Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jj79

Led Fietslampje Om Plantje Te Redden

Recommended Posts

Ik ben een jaar geleden begonnen met kweken, beginneling en heb al wat fouten gemaakt, ben nog aan het leren.

 

Ben nu bezig met een kweek (auto white widow), ik had de temperatuur niet voldoende gecontroleerd en een paar plantjes deden het niet goed. Had ze daarom uit de tent gehaald en met provisorische belichting (gewone spaarlampen) en gewoon daglicht apart gezet in een poging ze nog te redden. Temp is alweer goed en de overige gaan nu beter.

 

Ik heb de plantjes al opgegeven maar wie weet en ik gebruik ze om te experimenteren met belichting. Ik had nog een wit fietslampje dus dacht ik waarom niet erbij plaatsen en direct op de mini blaadjes richten. Gek genoeg reageert het plantje er nog op ook en buigt zelfs naar het lampje toe terwijl het daarvoor richting natuurlijk daglicht was gedraaid maar het vind het fietslampje blijkbaar beter. Ik heb nog wat van die lampjes en het is erg makkelijk/goedkoop om ze erbij te plaatsen voor deze 'intensive care'.

 

gallery_46951_19574_394903.jpg

 

Ze lijken het te gaan redden en worden weer langzaam groen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben een jaar geleden begonnen met kweken, beginneling en heb al wat fouten gemaakt, ben nog aan het leren.

 

Ben nu bezig met een kweek (auto white widow), ik had de temperatuur niet voldoende gecontroleerd en een paar plantjes deden het niet goed. Had ze daarom uit de tent gehaald en met provisorische belichting (gewone spaarlampen) en gewoon daglicht apart gezet in een poging ze nog te redden. Temp is alweer goed en de overige gaan nu beter.

 

Ik heb de plantjes al opgegeven maar wie weet en ik gebruik ze om te experimenteren met belichting. Ik had nog een wit fietslampje dus dacht ik waarom niet erbij plaatsen en direct op de mini blaadjes richten. Gek genoeg reageert het plantje er nog op ook en buigt zelfs naar het lampje toe terwijl het daarvoor richting natuurlijk daglicht was gedraaid maar het vind het fietslampje blijkbaar beter. Ik heb nog wat van die lampjes en het is erg makkelijk/goedkoop om ze erbij te plaatsen voor deze 'intensive care'.

 

gallery_46951_19574_394903.jpg

 

Ze lijken het te gaan redden en worden weer langzaam groen.

Zonder water zal die niet veel meer doen vrees ik!

En het lampje aanzetten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kreeg het niet voor elkaar met een 300 lumen led hoofdlamp met lens..

Dus ik gok dat ze dit lampje nauwelijks opmerkt.

Buigen naar het licht deed die bij mij ook, maar ging pas groeien na 2 weken zonlicht.

Een slokje water en in een geïmproviseerde kas buiten zetten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik maar zoeken naar een plantje op de foto.

Eindelijk zag ik het verschrompelde stakkerdje....

Moet dit nog wat worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat sprietje niet bezig met langzaam omvallen ipv richting het lichtje te buigen?

 

Volgens mij heb je dat arme dingetje geeuthanaseerd. :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, sorry maar dat word niks meer en dat zou je ook niet moeten willen

 

Gewoon weg gooien of ga jij ook met een pleister in de weer als er iemand met een kalasjnikov is neergemaaid??

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

intensive care ? dignitas is al langs geweest lijkt me :thumbsdown:

 

dat lampje gaat niet veel helpen...

 

niemand die op de foto de andere patient heeft opgemerkt ? :innocent:

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

intensive care ? dignitas is al langs geweest lijkt me :thumbsdown:

 

dat lampje gaat niet veel helpen...

 

niemand die op de foto de andere patient heeft opgemerkt ? :innocent:

Allebei RUK....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...