Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Buyuk

Misvormde Plantje (Zie Foto)

Recommended Posts

Ik heb aantal Super Skunk planten vanuit zaad, waarvan 1 een apart geval is.

Er groeit ook nog een ander klein plantje uit het zelfde zaad onder de ''misvormde'' plant

Hebben jullie dit eerder meegemaakt en wat moet ik hiermee ?

 

Ik heb de bovenste blad afgeknipt.

 

10nglrt.jpg

 

1zm02sp.jpg

 

2v1x1rs.jpg

 

333v15e.jpg

 

244ct8z.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ook uit zaad van sensi. Allebei een eigen potje geven, kans is aanwezig dat je 1 gewone plant krijgt en 1 mongo.

Dus ik zou voor de kleine gaan ;)

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ook uit zaad van sensi. Allebei een eigen potje geven, kans is aanwezig dat je 1 gewone plant krijgt en 1 mongo.

Dus ik zou voor de kleine gaan ;)

 

het idd van Sensi, maar hoe bedoel je met allebei een eigen potje geven ?

kan ik die 2 plantjes die uit 1 zaad komen van elkaar scheiden dan ?

 

en was het verstandig dat ik de bovenstje blad heb geknipt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee man, denk dat hij wat anders bedoelt.

Lekker laten gaan. Heb al een aantal van die verrekte mongols uit zien groeien tot de dikste brenger. Volgens mij zegt het in dit stadium nog niet zoveel, anders dan dat ze wat stress hebben door teveel voeding of water, of weet ik veel wat. Bovenste bladeren eruit knippen, heb je ze mooi getopt zo te zien. Krijg je twee hoofdtoppen ipv van 1. ook leuk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop dat het wat word met die mongol dan :) hoe zie je dat ze wat stress heeft dan, als dat het geval is moet het wel komen door teveel water want ik ben niet begonnen met voeding geven, ik ga ook proberen hele cyclus af te ronden zonder voeding te gebruiken... lekker biologisch :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat kan.

Mijn mongo bracht een hoop fluff.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook al wordt t niet de mooiste of grootste, juist de aparte gevallen geven soms t beste effect.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had precies zelfde idd, gewoon scheiden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadar ik de bovenste rare blad heb geknipt zie ik dat de schuitjes beter groeien, ik zal over aantal dagen nog een foto plaatsen van hoe het is geworden, maar moet ik die kleine plantje die aan de onderkant groeit gewoon laten gaan ?

zie foto onder

 

5btovr.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga ook proberen hele cyclus af te ronden zonder voeding te gebruiken... lekker biologisch :likken:

 

:withstupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadar ik de bovenste rare blad heb geknipt zie ik dat de schuitjes beter groeien, ik zal over aantal dagen nog een foto plaatsen van hoe het is geworden, maar moet ik die kleine plantje die aan de onderkant groeit gewoon laten gaan ?

zie foto onder

 

5btovr.jpg

 

Nee, die moet je in een apart potje zetten. Zo wordt het niks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadar ik de bovenste rare blad heb geknipt zie ik dat de schuitjes beter groeien, ik zal over aantal dagen nog een foto plaatsen van hoe het is geworden, maar moet ik die kleine plantje die aan de onderkant groeit gewoon laten gaan ?

zie foto onder

 

5btovr.jpg

 

Nee, die moet je in een apart potje zetten. Zo wordt het niks

 

Vertel mij aub hoe ?

 

ik ga ook proberen hele cyclus af te ronden zonder voeding te gebruiken... lekker biologisch :likken:

 

:withstupid:

 

Hoezo ? de reden dat ik geen voeding ga gebruiken is dat dit mijn eerste serieuze kweek is, ik las dat mensen zonder ervaring juist de mist in gaan wanneer ze met voeding gaan werken zonder dat ze enige ervaring hebben. als je een ander mening heb of advies dan hoor ik het graag

 

2rykeux.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder voeding zullen je planten sterven van de honger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder voeding zullen je planten sterven van de honger.

 

Tot nu toe gaan ze zeer goed zonder voeding, en mijn misvormde plantje doet het beter dan verwacht, ik probeer binnenkort een foto te posten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder voeding zullen je planten sterven van de honger.

 

Tot nu toe gaan ze zeer goed zonder voeding, en mijn misvormde plantje doet het beter dan verwacht, ik probeer binnenkort een foto te posten :)

 

Ze gaan tot nu toe goed omdat er nog voeding in je medium zit... als je straks overpot kunnen ze weer hun voeding uit het toegevoegde verse medium halen maar zodra die voeding ook op is (light-mix? Zoja; 2 a 3 weken, afhankelijk van strain) zullen ze niet blij zijn en tekorten gaan vertonen.

 

En je opmerking over beginners & voeding klopt ook wel... maar dan kan je beter voorzichtig en terughoudend zijn door bijvoorbeeld 50% van de aanbevolen hoeveelheden te geven en dan kan je het, mits nodig, voorzichtig opschroeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder voeding zullen je planten sterven van de honger.

 

Tot nu toe gaan ze zeer goed zonder voeding, en mijn misvormde plantje doet het beter dan verwacht, ik probeer binnenkort een foto te posten :)

 

Ze gaan tot nu toe goed omdat er nog voeding in je medium zit... als je straks overpot kunnen ze weer hun voeding uit het toegevoegde verse medium halen maar zodra die voeding ook op is (light-mix? Zoja; 2 a 3 weken, afhankelijk van strain) zullen ze niet blij zijn en tekorten gaan vertonen.

 

En je opmerking over beginners & voeding klopt ook wel... maar dan kan je beter voorzichtig en terughoudend zijn door bijvoorbeeld 50% van de aanbevolen hoeveelheden te geven en dan kan je het, mits nodig, voorzichtig opschroeven.

 

Ik heb ze 4 weken voor gegroeid nu 3e dag bloei, allemaal over gepot in de 2e week groei met batmix van plagron als medium. Als ik iets verkeerd zie aan mijn plantjes dan ga ik uiteraard op zoek naar een voeding, maar stiekem hoop ik het hele cyclus af te ronden zonder voeding te gaan gebruiken. Ik zie het meer als een experiment momenteel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Batmix is al veel zwaarder bemest en hier kan je inderdaad veel langer op doen dan een light-mix. Afhankelijk van hoeveel je soortje verbruikt kan het wel/Niet genoeg zijn tot aan het eind... zelf heb ik geen ervaring met batmix maar het lijkt me slim om hier op te gaan googelen. En het is handiger om voeding te hebben en het niet nodig te hebben ipv andersom ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met voeding hebben jullie toch gelijk :) ik krijg allemaal gele dooie bladeren aan de onderkant dus lekker begonnen met Basic voeding schema van Aptus (Gratis gekregen) :whistle:

 

En extra Stikstof toevoeging aan mijn water

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de planten eten meer dan je denkt, zonder voeding zal er weinig te roken van afkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de geïnteresseerde komt er een foto, zoek de misvormde plantje :D

 

2dvpphs.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je buffertabs gebruikt ?

 

Heb 3 rondjes gedraaid zonder bij te voeden , enkel 4 tabs per 30 liter pot met lightmix , schimmels en bacto .

Dan houd ik ze groen t/m week 10 12/12 , dat ze daarna herfstkleuren gaan krijgen is normaal .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, geen Buffertabs gebruikt.

Dit is mijn eerste echte kweek en weet helaas heel weinig over voedingen en dergelijke. Ik heb toevallig een setje gratis voeding van Aptus die ik gebruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goeie bio-kweek hangt af af van hoe het medium ((ruim) van tevoren) met een goed plan, van hoe

hoe de plant uiteindelijk aan zijn veel eisende voeding komt.

 

Verder alleen maar op maat water geven... :wub:

 

En natuurlijk een klimaat creëren, die voldoet aan een aantal minimum eisen. :whistle:

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

@oude rocker ben je toevallig stoned :)

Ik begrijp bijna niks van je eerste paar zinnen :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha mooi,

 

Alleen die kleine pleuris potjes. Daar ga je spijt van krijgen man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...