Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Doede

'legale Wietteelt'

Recommended Posts

Beperkte legalisering, een stapje in de goede richting- https://www.voc-nederland.org/2017/10/cannabis-plan-nieuw-kabinet-principiele-stap-goede-richting/

Het verbod moet gewoon worden opgeheven, simpelweg omdat een overheid niet het recht heeft om een plant te verbieden en wel om de volgende reden-

 

Wietverbod spruit voort uit een vooroordeel dat berust op morele waarden en niet op wetenschappelijk onderzoek, wat betekent dat de staat zich niet neutraal opstelt. Het verbod is onconstitutioneel omdat het een willekeurige want moralistische beperking van het constitutionele recht van zelfbepaling inhoudt.

Het is niet legitiem als de Staat inbreuk maakt op individuele vrijheid op grond van een moralistische visie op menselijke deugdzaamheid.

De mens ontleent zijn waarde aan zijn vermogen tot zelfbepaling. Daarom moet elk individu zelf uitmaken hoe zijn leven eruit ziet.

Het criterium is altijd dat je een ander niet concreet tot last bent'

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een vraagje.

Ben je voor het legaliseren van elke drug ?

Zo niet waar ligt de objectieve grens ?

 

Van mij mag het allemaal legaal worden btw, zoals we in Nederland relatief weinig blowen geloof ik niet dat iedereen aan de heroïne gaat als het legaal wordt, integendeel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat iedereen zelf moet bepalen wat hij of zij tot zich neemt. Het is mijn lichaam en daar wens ik zelf baas over te zijn. Ik wordt nu door de overheid beroofd van de zeggenschap over mijn eigen lichaam. Het criterium is altijd dat je een ander daar niet mee tot last moet zijn.

 

Baas In Eigen Brein!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...