Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
De_Föhn

Domme Actie ... Wat Te Doen.

Recommended Posts

Ben zo'n lekkere schele kneus. Heb mijn digitale klok drie weken geleden op 12/12 gezet. Van ma tot vr, ipv ma tot en met zo. De afgelopen drie weken hebben mijn bloeiende wiet planten dus ieder weekend 24/0 gestaan. Dom. Vroeg me al af waarom die bloei zo langzaam op gang kwam en er al wat gele bladeren begonnen te ontstaan.

 

Goed, klok goed gezet doe er verder weinig meer aan, maar nog dingen waar ik nu op moet letten ? om ik er zonder herma's nog wel mee weg ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon lekker doorgaan zo, herma's is vooral soort-afhankelijk, goed in de gaten houden en elke dag drie weesgegroetjes voor het slapen gaan, veel meer kun je niet doen.

 

In principe zou het niet uit moeten maken, het is de nachtlengte die de bloei stuurt, zolang je nachten 12 uur duren maakt een dag van 60 uur niet uit.

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principe zou het niet uit moeten maken, het is de nachtlengte die de bloei stuurt, zolang je nachten 12 uur duren maakt een dag van 60 uur niet uit.

 

Dat is goed om te weten.

 

Vond al wel dat ze wel erg ver doorschoten, veel water verbruikte, en het na 12./12 wel erg lang duurde voor het ging bloeien, maar 12/12 doen en een dag van 60u maken dan schiet het niet op lol. Het zijn net boten, je blijft kloten.

 

Zeker, halleluja voor het slapen.

Edited by De_Föhn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, idd. De weesgegroetjes hebben geholpen. Heeft niet eens echt veel meer tijd gekost die hele actie. Stond 8-9 weken op het pakje. 10 weken gehad. Geen gekkigheid verder.

 

gallery_45821_19502_820243.jpg

 

gallery_45821_19502_1063876.jpg

 

Dat scroggen is alleen niet helemaal gelukt lol,

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima uitgepakt! Ik had een keer een keer per ongeluk een ronde de planten op 13/11 gezet en dat ging ook goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere knotsen idd!

En volgens mij is dit soortje ook niet echt geschikt voor een scrog :P ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, het zijn dikke ketsers geworden niet normaal. Denk ook wel dat het geholpen heeft dat ik is wat meer geld heb uit gegeven aan knap zaad. En dit keer met de humine en fulfine in de weer geweest tijdens de bloei. Dat scheelt een slok op een borrel om die PH een beetje knap te houden in het substraat. Mid en einde bloei.

 

Toch maar is een slab proberen dan Digalo ? :D

 

@vakman ja daar ben ik ook achter, die Chocolope kush. Die is een stuk meer Sativa dan Indica is gebleken haha. Maar goed uiteindelijk heb ik het wel allemaal in het kastje kunnen vouwen op deze manier. Was anders nooit gelukt. Laatste rondje in deze unit. Hij gaat de container in dat pleuris ding :P :D

Edited by De_Föhn

Share this post


Link to post
Share on other sites

De container in??? Je bent gek man :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor, je hebt duidelijk Gods' zegen gekregen met al dat gebid. :innocent:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je bouwen of opzetten?

 

Genetica doet een boel maar vlak niet uit dat je elke ronde een beetje meer leert over wat jouw het beste ligt qua aanpak met de middelen die je hebt, zo leer je planten binnen kweken :search:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ben nu krap 2 jaar verder met dat binnenkweek avontuur. Met de kennis van nu wil ik het gewoon anders. Dit neemt teveel ruimte in, teveel geluid, en veel te laag in combi met mijn voorliefde voor sativa dominante wietjes. Net een ruimte afgebouwd in de schuur. Die is al zoveel mooier. Op deze locatie heb ik plafond van 3.60m en ik gebruik die hoogte niet. Dat is zonde. Daarbij werken die schuifdeuren echt, echt kut. Net te smal allemaal voor mijn brede schouderpartij. En worden ze nat gaan ze niet meer open lol.

 

Maar is zeker waar wat je zegt. Als ik mijn eerste kweek vergelijk met dit.

gallery_45821_18741_430728.jpg

haha. nou ja, dan is er wel progressie geboekt.

 

Dat houdt het juist mooi die kweek tuin. De oneindigheid van: "Het kan altijd beter, lekkerder, mooier. stiller. feller....."

Share this post


Link to post
Share on other sites

3.60 hoogte.... led erin en 2 hokken boven elkaar :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ik zat te denken aan 2x losse kast 400W HPS open kap. naast elkaar. En de stekken eronder lol, (voorgroei --> stekken trekken ---> bloei cyclus proberen te maken) ,maar dat is toekomst muziek. Voorlopig, blauwe vingers van het knippen, en mijn lieve vrouw die staat op springen. Dus hokkies bouwen.... zit er het komende jaar met baby niet in. Daar ga ik vanuit althans. Dat is ook meteen de reden om nog ff een goeie kletser uit die kast te halen. En alvast het nieuwe hokkie klaar te hebben buitens huis. Vooruit denken, regeren al die dingen :D

Edited by De_Föhn
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom geen LED?

Ik blief LED wiet niet als medicijn maar als kweker kan ik het je aanraden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Babys kosten pas veel tijd zodra ze gaan kruipen..tot die tijd is het eten poepen en slapen:p

 

Dus je hebt als hij/zij geboren is nog 5-8 maanden tijd om te knutsellen :P

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom geen LED?

Ik blief LED wiet niet als medicijn maar als kweker kan ik het je aanraden.

 

Heb er toen ik begon met binnen kweken over nagedacht. In het kader van "veiliger". In de praktijk weet ik nu dat dit ook onzin is. Da's meer een gevoel.

 

Daarbij wat ik aan stroom bespaar op de lamp, zal ik er dan aan kachel warmte bij moeten pompen. Dus netto levert het me ook niet veel meer besparing op is de gedachte. Die COB's zijn mooi, maar dat worden weer hele bouwprojecten. Heb ik geen zin in als ik voor honderd euro een complete 600W met VSA en kap kan ophangen. De deal met de vrouw is nu 1 lamp. Dus wellicht dat ik de 600W nog is ga vervangen voor een mooie dure 1200W gavita of Dimlux :P. Voorlopig maar is proberen de gram per watt te gaan halen met wat ik heb. :D

 

Maar wat is er "anders". aan de LED wiet dan ? Voor mij gaat er sowieso niets boven de high en smaak van een Zon gekweekt wietje hoor, maar verschil tussen LED en HPS. heb ik eigenlijk nog nooit geproefd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LED wiet wordt je high van en HPS wiet stoned, zo kan ik het het beste omschrijven denk ik.

Verwar dit niet met Indica dekentjes of haze/sativa cerebrale (up) high.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmmm... Zaterdag m'n laatste spulletjes halen en dan ga ik ook binnen beginnen... ik heb denk ik in geen 20 jaar meer binnenwiet gerookt, eigenlijk alleen lekker m'n eigen buitenplantjes en wat polm af en toe.

 

Ben erg benieuwd... ik ga met 2x 400w hps beginnen in een tentje van 3x2 met zo'n 32 dames in 11 l. potten op 1/3 cocos, 2/3 aarde met Biobizz voeding. Uiteraard zal ik er een verslag van bijhouden op dit forum.

 

Ik heb een hoop goeie informatie gekregen van de leden, bedankt iedereen! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

LED wiet wordt je high van en HPS wiet stoned, zo kan ik het het beste omschrijven denk ik.

Verwar dit niet met Indica dekentjes of haze/sativa cerebrale (up) high.

 

Dan weet ik meer dan genoeg, :D Ben toch wel een voorstander van die keiharde stoned beuker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...