Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Spongepot

Na Hoeveel Weken Bloei Op Vol Vermogen?

Recommended Posts

Op mijn evsa kan ik dimmen. Tijdens het groeien zet ik het meestal op 400 watt, echter kan ik mn evsa draaien tot 720 watt. Het groeien gaat snel genoeg, dus dit hoeft voor mij niet op 720 watt te gebeuren. Echter wil ik wel max draaien in de bloei. Vanaf welke week bloei (ik zie dag 1 op 12/12 als het begin van week 1) heeft het zin om op max te draaien?

 

Groetjes,

 

Spongepot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf dag één 12/12 en sommigen zeggen eerder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat had ik niet verwacht. Hoe dat zo? Ze zijn dan toch nog helemaal niet aan het bloeien? Dacht eerder vanaf week 4 of 5, wanneer ze ineens een explosie krijgen..

Of heeft het te maken dat ze vanaf het begin bloeihormonen aanmaken ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt aan je k l i m a a t

 

Ik doe zelf dag 1 12-12 als de temp het toelaat en anders als de plantjes iets groter zijn. wanneer ze goed beginnen mee te verdampen scheelt dat wel 2 graden.

 

Licht is gewicht, ook in de groei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten passen zich ook aan aan de hoeveelheid licht. Aantal stomata en vorm van het blad kan veranderen onder invloed van de hoeveelheid licht.

 

In de bloei kunnen de planten zich daar niet meer op aanpassen en als je ze dan pas de volle mep geeft heb ik altijd het gevoel gehad dat dat te laat is en dat ze dus niet optimaal gebruik maken van dat licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht geeft energie.. dus zoveel je dames aankunnen graag.

Geeft ook beter ontwikkelde planten, dikkere stelen, minder gestrekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit me aan bij de rest.

Als je klimaat het toelaat gelijk op vol wattage zetten.

 

Jah Bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de gavita doe ik eerste 2 dgn 600 dan plus 2 800.... dan bloei 1150.... 1000 sla ik over.... zou de stekken 1150 aankunnen dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regelmatig blijven checken.. als t teveel word vallen ze vanzelf om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan is het te laat ja....

iemand ervaring mee of een andere aanpak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste 3 a 4 weken.

Heb zelf ook een dimlux el Uhf geboost naar 720 watt output

Lamp zal wel sneller stuk gaan denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de gavita doe ik eerste 2 dgn 600 dan plus 2 800.... dan bloei 1150.... 1000 sla ik over.... zou de stekken 1150 aankunnen dan?

Ik laat de gewortelde stekken zo'n 2 weken voorgroeien in startblokken onder 15 watt cool white tl-licht en zodra ze in het groeihok gaan hebben ze op de derde dag de volle bak licht bovenop hun kopjes.

 

Dat is in mijn geval 1200 watt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan iemand dan ook de ''zo snel mogelijk volle kracht'' stelling ook enigszins wetenschappelijk en/of feitelijk onderbouwen, anders dan op zijn of haar gevoel afgaan of de ik heb gehoor/ik doe altijd....... redenatie.?

 

In delen van America mogen ze onderzoek doen naar deze plant, en de beste kweek omstandigheden.. heeft iemand daar al wat feiten vandaan weten te plukken?

 

 

mvg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan iemand dan ook de ''zo snel mogelijk volle kracht'' stelling ook enigszins wetenschappelijk en/of feitelijk onderbouwen, anders dan op zijn of haar gevoel afgaan of de ik heb gehoor/ik doe altijd....... redenatie.?

 

In delen van America mogen ze onderzoek doen naar deze plant, en de beste kweek omstandigheden.. heeft iemand daar al wat feiten vandaan weten te plukken?

 

 

mvg

 

uiteindelijk is de VPd doorslaggevend.

vapour Pressure deficient. PT cam kopen.

Ff Google....

vpd 0,8 ~ 1,2 voor groei

1,2 ~ 1,5 afbloei

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...