Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ganjaman007

Appart Voorgroeien Vs Meer Planten 1M2

Recommended Posts

Yop medekwekers :)

 

Zit met klein dilemma tussen volgende scenario's , aangezien binnenteelt nog steeds illegaal is ondanks voor eigen gebruik vind ik het toch niet slecht om er eventjes bij stil te staan indien je gepakt word.

 

Hier in belgie blijft het moeilijk om te weten welke boetes/straffen te die je kan krijgen..

 

momenteel heb ik de volgende setup draaien

1M2 met 4 planten die worden gescrogd , natuurlijk hangt hier dan enkele weken voorgroei aanvast en had toch graag iets rapper kunnen oogsten..

 

wat denken jullie als je ooit gepakt is kijken ze naar aantal planten of eerder naar setup?

 

vb

ik zet meer planten de 1M2 plaatsen (vb 6tot 10 en iets kortere groei periode) ( wel secondaire tent opzetten voor het drogen)

 

of het aantal planten verdelen over 2 tenten 4in de groei/4bloei. in een darkstreet 60

 

volgens mij zijn toch apparte tenten sneller tot oogst ,nadeel 2 klimaten te onderhouden iets meer gedoe met voeding/water en indien gepakt heb je 2 tenten met 2 lamen , al heb je waarschijnlijk minder planten in het totaal dan..

 

ter beschikking

120x80x200 met 400 tot 600w aan cob

ds60x60x150

propognator 100x60x60

hps 250 , hps 150 , 2x45 tneon,

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach je zit nu toch al boven de 1 gedoogde plant, zet er maar bij zou ik zeggen :P

 

Lijkt me dat blauwepetten naar het complete plaatje kijken en dan zelf een verhaaltje verzinnen...

 

Ps: ben wel fan van een old school SOG-je :P

Edited by alkaline
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet gewoon zorgen dat je niet gepakt wordt en vooral lekker onbekommerd je gang gaan en doen wat je het liefste doet. Zet je liever 8 of 18 planten neer dan doe je dat lekker, heb je liever 2 0f 3 tentjes staan dan doe je dat ook.

 

Maar zorg wel dat je veilig bezig bent, doe geen gekke dingen, trek niet de aandacht, praat er met niemand over, zorg dat niemand wat ziet of ruikt en je wordt niet gepakt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In NL is t aantal planten wel sterk bepalend voor de strafmaat, is bij ons inweze altijd verstandiger om zo min mogelijk planten te hebben staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt alvast voor antwoorden.

zal nu nog eens appart voorgroeien zal ik uiteindelijk minder planten hebben tov meer in 1 tent.

 

misschien later dan toch afstappen van bio naar hydro om de tent sneller gevuld te krijgen tijdens groei.

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar met weinig planten gaat het kweekje langer duren , en dat betekent weer meer kans gepakt te worden. (tenzij je toch al continu draait)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@atmosphere

inderdaad ook waar klopt wat je zegt :) , maar heb graag continue kan ik wat expirimenteren en wat verschillende strains hebben

 

als ik men verlof aftrek heb ik 48weken per jaar en graag haal ik hier het beste uit :) vroeger haalde ik 3/4 kweekjes met 250w hps bloei tentje en t5 groei tentje.

had ik max 4 planten :)

 

nu nieuwe setup er is was bedoeling andere aftebreken en slechts 1 goeie tent/climaat met minder zorgen , maar merk ik toch 4 planten op 1M2 ik waarschijnlijk maar 2kweekjes haal tenzij ik opnieuw appart voorgroei of er meer in gooi ..

 

besloten om toch nu nog wanneer ze in bloei gaan opnieuw 4 te zaaien en nog wat appart voor te groeien heb ik max 8 over 2 tenten wel.

 

ondertussen toch misschien verdiepen in hydro kan ik op 1 tent misschien met 6 planten snellere groei hebben 3 kweekjes halen slechts 1 climaat te onderhouden minder gezeik moest ik ooit gepakt worden ,, toekomst muziek want al veel hydro rampen gezien online waar de planten snel stervden pff :P

 

 

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat je met hydro her en der n dagje gaat winnen, maar veel meer dan dat zal t niet zijn.

Dan kan je beter n wat zwaardere lamp pakken, dan gaat alles gelijk n heel stuk sneller ook.

4 rondes per jaar is normaal geen enkel probleem nl, 5 complete rondes achter elkaar is ook echt niet onmogelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja had al gelezen dat aarde / hydro 1week groei scheelt vb 1groei week aarde heb je zogezegd 2weken groei op hydro , maar al de ganse morgen zitten lezen lijkt me toch net iets teveel gedoe en zeker bij warme dagen loopt het water temperatuur dan op enzo

 

laten we lekker op bio gebeuren blijven wat me ook het meeste aanspreekt :).

 

zwaardere lampen zal onmogelijk zijn heb nu al meer of het max beschikbaar in men "grote" tent heb ik 3590 leds hangen die ik kan instellen van 0 tot 600watt maar meestel 450/480 watt al hoge bovengrens is volgens 1M2.

 

 

besef wel om het minst aantal planten te hebben ik dan appart moet voorgroeien als ik iets sneller wil oogsten ,

maar volgens mij als je gepakt bent weten ze wel ook dat je zo meer oogsten haalt en zien ze ook als 2 volledige "installaties" aangezien er 2 lampen hangen..

 

volgens mij lijkt het dan toch een stuk eenvoudiger bij 1 tent te blijven minder zorgen om het klimaat en iets minder werk , maar dan misschien wel iets meer plantjes te zetten 6 tot 8 , appart drogen kan ik de tent wel opnieuw opbergen dan.

 

misschien kan ik dan wel de propognator van 1x60x60 met men t5 in hoekje zetten en daar de zaailing fase van +/- 10dagen overbruggen alvorens naar de grote tent al loopt dit dan opnieuw op als de andere nog bloeien :D heheh

 

ik herrinner me nog goed bij men eerste aankoop ik info vroeg 1 a 2 plantjes MAXIMUM > micro kweek ... dat iedereen toen zij het werkt verslavend :D zie me nu al bezig aan het rekenen verschillende strains sneller te kunnen testen proeven :Drrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met mijn 3590's zat ik maar op 270w/m2..

Ik ben ook 90% bio, in de groeifase help ik de natuur alleen n klein beetje op weg als de strain dat nodig heeft, daarna geen minerale voeding of boosters meer.

 

Jammer dat onder led n continu 12/12 grow niet zo goed gaat, anders was dat n optie geweest.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha mooi :) ik probeer de bovengrens te zoeken & liever iets meer gram/1M2 ipv gram/watt :P

bio ben ik maar beginner met biobizz producten afzuren nu ook citroen ipv ph- , later misschien grote ardebak maken en dan wat expirimenteren met andere bio producten/mest .

 

afkankelijk welke methode ik nu verder toepas , :) misschien toch een kleine stekken begin voorgroei tentje of een stealth kastje maken in de plaats want de eerste 2/3 weken zijn de traagste en dan onder groot licht 6 per 1M2 , heb ik wel 3weken per jaar dan eventueel 12 planten staan , maar als dit appart stealth kastje mischien op andere plaats staat bij inval zal die dan misschien ook niet opvallen als ze de grote tent al zien ..

 

 

zal alles nog eens overwegen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die 270w/m2 zat ik al over de 4,5 ons de m2 heen hoor, is dat niet genoeg?

Geen idee wat t geweest was als ik n volle ronde met t dubbele aan vermogen gedaan zou hebben.

Er zit nog veel meer in qua opbrengst, echter zit er n bepaald bijeffect aan led gekweekte wiet dat ik niet lekker vind dus doe ik er niks meer mee.

 

Bij n inval vinden ze echt alles, maak je daar geen illusies over..

Dan kan je beter je babies ergens anders opkweken tot ze de tent in kunnen, dat hoeft natuurlijk ook nauwelijks ruimte en stroom te kosten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4.5 ons = 450 gram ??

 

ik hoop toch telkens op min te hebben van 500, ik ben ook reuma patiënt al reeds geëxperimenteerd met medicinale soorten die hoger in cbd zijn en laag in thc waarvan ik dan bij normaal dagelijks leven gebruik kan maken van de pijnstillende werking zonder stoned rond te lopen , maar eenmaal je olie maakt gaan de grammen snel

 

bij inval , daar heb je ook een punt denk dan toch het eenvoudigst is bij 1 tent blijven is toch een stuk minder rompslomp want die kan ik beter in de hand houden volgens klimaat , verwarming op thermostaat , variac , ..

 

misschien wel kleinere potten en iets meer per 1m2 dan 6 tot max 8 ipv 4 ofzo .. appart drogen zou ik wel blijven doen aangezien het in winter maanden wat langer duurd verlies ik geen tijd :)

 

alvast bedankt groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

450 gram ja.

(Ik had 3m2 en 3 armaturen dus 810w inclusief de actieve koeling, totaalopbrengst was 13xx in 51 dagen 12/12)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en dat was nog n ronde met vrij veel problemen ook, denk dat met n paar tweaks er nog aanzienlijk meer in zit.

Heb sindsdien n heel stel aanpassingen gedaan aan t systeem, denk dat n serieuze 2gpw poging best wel eens kans maakt.

Zit alleen ff zonder locatie, dus vervolg moet wachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha ja heb tussen de werken door daarnet snel eventjes je topic overlopen , zag dat je last hebt gehad van spint jammer maar dan idd wel mooie score :)

 

2gpw dat zou fantastisch zijn :D !!

 

ai , altijd op locatie ? vind je dit geen nadeel dat je dan niet kan dagelijks controleren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik zit te wachten op n nieuw geschikt bedrijfspand.. dus doe zelf ff niks op t moment.

Mn huurbaas kon t pand waar ik inzat HEEL goed verkopen, dus heeft hij mn huurcontract uitgekocht/gepauzeerd, met de belofte om n nieuwe plek voor mn werkplaats te regelen.

(Krijg nu ook n groter, beter toegankelijk pand met fatsoenlijke stroomvoorziening enzo, dus ik hoef dan ook niet meer zo te kniepen met stroom als voorheen, en voor dezelfde prijs als waar ik zat)

 

Dagelijkse controle en tweaks zijn echt essentieel voor hoge scores, zonder dat kom je nooit in de buurt vd 2.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha slim gezien :D en heb je ruim de plaats , enkel hopen op geen huisbaas controle dan :D maar zoals je zegt eigen electriciteit leverancier op het adres en als je netjes betaald :D

 

pff je doet me watertanden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gram per watt zegt niet zo veel met led vind ik.

 

Weinig watt per m2 zal altijd een hoge gram per watt score hebben.

 

Meeste kwekers hebben een beperkte ruimte beschikbaar.

Ik kijk daarom liever naar gram per m2 ik wil die zo hoog mogelijk. Als ik daardoor wat minder efficiënt met licht om moet gaan jammer dan

Edited by MisterX
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...