Ga naar inhoud

Kind Led K5 Maakt Teveel (Ventilatie) Geluid

69 replies to this topic

#61 Buyuk Hilmi

Begin z'n weg te vinden

• Members
  • Pip
  • 40 Posts:

Gepost Gisteren , 17:35

@Kees ik ben geen voorstander om elektonica uit China te kopen, meestal is het troep.

@Wietefras Dat ze dat zo makkelijk kunnen manipuleren had ik niet verwacht, ik ben al bezig met mijn eerste ronde op Kindled ben benieuwd hoe het gaat verlopen. Vanuit jou advies ga ik hierna 2x GPLed 220 Plus bestellen. Is dat trouwens een kant en klare plug&play ?

#62 Wietefras

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 4434 Posts:

Gepost Gisteren , 17:44

Ik zag op een ander forum ook iemand kweken met zo'n KIND en die was er ook al miet tevreden over. Later zag ik pas hoe inefficient die dingen eigenlijk zijn toen iemand er eentje had laten testen.

Dat advies van 2x GPLed 220 plus kwam van iemand anders dacht ik, maar dat lijkt me wel een goeie ja. Die zijn ook kant en klaar ja. Misschien dat je er nog wat aan moet doen, maar dat is met een HPS ook. Je moet toch altijd wel iets indraaien of een draad aansluiten oid.

#63 Kees A

Harde kern lid

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1229 Posts:

Gepost Gisteren , 17:44

Voor wat betreft China heb je zeker en vast een punt.
Maar vele zelfbouwers hier op het forum kopen hun spullen bij Kingbrite, een Chinese leverancier.
Daar kopen ze merken als Cree en Meanwell.
Waar deze merken oorspronkelijk geproduceerd worden.... geen idee. Maar de merken zijn volgens mij Amerikaans.

Het setje waar ik naar linkte, lijkt opgebouwd te zijn met Cree en Meanwell produkten.
Dus dan kan het nog liggen aan hoe een en ander aan elkaar geprutst is, maar aan de componenten zou het niet moeten liggen.
Of het moet natuurlijk allemaal merkvervalsingen zijn.... misschien komt dat voor.

#64 Buyuk Hilmi

Begin z'n weg te vinden

• Members
  • Pip
  • 40 Posts:

Gepost Gisteren , 18:04

Bekijk Post Kees A, op 22 september 2017 - 17:44 , zei:

Voor wat betreft China heb je zeker en vast een punt.
Maar vele zelfbouwers hier op het forum kopen hun spullen bij Kingbrite, een Chinese leverancier.
Daar kopen ze merken als Cree en Meanwell.
Waar deze merken oorspronkelijk geproduceerd worden.... geen idee. Maar de merken zijn volgens mij Amerikaans.

Het setje waar ik naar linkte, lijkt opgebouwd te zijn met Cree en Meanwell produkten.
Dus dan kan het nog liggen aan hoe een en ander aan elkaar geprutst is, maar aan de componenten zou het niet moeten liggen.
Of het moet natuurlijk allemaal merkvervalsingen zijn.... misschien komt dat voor.

Dat bedoelde ik met chinese troep, het is meestal vervalst, net zoals je een Iphone (IOS) koopt uit China en je krijgt er een met android :)

@Wietefras Kom ik met die 2x Gpled in de buurt van HPS qua efficiëntie ?

#65 Kees A

Harde kern lid

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1229 Posts:

Gepost Gisteren , 18:08

View PostBuyuk Hilmi, on 22 september 2017 - 18:04 , said:

Dat bedoelde ik met chinese troep, het is meestal vervalst
Dat is een beetje kort door de bocht, maar ik begrijp je zorgen.

#66 Wietefras

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • 4434 Posts:

Gepost Gisteren , 18:18

Nee qua efficientie ga je er met een grote boog overheen. Max 1.7umol/s/W met HPS en iets van 2.4umol/s/W met die GPLed plus dingen. Dat is minimaal 40% meer licht voor je stroom.

In absolute zin ga je er ook wel wat op vooruit, maar niet zoveel. Je komt op ongeveer dezelfde hoeveelheid licht uit, maar dan met een lager stroomverbruik (400W ipv 660W)

#67 scirocco

V.I.P.

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2806 Posts:

Gepost Gisteren , 19:00

Kingbrite levert wel (oa) de echte meanwell drivers en echte cree chips.
Ze verkopen ook goedkope imitatiezooi als je dat bestelt, maar je krijgt wat je bestelt, niet iets wat er n beetje op lijkt zoals bij veel andere chinese bedrijven...

Mean well is trouwens koreaans, cree is wel uit usa afkomstig geloof ik.

#68 lostchild

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • 9717 Posts:

Gepost Gisteren , 20:28

Cree US?

KLIK

MeanWell is Taiwan, niks koreaans aan

@TS
alle LEDS komen uit China tegenwoordig, niet rendabel om ze hier in de EU of de US te fabriceren.
Medicinaal wiet gebruiker en kweker van eigen medicijn.
Na de waarheid is er geen fantasie meer te leven

#69 Buyuk Hilmi

Begin z'n weg te vinden

• Members
  • Pip
  • 40 Posts:

Gepost Gisteren , 21:14

View PostWietefras, on 22 september 2017 - 18:18 , said:

Nee qua efficientie ga je er met een grote boog overheen. Max 1.7umol/s/W met HPS en iets van 2.4umol/s/W met die GPLed plus dingen. Dat is minimaal 40% meer licht voor je stroom.

In absolute zin ga je er ook wel wat op vooruit, maar niet zoveel. Je komt op ongeveer dezelfde hoeveelheid licht uit, maar dan met een lager stroomverbruik (400W ipv 660W)

De XL750 serie is 430W, dus zoveel verschilt het niet.
Maar als jij zegt dat ik per oogst hoger gram per watt haal dan is het zeker overstappen waard, ik ben al overtuigd dat ik met 2 x gpled de randen beter kan verlichten terwijl ik met de Kindled aan de randen van mijn 120x120 tent minimaal verlicht (footprint 120x120)

#70 Wietefras

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • 4434 Posts:

Gepost Gisteren , 21:22

MeanWell heeft een vestiging in Amstelveen. Is het dan niet een Nederlands bedrijf? Ze hebben ook een .com domein met een site in het Engels in plaats van Taiwanees. Zijn ze dan Amerikaans?

Cree is zeker een Amerikaans bedrijf. Met grote fabrieken in de VS. De basis van de COBs wordt in de VS gefabriceerd. In China voorzien ze die van de fluorescerende coating en doen de verpakking.

Ook wel logisch dat Cree die dingen zelf maakt, want als ze hun recept voor blauwe leds uit handen geven aan de Chinezen dan maken die het in no-time na.

View PostBuyuk Hilmi, on 22 september 2017 - 21:14 , said:

View PostWietefras, on 22 september 2017 - 18:18 , said:

De XL750 serie is 430W, dus zoveel verschilt het niet.
Maar als jij zegt dat ik per oogst hoger gram per watt haal dan is het zeker overstappen waard, ik ben al overtuigd dat ik met 2 x gpled de randen beter kan verlichten terwijl ik met de Kindled aan de randen van mijn 120x120 tent minimaal verlicht (footprint 120x120)
Qua watts scheelt het misschien niet, maar qua licht wel. Uit die 430W haalt die KIND maar iets van 550umol/s. De GPLed 220 Plus produceert uit dezelfde hoeveelheid stroom 960umol/s. Heb je bijna twee keer zoveel licht. Als je daar niet ook veel meer grammen mee oogst dan heb je wat anders verkeerd gedaan :)