Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jantje053

Hoe Zat Het Ook Alweer Met Inlaat En Afzuiger?

Recommended Posts

Ik kan nergens meer het topic vinden met de verhouding inlaat en afzuiger.

Kast: 80x80x200cm

Verlichting: 150watt T Neon

Afzuiger: 125mm afzuiger 185m3

Filter: Canlite 150m3

 

Nu wil ik binnenkort de afzuiger gaan ophangen, maar hoe groot moet ik gaten zagen in de kast om de frisse lucht aan te zuigen?

Ik dacht me te herinneren dat als de afzuiger 125mm was, dat ik tenminste 2 gaten van 125mm moet zagen om genoeg frisse lucht aan te zuigen? Of zal 1 gat voldoen?

 

Boven in de kast maak ik een 125mm gaat voor de afzuiger, zodat hij naar buiten afblaast.

Onderin wil ik dan 1 of 2, 125mm gaten maken voor de verse lucht, passief.

 

 

BVD! :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inlaat altijd veel groter als uitlaat.

Dus met 2 a 3 inlaatgaten komt t wel goed, 1 is normaal gesproken n beetje zuinig maar in jouw micro-opstelling zou t best kunnen wezen dat t al genoeg is.

Kwestie van uitproberen denk ik.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb begrepen dat in geval van passieve inlaat de inlaat 3 maal de oppervlakte moet hebben van de uitlaat. Je kunt dus ook 1 gat maken voor de inlaat, maar dan wel met 3x de oppervlakte van je uitlaat. Je dient ook te voorkomen dat er teveel onderdruk komt in je hok, vinden je plantjes niet fijn. 185 kuub afzuigen op een hokje van amper 1.5 kuub inhoud is best wel veel luchtverplaatsing natuurlijk, en al die lucht moet er wel in kunnen stromen. Hoewel je filter een deel van je afzuiger-capaciteit wegneemt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...