Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

KenJeKenny!?

3E Poging: Slappe Zaailing

Recommended Posts

Goedendag allen,

 

Inmiddels doe ik weer een poging, voor een eerste binnen-kweek (wel al aantal succesvolle buitenkweekjes achter de rug).

 

Poging 1 heb ik me zaailingen in een nacht volledig uitgedroogd met mn turbo fan, ze waren op slag deaud.

Poging 2 zijn 4 van de 4 zaden niet eens uitgekomen, hoogstwaarschijnlijk te koud en te nat geweest.

 

Inmiddels zit ik dus op poging 3 en ben ik voorzichtig met 2 zaadjes Girl Scout Cookies begonnen om alles "op de proef te nemen". Alles leek bijzonder voorspoedig te verlopen totdat het mij opviel dat ze er sinds gisteren een beetje slap bij hangen...

 

7 dagen geleden lieten ze hun lobblaadjes zien en sindsdien staan ze op een 18/6 schema bij een temp van max 23 / min 19 en LV van 50-60%.

 

Ik geloofde niet dat ze te nat stonden maar heb ze voor de zekerheid gisteren nauwelijks water gegeven en ben vanochtend vroeg weer gaan kijken. Ze stonden relatief droog en de aarde was licht van kleur maar nog steeds oogte ze beiden slap. Dus wat water op het schaaltje gegeven, wat volledig opgezogen werd, maar 8 uur later staan (Of hangen) ze er nog exact hetzelfde bij...

 

Het blad voelt nog stevig aan en alleen de puntjes hangen naar beneden, maar de lobblaadjes krullen wel volledig om (klauw). Beetje tegenstrijdige symptomen dus.

 

Iemand enig idee wat het verder kan zijn?

 

(Foto's net na het water geven, nu 8 uur later GEEN verandering)

#1

gallery_38396_19492_2643836.jpg

 

#2

gallery_38396_19492_1947328.jpg

 

(Het hoogteverschil komt doordat 1 eerder opkwam dan de ander en door de hoogte van de lamp en de condens op de propagator gewoon te weinig licht kreeg.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe krijg je t voor elkaar...

 

Max 23 is wel beetje weinig hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met afzuiger zakt de temp inderdaad wat laag, zonder afzuiger zit die tegen de 28 graden. Eind van de maand wil ik een warmte mat of tubeheater kopen in voorbereiding op de zeer koude nachten (slecht geïsoleerd huis).

 

Verder geen idee wat het nu weer kan zijn... wel merk ik zojuist dat de LV wat lager was dan ik dacht, zo rond de 40%.

 

Ook zie ik dat er bij #1 bijzonder veel wortelpuntjes door het gaas van de jiffy plug steken, met gemak zo 30-40 verschillende wortelpuntjes. Zou de plug nu al een soort van rootbound zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuiger kun je in deze fase nog wel uit laten, of een timer ertussen, elk uur een kwartier aan ofzo.

En als je wortelpuntjes ziet is ie rijp om over gepot te worden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuiger kun je in deze fase nog wel uit laten, of een timer ertussen, elk uur een kwartier aan ofzo.

En als je wortelpuntjes ziet is ie rijp om over gepot te worden ;)

 

Ja hogere temp en lv kan ie best gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteravond beiden verpot, eerst nog naar klein formaat. Nieuwe aarde heel voorzichtig ingewaterd en uurtje later was het nog erger en krulde alle bladeren volledig om maar het blad voelde kurkdroog aan.

 

Afzuiger uitgezet en bij het uitgaan van de lamp heb ik met een hele fijne nevel de dames bevochtigd.

 

Vanochtend met veel spanning de tent opengeritst om te kijken hoe ze er bij staan...

gallery_38396_19492_4323915.jpg

 

Het blad wijst nog niet omhoog... maar ze lijken in ieder geval niet meer op het randje te balanceren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

30cm tussen blad en lamp

 

Inmiddels is de max temp zo'n 26-27 graden, als ik merk dat de luchtvochtigheid onder de 50% komt nevel ik weer wat water... ik ben igv niet van plan met een luchtbevochtiger te gaan werken, zou een emmer water in de hoek van de tent volstaan?

 

Ze zijn inmiddels flink opgeknapt en het blad wijst al een beetje omhoog... lijkt weer de goede kant op te gaan :)

 

gallery_38396_19492_521928.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja lijkt wel beter te gaan.

Dat bolle hangende blad was volgens mij vooral n temperatuurprobleem... probeer ze boven de 20-21'C en uit de tocht te houden in de nacht, verder komt t wel goed als je zo doorgaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...