gister mijn planten geknipt en hangen nu te drogen in een apart kamertje. Had al wat wiet van een vriend in dit kamertje liggen die al bijna droog was maar heb het gevoel dat die plukken sinds gister een stuk vochtiger zijn.. zou dat door de aanwezigheid van mijn (vers geknipte) wiet kunnen zijn? en kan dit kwaad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat kan, droge koekjes worden zacht en natte/zachte koekjes worden hard door de luchtvochtigheid.

Het vocht komt uit je verse planten waardoor de lv stijgt en daardoor hele droge toppen weer wat vocht uit de lucht halen.

Zou dit eerder verwachten in een heel klein hokje zonder ventilatie, of hoe veel hangt er op dat kamertje ?

 

Of dit kwaad kan ligt er aan hoe vochtig, koop een lv meter en je weet het.

 

RH is LV

cannabis-harvest-drying-curing-cheat-sheet-small-version.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

kamertje is ~3op4 maar dit waren mijn planten:

dus het hangt goed vol

 

axedes.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb een hygrometer gekocht en als ik deze in de kamer zet met m'n vers geknipte wiet duidt hij 82% aan, dit zal wel aan het feit liggen dat de wiet die er hangt te drogen nog vers en nog steeds zeer vochtig is ?

 

heb natuurlijk niet kunnen meten hoe vochtig de kamer leeg zou zijn aangezien alle wiet al ophing wnr ik de hygrometer kocht.

 

Moet ik me zorgen maken?

 

Ik ben een beginner dus sorry voor de obvious vragen :D

Edited by TJOKN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je maar ventileert komt t vanzelf wel goed.

Na n paar dagen is t meeste vocht wel verdampt, dan zou de lv rustig aan moeten gaan dalen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...