Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BIK

Rot In De Calyxen/zaadzakjes

Recommended Posts

Afgelopen zomer heb ik voor het eerst een aantal planten buiten gehad.

Het ging hierbij om:

 

7 Autoflowers in potten (verdeeld in 2 cyclussen)

8 gewone planten in volle grond.

 

Helaas is zijn 6 van de 7 AF mislukt ivm toprot, van 1 plant bijna 30gram gehaald echter was die ook aangetast.

De gewone planten hebben ook wel rot gehad maar deze heb ik bijna allemaal volledig kunnen oogsten.

 

Wat mij opgevallen is dat de rot bijna altijd begon in de calyxen/zaadzakjes.

Deze verkleurden eerst bruin en gingen bij de eerste vochtigheid rotten.

 

Ik vraag mij af hoe jullie dit doen? of wat ik hier aan kan doen?

Halen jullie deze dingen weg voordat de plant gaat bloeien of doen jullie wat anders?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier buiten meestal exact hetzelfde probleem. De calyxen waar de voorbloei toont vliegt de rot in en in no time hele plant verpest.

Mijn oplossing: (autoflower) buitenplanten zo timen dat er na half september niks meer staat.

Er zijn hier in de directe omgeving zoveel schimmelsporen aanwezig dat t niet tegen te houden is.

 

Coniferenhaag is bv altijd n grote bron van ellende.. zitten vol met dood materiaal dat gaat schimmelen als n gek zodra de regenperiode begint.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier buiten meestal exact hetzelfde probleem. De calyxen waar de voorbloei toont vliegt de rot in en in no time hele plant verpest.

Mijn oplossing: (autoflower) buitenplanten zo timen dat er na half september niks meer staat.

 

Wat ik uit jouw antwoordt opmaak scirocco is dat je de vochtigheid dus zoveel mogelijk ontwijkt?

Neem aan dat je de AF in pot hebt staat, zet je ze dan met regen binnen?

Dit jaar bijvoorbeeld was juli vreselijk nat en hebben ze bij mij veel binnen gestaan. Maar het is ook wel eens gebeurd dat ik niet thuis was en ze met een bui nog buiten stonden. Het was voor me gevoel soms vechten tegen de bierkaai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij gaat er niks naarbinnen. Al dat gesleep met planten geeft meer stress dan goed voor ze is imo.

En ik ben n stoner... dus t zou zomaar kunnen zijn dat ik ze vergeet weer buiten te zetten als ik teveel aan mn hoofd heb..;)

 

Ze staan wel in potten, maar dat is meer zodat ze qua formaat enigszins beperkt blijven, mijn buren zijn wel vrij tolerant, maar als t te hard gaat stinken komen ze echt wel klagen.

En terecht.. ik kan me goed voorstellen dat die oudjes er niet vrolijk van worden als ze de hele dag in de wietwalm zitten buiten in de tuin.

Wil graag de relatie met de buurt goed houden, dat is me meer waard dan n paar plantjes.

 

En idd zodra de natte periode begint rot alles gelijk weg, dus na Augustus moet t wel n beetje klaar zijn hierzo.

Volgend jaar gaat de gemeente de wijk opknappen beweren ze, dan gaan de jaren 60 coniferenhagen er ook uit. Misschien dattet daarna beter wordt... fingers crossed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...