Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Na een aantal jaren amtitripteline gebruikt te hebben om door te slapen ben ik ermee gestopt omdat het gewicht toe nam.

Na advies cbd olie gaan gebruiken maar dit werkt niet.

Ik word na een paar uur slapen wakker en dan giert het in mijn hoofd.

Ja ben druk adhd maar wil niet aan de ritalin of concerta.

wie kan mij helpen en of advies geven welke olie ik moet gebruiken ben nu langzaam aan op aan het raken.

Deze olie gebruik ik nu.

gallery_29278_17020_2288363.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou misschien een sterkere cbd olie kunnen proberen (of een hogere dosis)

 

Al denk ik eerder dat een wietolie met een uitgebalanceerde thc en cbd gehalte van een indica soortje (hier zitten meestal wel nog enkele nuttige terpenen in die de slaap bevorderd)

 

Alvast succes met de zoektocht, hoop dat je iets vind dat helpt

Edited by alkaline
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jacob Hooy heeft nu ook een 5% CBD olie, maar je kan ook naar de shop gaan & goeie Marokkaanse hash halen & daar een tinctuur van maken met minimaal 80% v/v alcohol.Dat moet ook goed werken, want bepaalde terpenen hebben namelijk ook een goed effect op beter doorslapen.Bij die olie van JH zal niet veel meer inzitten.

Wat ook kan is Rosin maken van de hash & dat oplossen in de alcohol.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou misschien een sterkere cbd olie kunnen proberen (of een hogere dosis)

 

Al denk ik eerder dat een wietolie met een uitgebalanceerde thc en cbd gehalte van een indica soortje (hier zitten meestal wel nog enkele nuttige terpenen in die de slaap bevorderd)

 

Alvast succes met de zoektocht, hoop dat je iets vind dat helpt

 

ik heb geen idee wat rosin is

het liefst wil ik het gewoon kopen nemen en eindelijk slapen

maar ga de jacob hooy eens opzoeken en bestellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou je willen adviseren om cbd olie bij lighthouseseeds.com te halen. heb ik zelf zeer goede ervaringen mee.

Ik weet niet of je ook e-sigaretten rookt, maar bij lighthouse krijg je ook cbd e-liquids die voor mij erg rustgevend werken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

CBD is 1 vd vele cannabioden en het is het samenspel van de cannabioden wat CBD zijn werk kan laten doen.

Alleen CBD kan dat helemaal niet, alleen THC ook niet kwamen we achter toen Sativex met veel bombarie op de markt kwam.

 

Scoor hash/wiet in de CS en maak het zelf of ga bij je dokter langs voor het op recept kunnen aankopen van olie bij de Transvaal apotheek.

 

De 1e optie is het goedkoopste maar vraagt wel wat meer moeite doen en dingen opzoeken hoe dat nu werkt.

2e optie kun je op heel korte termijn realiseren (mits je huisarts mee wil werken natuurlijk).

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

CBD is 1 vd vele cannabioden en het is het samenspel van de cannabioden wat CBD zijn werk kan laten doen.

Alleen CBD kan dat helemaal niet, alleen THC ook niet kwamen we achter toen Sativex met veel bombarie op de markt kwam.

 

Scoor hash/wiet in de CS en maak het zelf of ga bij je dokter langs voor het op recept kunnen aankopen van olie bij de Transvaal apotheek.

 

De 1e optie is het goedkoopste maar vraagt wel wat meer moeite doen en dingen opzoeken hoe dat nu werkt.

2e optie kun je op heel korte termijn realiseren (mits je huisarts mee wil werken natuurlijk).

 

net de huis arts gebeld.

geen probleem vond hij en gaat het bestellen vrijdag kan ik het op halen.

 

hoop zo dat het werkt.

laat het weten

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij Transvaal apotheek ben je een heel stuk duurder uit met die olie die jezelf moet betalen.Bepaalde terpenen helpen ook trouwens mee zoals linalol of myrceen, alleen bij Transvaal is het de vraag of er nog terpenen inzitten door hun bereidingswijze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon THC olie nemen,daar slaap je goed van.

CBD is praktisch een anti-oxidant zonder psycho-actieve werking.

 

THC olie zou een uitkomst zijn,en geen CBD.

CBD heeft andere functies,en is niet om te slapen

 

 

 

Jah Bless!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vlakspaan

Hoe bevalt de olie van Transvaal en welke uitvoering heb je precies?

 

@konopi

wat heb je aan al die argumenten als de nood erg hoog is?

 

Voor mij zei de afsluiting vd 1e post genoeg en was er op korte termijn aktie nodig

ben nu langzaam aan op aan het raken.

 

Gelukkig is er dan een alternatief zoals de Transvaal apotheek :hug:

Tuurlijk is de olie duur en kan het dingen missen maar het is wel zo in huis, medisch verantwoord (de huisarts stemt er mee in en het heeft geneesmiddel status) en zo zijn we al een heel eind op de heel korte termijn.

 

Zelf maken en finetunen van wat beste bij je aansluit werkt vast stukken beter als de storm is gaan liggen :icecream:

 

@collie

Hoge dosis THC aan iemand die op randje staat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Destijds zijn er veel van die flesjes onderzocht door een FB pagina. Ook Jacob Hooi ;)

Vaak kwam eruit dat wat erin zit volgens de etiketten niet waar was of helemaal niks in zat zelfs.

 

Ik zou als ADHD-er niet me geld aan CBD olie verklaaien geeft mij geen rust of slaap.

Ga zelf na een goede coffeeshop en haal daar een lading wiet of hash en maak je eigen olie.!!

 

Of smook een dikke joint voor het slapen en verbouw ondertussen je eigen medicijn!!

 

 

 

En die transvaal apotheek is gewoon oplichting "zieke mensen" die vaak niet volledig of uberhaupt kunnen werken met dus een slecht inkomen zo magere olie aanbieden voor 120+ euro !!

 

Haal dan een Bedrocan voor 54 euro en maak daar olie van !

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

@konopi

wat heb je aan al die argumenten als de nood erg hoog is?

 

 

 

Tsja laatste paar jaar komt er meer gegevens dat die andere bestanddelen ook erg belangrijk zijn.Transvaal koopt in bij Bedrocan & vervolgens wordt er olie van gemaakt, waarbij ze ook maar tot max 2% THC mogen gaan.Alle cannabinoïdenzuren worden omgezet tot cannabinoiden.De prijs die je moet betalen voor 10 ml wordt ook niet vergoed & ook de vraag is of het gaat werken.Nu moet de Transvaal apotheek zelf ook duur inkopen., dus dat verklaart de prijs ook, maar het blijft aan de erg hoge kant.Werkt het niet, is het weggegooid geld.Proefmonster op recept zullen ze niet verstrekken om te kijken of het werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap je hele probleem met de Transvaal olie in dit specifieke geval niet zo.

 

Vlakspaan kan best mooie planten kweken en zal als het wat rustiger is in het hoofd vast gaan bedenken om zelf olie te gaan maken ipv het bij Transvaal te blijven scoren voor de hoofdprijs.

 

Transvaal, helemaal zo gek nog niet als je er helemaal doorheen zit en de huisarts je erkent als medi wiet gebruiker :whistle:

 

@vlak

neem de volgende keer als je naar je huisarts gaat de mediwiet verklaring ter ondertekening mee, dan kon je zomaar 'erkend' medicinaal gebruiker worden :search:

 

Klik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk je soms dat ieder patiënt ff 180 euries uit de zak kan kloppen.:whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat dat graag aan de desbetreffende over om daar een beslissing in te nemen, zou jij ook moeten doen :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een echte ADHDer wordt rustig in het hoofd van Ritalin, maar vraag me af of CBD daar wel een goeie vervanger voor is.Topicstarter wilt geen Ritalin gebruiken vanwege de bijwerkingen, wat ik mij kan voorstellen.Een verklaring aanvragen voor medisch gebruik van Cannabis bij de huisarts zal hem misschien in de problemen kunnen brengen ivm autorijden & de nieuwe wet die is ingegaan.Zie de site van pgmcg.nl

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij hebt het over de om medische reden gebruikers

Allemaal prima maar je kunt je er niet dezelfde status als een erkend gebruiker mee aanmeten en dat is nu net de crux waardoor CBR je rijbewijs wel in zal trekken.

 

MEDICINALE CANNABISGEBRUIKER DE DUPE

 

De medicinale gebruiker van THC zal ongetwijfeld ernstig worden gedupeerd door de speekseltest. Hij kan aan een medisch adviseur van het CBR toestemming vragen om te mogen rijden. Dit wordt in de praktijk niet of nauwelijks gedaan.

 

Gebruikers die cannabis op doktersrecept voorgeschreven krijgen en als zodanig officieel staan geregistreerd , vallen onder de medicijnen-wetgeving en mogen om die reden met cannabis een voertuig besturen (mits ze zich strikt houden aan de voorschriften en cannabis niet combineren met andere middelen).

 

Voor alle andere gebruikers die om medische redenen cannabis gebruiken bestaat deze mogelijkheid niet.

 

Gelet op de ongeldigverklaring van rijbewijzen lijkt de kans klein dat een medicinale gebruiker van THC die niet officieel geregistreerd staat toestemming zal krijgen om een voertuig te besturen. Ondanks dat hier in het verleden meerdere malen op is gewezen, heeft niemand hierbij stilgestaan. Het wordt er dus allemaal beslist niet beter op, vrees ik.

 

Komt vd site van mr. M. Veldman wiens uiteenzetting denk ik ook op pgmcg site staat, misschien niet zo volledig als hij in zijn blog doet.

 

Ik meen dat dit ook op cnnbs heeft gestaan.

 

Ik heb zelf overwogen om een ontheffing aan te gaan vragen bij het CBR maar daar toch maar vanaf gezien ivm mogelijke complicaties.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 augustus 2017

Ministeries zoeken uitweg voor medicijngebruikende automobilisten

 

 

 

De bewindspersonen van Infrastructuur en Milieu (IenM) en van Veiligheid en Justitie (VenJ) zoeken een oplossing voor de gebruikers van medicinale opiaten, amfetaminen en cannabis die gedupeerd worden door de aangescherpte Wegenverkeerswet. Dat heeft het ministerie van IenM toegezegd aan de directie van de KNMP, die de kwestie heeft aangekaart.

 

 

De ministers beseffen dat dit een urgent probleem betreft. De aangescherpte wet, die op 1 juli 2017 is ingegaan, maakt verkeersdeelname voor de genoemde patiënten strafbaar. Dit gaat in tegen het verkeersdeelname-advies van de KNMP, dat stelt dat gebruikers na twee weken weer veilig kunnen autorijden tenzij bijwerkingen dat in de weg staan.

 

Dit lees ik op de site van pgmcg

 

Terug te komen op de prijs voor een flesje olie bij Transvaal apotheek.Ik sprak een Canadese mevrouw wiens nicht in Canada een geregistreerd medicinaal gebruiker is & die gebruikt dan Cannabis olie met alleen maar THC, maar betaalt maar CAD 40,- (€27.20)

voor 30 ml.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben van mening dat de wereld steeds wat gekker aan het worden is :withstupid:

Gebruikers die cannabis op doktersrecept voorgeschreven krijgen en als zodanig officieel staan geregistreerd , vallen onder de medicijnen-wetgeving.

 

Voor alle andere gebruikers die om medische redenen cannabis gebruiken bestaat deze mogelijkheid niet.

 

De KNMP wil dat er een uitzondering wordt gemaakt voor patiënten die de voornoemde stoffen om medische redenen gebruiken

 

Uitzondering?

Zonder recept krijg je geen wiet van KNMP en als je wiet op recept hebt (ben je erkend medicinaal gebruiker en) kan je je beroepen op de medicijn wetgeving

 

:phone:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...