Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ekhart

Hulp Gezocht Bij Slangenpomp, Siliconenslang Niet Bestand Tegen Voedingsconcentraat

Recommended Posts

Mensen,

 

Met mijn 3d-printer heb ik een 3-koppige slangepomp ontworpen en geprint. Het doel van deze pompjes is voedingsconcetraat en zuur automatisch toe te voegen/doseren. De pompjes werken zeer nauwkeurig en goed. Echter toen ik hem in het echt inzette bleek na een aantal weken dat de gebruikte siliconenslang niet goed bestand was tegen het voedingsconcentraat. Ik had getest met gewoon water. Omdat siliconenslang tamelijk inert is, was ik er van uit gegaan dat dit prima zou voldoen en eerste testen bevestigen dat ook, Maar het concentraat tast de slang toch aan.

 

Heeft iemand een suggestie / idee wat voor slang ik zou kunnen gebruiken ?

 

 

slangenpomp

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben eigenlijk wel benieuwd welk soort siiliconen.

de soort die ik gebruik is fda aproved en kn alcohol doorheen.

of is anders standeerd bezineslang geen optie?

die kan dat zekers hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziip & weetje, bedankt voor de antwoorden. Ik heb nog even verder gezocht en kom uit op 'santoprene', heb even een stukje besteld en ga daar wel even mee testen.

 

@weetje, gebruik je die siliconen dan voor een doseerpomp ? Ik heb standaard siliconenslang, niet veel info over. Ik heb een wat dun slangetje nodig (4/2) of iets in die buurt... Heb ook wel slang die gegarandeerd zuurbestendig is, maar deze is weer veel te stug. Als je een link hebt, graag...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik van die lichtbruine medische slangetjes. Die zijn er wel tegen bestand. Zijn wel wat prijzig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wiekspriet, een slangenpomp werkt door de slang (etje) draaiend dicht te drukken en 'drukt' zo vloestof door de slang, met gewoon capillair (pvc) gaat dat niet lukken, is veel te stug en zou te snel stuk gaan.

 

@ Wietefras, dat klinkt als santoprene, ik heb hier nu 2 meter, inderdaad behoorlijk prijzig. Is een stuk stugger dan siliconen, maar geloof dat dat wel gaat lukken. Ik laat even weten hoe het werkt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had volgens mij Pharmed BPT, maar dat zal net zoiets zijn inderdaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...