Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jantje053

Hoe Een Goede Olie Maken?

Recommended Posts

Beste Forumleden,

 

Ik zit te twijfelen tussen 3 manieren om olie te maken;

 

- BHO

- Cannolator

- Of de kousenmanier met de flesverwarmer

 

De BHO is de meest riskante manier en naar wat ik te horen gekregen heb is deze meer geschikt om te roken ipv voor olie te gebruiken.

 

De Cannolator, lijkt me een handig ding wat alcohol bespaart, maar blijft het grootste gedeelte olie niet gewoon in die buis hangen, omdat het gaatje snel verstopt?

 

De kousenmanier, lijkt mij ook niet moeilijk, maar kost veel alcohol en heb je wel continu dezelfde sterkte?

 

Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen, wil graag iemand met MS helpen zijn dagen iets beter door te komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon wiet in alcohol gooien, zeven, alcohol verdampen, klaar!

 

Super makkelijk, BHO zooi rook je, cannolator is duur en overbodig...

 

Enige nadeel is fucking dure alcohol idd

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

T valt opzich wel mee dure alcohol. Maak met 500 gram afval en 5 liter 25 , 10 ml flesjes. Ben je met goede alcohol, kaasdoek, flesjes , olie ect max 200 euro kwijt. nog geen 10 euro per flesje. 200 druppels.per flesje

 

En dan zijn er mensen die 200 euro vragen voor een flesje met een pindadopje wietolie.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon wiet in alcohol gooien, zeven, alcohol verdampen, klaar!

 

Super makkelijk, BHO zooi rook je, cannolator is duur en overbodig...

 

Enige nadeel is fucking dure alcohol idd

 

Succes

 

Jij zegt dus de kous methode?

 

T valt opzich wel mee dure alcohol. Maak met 500 gram afval en 5 liter 25 , 10 ml flesjes. Ben je met goede alcohol, kaasdoek, flesjes , olie ect max 200 euro kwijt. nog geen 10 euro per flesje. 200 druppels.per flesje

 

En dan zijn er mensen die 200 euro vragen voor een flesje met een pindadopje wietolie.

 

Waar haal jij je kaasdoek en welke grofheid moet deze hebben?

Verder ben ik er wel uit met deze manier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet hoe je t moet noemen, ik heb gefilterd met koffie filter maar denk dat het zelfde is als jou kous methode maar dan zonder die kous :P

 

Die kous kan aangetast worden door de alcohol heb ik wel eens geheurd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

koffie filter gaat super langzaam. gewoon kaasdoek pakken, altijd goed. ff dubbelvouwen nog beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Forumleden,

 

Ik zit te twijfelen tussen 3 manieren om olie te maken;

 

Ik heb een site gevonden die al je twijfels weg haalt, Medioil.nl, als je wat tijd over heb, op deze site kan je alle informatie krijgen die je wenst. Ik heb hier heel veel aan gehad en zat nog met een paar vragen en kreeg zeer snel antwoord terug. Het is waar, alle informatie die er op staat is van meerdere sites gehaald, maar je hebt hierdoor wel alles onder één knop. Het heeft mij in ieder geval goed geholpen.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

T valt opzich wel mee dure alcohol. Maak met 500 gram afval en 5 liter 25 , 10 ml flesjes. Ben je met goede alcohol, kaasdoek, flesjes , olie ect max 200 euro kwijt. nog geen 10 euro per flesje. 200 druppels.per flesje

 

En dan zijn er mensen die 200 euro vragen voor een flesje met een pindadopje wietolie.

Ik geef toe, 200 euro voor een flesje vragen is een beetje overdreven en misdadig, maar hoe jij aan je 200 euro komt vindt ik ook een beetje te strak berekend. Waar haal je bijvoorbeeld je afval vandaan ( krijg jij het voor niets? Dat is mooi! ), afval kost normaal altijd wel wat, ik geloof 5 euro 10 gram. En als je het afval bij een kweker vandaan haalt weet je ook niet met welke troep het bespoten is. Daarbij komt ook nog eens, als jij 500 gram gaat bewerken naar olie, ben je wel wat uurtjes onderweg.

 

Ik heb het zelf ooit een keer uit knipafval gemaakt maar was geen succes, had de dubbele hoeveelheid nodig, en het was net Coca Cola die 3 maanden open had gestaan. Ik maak het nu van biologische (zelf) gekweekte toppen, 20% materiaal hou ik er van over, dus ik heb 2x zo veel en het werkt als de brandweer. Ik ben trouwens ook aardig geschrokken van het filmpje op "spuiten en slikken", er wordt aardig wat gesjoemeld hier en daar.

 

Maar wat ik al zei, ik heb veel gemak gehad van de site van Medioil.nl daar heb je alle informatie bij elkaar.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is alleen de vraag worden de cannabinoidenzuren genoeg omgezet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PABLO

Ja inderdaad, en als het seizoen nog niet daar is en ik heb nog nodig, een klein tentje voor twee maanden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke reclame

Is dat een taboe dan, "een plantje in je tuin heb".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier vind je 'goedkope' pure alcohol: http://www.drank.nl/winkel/pure-alcohol/

 

Het is nog wel goedkoper te krijgen in 5 liter cans, maar dat linkje ben ik kwijt.

 

Vergeet niet te decarboxyleren voor het juiste effect.

 

Dat doe je toch met die flesverwarmer?

Maar iemand een idee of bijv. de blokker of iets kaasdoek heeft en welke grofheid deze moet hebben?

 

Anders moet ik hem online bestellen denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaak die stoffen verkoopt, heeft meestal ook kaasdoek. Flesverwarmer gaat niet hoog genoeg om te decarboxyleren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je BHO netjes decarboxyleert dan hou je er geen enkel butaandeeltje in over hoor mensen,dat verdampt gelijk.

Op een gegeven moment stopt het dus ook met bubbelen,en dan al is de butaan eruit.

Vaak moet het dan nog wel even doorbakken volgens de klok.(totaal 20 minuten op 120 graden)

Dus ga ik ervan uit dat echt alles eruit is zodra het recept 100% klaar is. ;)

 

 

Jah Bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flesverwarmer gaat niet hoog genoeg om te decarboxyleren.

Als je een goeie flessenwarmer heb (op marktplaats €15) kan hij verwarmen tot 100 graden, bij hogere temperaturen verbrand de olie.

Een normaal koffiefilter werkt perfect, duurt lang maar je bent wel verzekert van een schoon en helder product.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flesverwarmer gaat niet hoog genoeg om te decarboxyleren.

Als je een goeie flessenwarmer heb (op marktplaats €15) kan hij verwarmen tot 100 graden, bij hogere temperaturen verbrand de olie.

Een normaal koffiefilter werkt perfect, duurt lang maar je bent wel verzekert van een schoon en helder product.

 

Dat is dus niet hoog genoeg die 100 C.THCA heeft al een kookpunt van 105 C & bij CBDA ligt die zelfs nog iets hoger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alternatief voor kaasdoek.... hydrofielluier bij het Kruidvat, kost een paar euro, werkt perfect

Dat zijn net die handdoekjes.

Ga dat wel eens proberen dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit 20gram wiet haal ik ongeveer 2 gram met die Cannolator, is dit hetzelfde met de kaasdoek manier?

Dit ivm het aandunnen met olie en sterkte bepalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koffie filter gaat super langzaam.

 

Koffiefilter eerst natmaken met alcohol, dan gaat het een stuk sneller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...