Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
SRH

Beginnerprobleem Vermoedelijk Met Water Geven.

Recommended Posts

Hey guys!

 

Dit is de eerste keer dat ik kweek, en zit met een vraag ivm het water geven.

Ik heb 4 plantjes staan in 11l potten.

En heb ze van begin af aan denk ik al te veel water gegeven. Ben begonnen met de zaailingen 250ml water per dag te geven. Op dit punt leek het alsof er geen probleem was en de plantjes werden stilletjes aan groter. Maar nu dat er al wat meer takjes en bladeren aanhangen beginnen ze een vreemd gedrag te vertonen.

Er is 1 plantje wat zijn blaadjes naar boven begint te krullen. En de bladeren voelen ook heel droog aan. Bij de 2de hangen ze redelijk naar onder gericht en de blaadjes voelen ook droog aan.

De derde en vierde beginnen ook tekens van dit te vertonen, maar de blaadjes voelen wel beter als de eerste 2.

 

Ik heb ze nu een paar dagen geen water gegeven en gisteren nog eens 250ml per plant. Maar het is er niet beter op geworden.

 

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen ?

Of als iemand een voorbeeld weet voor het water geven in 11l potten.

 

Ik zal er zo fotos bij voegen eens ik doorheb hoe het moet :D

 

Alvast bedankt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totdat je wat foto's post is het lastig advies te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://ibb.co/dGiPrG

https://ibb.co/ksPKQb

https://ibb.co/focHBG

https://ibb.co/bD7vyw

https://ibb.co/ghUxBG

https://ibb.co/kkrcBG

 

Hopelijk is het wat duidelijk, kan eventueel nog wel fotos maken als de lamp uit is, maar wil ze dan ook niet te lang storen :)

Edited by SRH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me eerder dat je de lamp er te dicht op hebt of een te hoge temperatuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb voor alle zekerheid nu de lamp een 30 tal cm hoger gehangen. De temperatuur boven de lamp is 28 graden, aan de planten zelf 32 - 33 graden.

 

Er werd mij gezegt dat je de lamp op evenveel cm hangt als dat je watt hebt, bv bij mij een 250w hps op 25 cm van de plant hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze lijken ook wat droog te staan, zet de potten maar eens in een emmer water en laat ze via de onderkant maar eens goed drinken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze lijken ook wat droog te staan

Dus ik zou ze dan niet teveel water hebben gegeven? Enig idee wat een goede richtlijn zou zijn dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een emmer vullen met lauwwarm kraanwater en daar de pot met de onderkant inhouden en dan zie je vanzelf hoeveel opgenomen wordt. En later even de pot laten uitlekken. Teveel water geef je niet zo snel, veel sneller te weinig.

 

En zet er maar een ventilator bij die je de hitte onder de lamp laat wegblazen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke zal ik doen, ik hou jullie op de hoogte.

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit me aan bij wat D al zegt.

Tis te warm onder de kap, en n beetje meer vocht zou ook wel fijn zijn.

Ff pot optillen zegt genoeg over t water geven.

Je voelt wel of je n emmer natte prut of droge stof hebt staan als je m optilt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik check het dagelijks door middel van mijn vinger volledig in de pot te steken, en op 10 cm diep voelt em toch nog aardig vochtig. Ook mijn vochtigheidsmeter wat in de grond steekt zegt ook dat het er wat tussenin zit,als A droog is en D nat, zitten we zo wat tussen B en C in. Maar de bovenkant is kurkdroog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom zeg ik ff pot optillen.

Stukje plastic om de aarde af te dekken tot de planten zo groot zijn dat de schaduw vd bladeren de pot bedekt helpt vaak goed tegen dat uitdrogen van de toplaag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt allemaal ! Zal straks een foto sturen van de nieuwe setup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze, heb de potten in 2 emmers en een wasmand gezet, en gevuld met lauw water. De lamp hangt ook hoger waardoor de temperatuur onder de lamp nu tussen de 28 en 30 graden meet.

En de ventilator wat boven hangt staat een standje harder, voor wat meer circulatie.

Als iemand nog opmerkingen heeft, please let me know :)

 

Nogmaals bedankt allemaal, zal over een paar dagen nog eens een foto posten om te zien wat het resultaat is . :)

 

20171006_184058.jpg

20171006_184104.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadat de aarde het water heeft opgenomen mag je de potten wel laten uitlekken en waar is de ventilator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 4 plantjes staan in 11l potten.

 

En heb ze van begin af aan denk ik al te veel water gegeven. Ben begonnen met de zaailingen 250ml water per dag te geven.

Of als iemand een voorbeeld weet voor het water geven in 11l potten.

 

 

Als je de pot na het vullen met slechts 250ml water hebt bevochtigd geef je vanaf begin al veel te weinig water.

 

Voorbeeld hoeveel water je geeft staat op de zak aarde die je gekocht hebt :search:

10% van het volume en dat doen je vanaf de 1e keer dat je de aarde uit de zak in de potten doet kan er niet veel mis gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had de eerste 2 dagen de potgrond goed nat gemaakt en laten doortrekken vooralleer ik het kiemetje erin heb gedaan. Het is nu gwn even zoeken hoeveel water ik hun kan geven. Maar volgens jullie meer als 250ml per plant per dag?

 

waar is de ventilator?

Die hing vanboven nog , maar heb em nu verplaatst.

 

20171007_113052.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herhaling nr 3: POTTEN OPTILLEN... DAN WEET JE OF ER NOG WATER INZIT, OF DAT ER WEL WAT BIJ MAG.

 

Blind water geven is kansloos, reddeloos en hopeloos...

 

verzuipen is doodsoorzaak nr 1 onder wietplanten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom wil je elke dag water geven?

Heb je ergens opgepikt dat dit goed zou zijn vd planten?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...