Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
high dwarf

Paarse Bloemen? Oogsten Ja Of Nee?

Recommended Posts

Goedemiddag mensen,

 

Mijn blue mystic (die buiten staan) staan ongeveer een weekje of vier tot 5 in de bloei. Nu zijn de bladeren van 1 plant compleet aan het aftakelen door wss een beschadiging van de stam. Doordat het de laatste tijd slecht weer is, ben ik heel erg bang voor toprot. Ik ben namelijk een beginnende kweker, en wil daarom ook zeker dat ik de toprot vroegtijdig herken. De trichomen worden naar mijn mening helemaal niet amber van kleur, maar toch krijg ik wel allemaal paarse knoppen, dus weet ik niet heel zeker of ik al moet beginnen met oogsten.

Nu heb ik een topje van de plant eraf geknipt en onder een microscoop gelegd. Hierbij heb ik een foto gemaakt zo goed als dat lukte. Iemand misschien ervaring met dit fenomeen?

 

Ik heb wat linkjes erbij gedaan van de foto's. Ik denk zelf dat ik toprot zie, maar zie geen draderige structuren of iets dergelijks. Wel af en toe een bruin klein blaadje uit de top.

 

Reacties zijn meer dan welkom!

Edited by high dwarf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt een beetje op bladschimmel die ik had, maar ergens lijkt het toch anders.

20171005_175045.thumb.jpg.9fc5ceea3ab644dd7f4a5f2c71f18f58.jpg

 

Dat bruine op die laatste foto is niet dor maar bedekt met een soort poeder, niet ?

Als je er een keer tegenaan tikt en er komt een wolk vanaf weet je het zeker :P (niet doen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt een beetje op bladschimmel die ik had, maar ergens lijkt het toch anders.

20171005_175045.thumb.jpg.9fc5ceea3ab644dd7f4a5f2c71f18f58.jpg

 

Dat bruine op die laatste foto is niet dor maar bedekt met een soort poeder, niet ?

Als je er een keer tegenaan tikt en er komt een wolk vanaf weet je het zeker :P (niet doen).

 

Ik heb zelf geen poeder gezien. Wat heb je uiteindelijk met je plant gedaan? En welke soort heb je als ik vragen mag? Dat bruine blad bij mij lijkt op toprpt. Alleen is er vanaf boven niets te zien op de top. De stam is al een tijd geleden beschadigt. Misschien een goed idee als ik er wat kaarsvet overheen laat druipen als afscherming tegen het vocht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt inderdaad die bladschimmel. Ook bij mij vele planten genekt!

 

Hou het plantje goed in de gaten (buig de toppen een keer open).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat bruine lijkt mij ook niet helemaal jofel.Zou ik er uit knippen.

De rest lijkt (nog-) normaal.Inderdaad goed in de gaten houden.

Die paarsige toppen zijn verwarrend.

Ik heb ooit 's toppen weggedaan waar achteraf niks aan mankeerde.

Maar ik was toen vergeten dat de betreffende soort phenotypes kon opleveren die blauw of paars

konden worden.Later schoot het me weer te binnen........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je aan de bruine blaadjes trekt en ze komen makkelijk uit de top betekent dat meestal dat er rot in de top zit. Hierdoor ontstaat er ook een klein gaatje in de top waardoor je een beetje in de top kan kijken, en dus of je schimmel(draden) zier ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt inderdaad die bladschimmel. Ook bij mij vele planten genekt!

 

Hou het plantje goed in de gaten (buig de toppen een keer open).

 

ik heb nu de stam goed gecheckt en zag wat rotte stukken zitten. Verwijderd en vervolgens kaarsvet erover gegoten. Het wateropname van de plant lijkt nu wel twee keer zo snel te gaan

 

Dat bruine lijkt mij ook niet helemaal jofel.Zou ik er uit knippen.

De rest lijkt (nog-) normaal.Inderdaad goed in de gaten houden.

Die paarsige toppen zijn verwarrend.

Ik heb ooit 's toppen weggedaan waar achteraf niks aan mankeerde.

Maar ik was toen vergeten dat de betreffende soort phenotypes kon opleveren die blauw of paars

konden worden.Later schoot het me weer te binnen........

klopt, heb nu al meerdere malen met een microscoop er boven gehangen. Blijkt dus dat het paarse slechts het zakje is waar de stampers uitkomen. Nu er twee dagen zon is geweest zijn de haartjes van wit snel naar bruin gegaan, blijkbaar wordt de oogst dit jaar vervroegd. Ik denk zelf dat de bruine bladeren komen door de stamrot, omdat ik dus geen toprot kan ontdekken behalve bruine bladeren. Vanaf boven gezien, zie ik ook geen draden etcetera.

 

Als je aan de bruine blaadjes trekt en ze komen makkelijk uit de top betekent dat meestal dat er rot in de top zit. Hierdoor ontstaat er ook een klein gaatje in de top waardoor je een beetje in de top kan kijken, en dus of je schimmel(draden) zier ;)

Dat ga ik ook zeker doen. Alleen begint toprot van boven, of kan deze ook van onder komen in de top? En ik had ergens gelezen dat de toppen snotterig zouden worden. Dit merk ik ook totaal nog niet. Baal alleen heftig dat toprot nog zo moeilijk te onderscheiden is.. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt er voor nu niets meer aan maar ik zou voor volgend jaar lekker wat autoflowers nemen en dan vroeg beginnen, zo rond half april. Dan sluit je dit soort problemen nagenoeg uit. Ik heb er dit jaar echt geweldige resultaten mee behaald.

Ik had een mooie medicinale soort (2:1 CBD) en een Norternlight. Autoflower blijft wel klein, zo'n kleine meter hoog maar is in een paar maandjes klaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb t ook opgegeven met reguliere planten buiten.

Van de 5 jaar dat ik t geprobeerd heb buiten slechts 1x wat kunnen oogsten.

Andere 4 pogingen allemaal kapot gestormd, opgevreten of verrot voor ze halfweg bloei zaten.

Alles wat half september niet klaar is kan je beter gelijk wegpleuren, finish halen doet t toch niet.

 

Dit jaar voor t eerst autoflowers geprobeerd, dat was wel n redelijk succesje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt er voor nu niets meer aan maar ik zou voor volgend jaar lekker wat autoflowers nemen en dan vroeg beginnen, zo rond half april. Dan sluit je dit soort problemen nagenoeg uit. Ik heb er dit jaar echt geweldige resultaten mee behaald.

Ik had een mooie medicinale soort (2:1 CBD) en een Norternlight. Autoflower blijft wel klein, zo'n kleine meter hoog maar is in een paar maandjes klaar!

ik zit eerlijk gezegd een beetje te twijfelen of mijn soort geen autoflower is. Nothern lights was inderdaad een betere keuze geweest. Ik ga deze planten zeker gewoon gebruiken, maar volgend jaar wordt het wel een mooi autoflowertje

 

Ja ik heb t ook opgegeven met reguliere planten buiten.

Van de 5 jaar dat ik t geprobeerd heb buiten slechts 1x wat kunnen oogsten.

Andere 4 pogingen allemaal kapot gestormd, opgevreten of verrot voor ze halfweg bloei zaten.

Alles wat half september niet klaar is kan je beter gelijk wegpleuren, finish halen doet t toch niet.

 

Dit jaar voor t eerst autoflowers geprobeerd, dat was wel n redelijk succesje.

bij mij zijn ze nu wel in de bloei, de stampers veranderen van wit naar amber dus dat is al een voordeel. Was stamrot bij jou zo'n groot probleem dat de toppen niet werden ontwikkeld? Heb nu de stamrot aangepakt en ben eigenlijk wel van plan om de genotsplant te oogsten :) Het scheelt ook wel dat ik een overkapping heb van glas waar ze gedurende de regen kunnen verblijven. Wat is jouw mening over de foto's?

 

ik zal nog wat foto's posten van de andere blue mystic plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was bij mij n combinatie van stamrot en toprot meestal.

Topontwikkeling op zich was wel goed, alleen ik haalde de finish nooit omdat de rot sneller ging als de bloei in t zeiknatte pleurisklimaat vd laatste jaren.

Fotos durf ik niks van te zeggen, bij mij was t altijd overduidelijk zwarte/bruine beschimmelde plekken overal in de planten.

Zwarte schimmel roken is gigantisch slecht voor je, dus alles wat ik niet vertrouw gaat zo de groene kliko in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was bij mij n combinatie van stamrot en toprot meestal.

Topontwikkeling op zich was wel goed, alleen ik haalde de finish nooit omdat de rot sneller ging als de bloei in t zeiknatte pleurisklimaat vd laatste jaren.

Fotos durf ik niks van te zeggen, bij mij was t altijd overduidelijk zwarte/bruine beschimmelde plekken overal in de planten.

Zwarte schimmel roken is gigantisch slecht voor je, dus alles wat ik niet vertrouw gaat zo de groene kliko in.

 

ik heb nu erg mazzel doordat het deze week zeer goed weer is. Heb gister een zeer klein topje gerookt die ik onder de microscoop heb gehouden. Zat geen verontreiniging op, en ik moet zeggen door de beschadiging van de stam is het THC gehalte wel behoorlijk gestegen. Een klein stukje en was al zo stoned als een garnaal. Ik neem de plant wel mee in een vuilniszak om te laten controleren. Stel dat er een microscopisch toprot stukje in zit dan kan ik dat er nog uitknippen. Zal ze stuk voor stuk controleren. Ik weet alleen niet of de toprot na het drogen zichzelf nog kan doorzetten in een top, stel dat ik een stukje over het hoofd zie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd, deze week is t geen slecht weer voor de buiten growers.

Mijn buitenplanten heb ik al n week of 3 geleden weggeflikkerd, met die storm en regenperiode.

Toen was er een finaal omgeknakt, en de andere zaten alweer overal rottigheidjes in, met nog geen 3 weken bloei erop.

 

N microscopisch stukje rot zal nog niet zon kwaad doen, maar ik heb meestal toch wiet zat, ik kan me wel veroorloven om kritisch te zijn met wat ik wel of niet rook.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd, deze week is t geen slecht weer voor de buiten growers.

Mijn buitenplanten heb ik al n week of 3 geleden weggeflikkerd, met die storm en regenperiode.

Toen was er een finaal omgeknakt, en de andere zaten alweer overal rottigheidjes in, met nog geen 3 weken bloei erop.

 

N microscopisch stukje rot zal nog niet zon kwaad doen, maar ik heb meestal toch wiet zat, ik kan me wel veroorloven om kritisch te zijn met wat ik wel of niet rook.

 

Denk dat ik opnieuw een tak van de plant afknip om te bekijken. Zou geen kwaad kunnen denk ik? Volgende week gaat het oogsten beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke wond kan infecteren, net als bij ons.

Op die laatste week maakt het volgens mij niet heel veel uit, maar dat weet ik niet zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimmel herken je vrij eenvoudig, zou er ook niet gelijk takken af gaan knippen als t niet nodig is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...