Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Doede

Reactie Op Kranten Artikel.

Recommended Posts

Dit is een reactie (ingezonden artikel) op een krante artikel over de inkomsten (90 milj.euro) van de 48 Noordelijke coffeeshops in de Leeuwarder Courant van vandaag.

 

 

Moralisme, een manier om mensen klein te houden. 21-9-2017

 

 

Tot mijn grote verbazing lees ik in de L.C. van donderdag (21-9), dat in het Noorden in 48 coffeeshops jaarlijks 10 ton, uit de lucht vallende softdrugs, ter waarde van 90 miljoen euro wordt omgezet en dat de handel in softdrugs voor een belangrijk deel in handen van zware en georganiseerde misdaad is.

Hoe is dit mogelijk? Dit kan omdat we een falende, nalatige overheid hebben.

Een overheid, die categorisch weigert zich oplossingsgericht op te stellen, is volledig verantwoordelijk voor de ontstane situatie en is zelfs in 2007 een media-campagne gestart om cannabis bewust in het discrediet te brengen, om er zodoende een criminoloog onderwerp van te maken.

Door de verkoop van verboden wiet toe te staan en hier vervolgens belasting op te heffen lokt zij de teelt uit. Het uitlokken van een zgn. strafbaar delict is bij wet verboden. De overheid ondermijnt de grondwet, stimuleert de criminaliteit, schendt de mensenrechten en maakt van coffeeshops een soort geldwasserette. Wit geld wordt zwart en zwart geld wordt wit.Van kwaliteitscontrole i.v.m.'de voedel en waren wet' is totaal geen sprake. Zij is onderdeel van het criminele circuit geworden.

Dankzij de overheid zijn het voor de criminelen gouden tijden!

De overheid pretendeert de criminaliteit te bestrijden en de volksgezondheid te behartigen, maar blijkt in werkelijkheid volharden in het bereiken van het tegenovergestelde. Door de repressie neemt de criminaliteit toe en gaat de volksgezondheid door het riool. Zo'n wanbeleid is een vorm van krankzinnigheid, die de samenleving minstens een miljard euro kost.

Minstens 50 % van de politie en 75% van alle rechercheurs houdt zich bezig met drugsbestrijding.

Het is een dure symboolpolitiek, want niemand is er een gram minder om gaan consumeren.

Waarom wordt het meest vredelievende volkje, de cannabisconsumenten, toch zo fanatiek bestreden?

Wij zijn toch niet de vijand? Integendeel!

Dat wij als vijand worden gezien zegt veel over het huidige regiem. De vijand zit bij hen blijkbaar tussen de oren. Hennepplant heeft niets te maken met criminaliteit maar alles met het respectloze verbod.

Wietverbod spruit voort uit een vooroordeel dat berust op morele waarden en niet op wetenschappelijk onderzoek, wat betekent dat de staat zich niet neutraal opstelt. Het verbod is onconstitutioneel omdat het een willekeurige want moralistische beperking van het constitutionele recht van zelfbepaling inhoudt.

Het is niet legitiem als de Staat inbreuk maakt op individuele vrijheid op grond van een moralistische visie op menselijke deugdzaamheid.

De mens ontleent zijn waarde aan zijn vermogen tot zelfbepaling. Daarom moet elk individu zelf uitmaken hoe zijn leven eruit ziet.

Het criterium is altijd dat je een ander niet concreet tot last bent.

Ik heb respect voor de bonafide coffeeshophouders die ondanks de weerzinwekkende tegenwerking hun hoofd boven water weten te houden en hun klanten van dit heilzame kruid blijven voorzien.

Het wanbeleid van de overheid is daarentegen een soort 'voortwoekerende juridische kanker' met als haard 'het verbod'.

Voor een spoedig herstel is het dus belangrijk, om naast het bestrijden van alle excessen, allereest zo snel mogelijk, de haard- het verbod, te verwijderen.

 

 

Doede J. de Jong

Biologische wietkweker.

Appelskea

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiet is een gateway drug

 

 

sommige gasten waar ik vroeger op het schoolplein een jointje mee rookte roken nu crackpijp

 

organisaties in brabant en limburg die nu industrieel xtc en amfetamine produceren zijn vaak groot geworden door wietteelt

Share this post


Link to post
Share on other sites

meestal vind ik je reacties wat ergerlijk,

maar deze is eindelijk is leuk. zelfs lachwekkend :P :lol: :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn reacties op doede's opiniestukken dienen met enige ironie opgevat te worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Rodja : Kan ook niet anders als je je wiet moet kopen bij de crackdealer he?

Die probeert je aan de crack te krijgen natuurlijk. :likken:

 

 

 

 

@ Doede : Inderdaad is het achterlijk dat ze zo vrij spel geven,volgens mij krijgen ze een deel v/d onder wereldse winst.

 

Deze plant hebben mensen al duizenden jaren onder hun hoede,en pas de laatste 100 jaar or so is het verboden. :lol:

 

 

Jah Bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiet is een gateway drug

Rook er nog maar een joh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Artikel geplaatst in de Leeuwarder courant van vandaag. Ik ben blij met zo''n podium. Er zijn uiteindelijk maar weinig kranten die dergelijke artikelen plaatsen. Hulde!

 

Laatst stond in een redactioneel artikel over drank consumptie bij de middenstand, het volgende mooie stukje; 'Indachtig het spoor van ellende dat alcohol door de maatschappij trekt, gaat het hier om en sinister initiatief. Afgezet tegen de hysterische ijver waarmee de beleveraars van wiet en qatkauwers worden bevochten, heeft het intergemeentelijk zwichten voor de verleiding van de fles zelfs iets verdachts'. Waarvan acte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...