Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bruinevingers

Wat Is Er Mis Met Mijn Moedertje?

Recommended Posts

f50rxvmz3xqmt.jpg

 

Mijn Super orange Glue moeder vertoont deze trekjes.

 

 

Ik heb haar op een gegeven moment (ongeveer 3 weken geleden) haar in een 5 liter pot gezet met 1 buffer tablet.

 

Echter heb ik ook af en toe wat groei voeding meegegeven omdat ik niet wist hoe lang die tablet zou providen zeg maar.

 

 

Deze tekenen, is dat over of ondervoeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ieder geval geen tekort, die tabletten kunnen ze wel even op vooruit hoor. Pas gaan bijvoeden als je bladeren lichter worden ;)

Maar dit lijkt op een ander probleem, oude aarde gebruikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ieder geval geen tekort, die tabletten kunnen ze wel even op vooruit hoor. Pas gaan bijvoeden als je bladeren lichter worden ;)

Maar dit lijkt op een ander probleem, oude aarde gebruikt?

 

Nee, volgens mij was dit onvoorbemeste aarde die ik nog had staan. Gesloten zak. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ben vergeten of de aarde voorbemest was of niet.

 

In het ergste geval is het dus voorbemeste aarde geweest, met een tablet, en extra bijgevoed :--) Of gaat het dan nog steeds niet op?

 

edit: aarde is ook een keer uitgedroogd geweest.

 

edit2: water is altijd kraantjes water geweest

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH probleem na uitdrogen aarde ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trekt dat vanzelf recht als ik alleen kraantjes water geef? De eerste tijd hoeft ze niet te produceren.

 

Ik kan er ook overpotten en nieuwe aarde, en een deel van de aarde wegsnijden eventueel. Maar het liefst doe ik zo min mogelijk :D

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt eraan wat de PH van je aarde is en de PH van je water lijkt me, je kunt het ook verergeren natuurlijk ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dan je grondje ook 8 is bijv komt het niet vanzelf goed, dat snap je zelf ook hopelijk :likken:

 

 

Ik zou gewoon ff wat nieuwe aarde gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha daar was ik al bang voor, thanks! Misschien dat ik voortaan toch maar water altijd ga afzuren en meten om dit soort gedonder te voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je pot een aantal weken van tevoren alvast vullen met myco en bacto en inwateren helpt ook, of je aarde beter bewaren.

 

 

5710255101203_101.png?w=400

Ze hebben ze in alle maten bij de A C tion ;) :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff schepje bacto bij t voedingswater meegeven, dat vergroot de overlevingskans in ieder geval.

Dat overpotten vond ze duidelijk niet zo geslaagd.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Droog gevallen in combi met voedingsstoffen in de aarde, door de uitdroging kunnen de myco's hun werk niet doen waardoor je wortel punten uitdrogen en verbranden (voeding in de aarde) en je bladeren er zo uit zien. Deze heeft niet 1 x droog gestaan....

 

Gewoon een plens bacto en daarna vochtig houden, nooit je buffertab zo in de aarde gooien maar van bovenaf in de aarde steken en van bovenaf wateren. Zo kan een buffertab ook zijn werk doen--> de aarde bufferen.

 

Tip; til je potjes op zodat je voelt wat ze drinken en sla geen dag over ;-)

 

Pg

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank allen, maar kan iemand ook uitleggen wat hier nu precies gebeurd? Wordt er iets geblokkeerd? Gaat er iets anders fout? Wat gebeurd er nu in dit plantje? En waarom laat hij precies zien, wat hij laat zien? Waarom kartelen die randen zo? Vreet ie zichzelf op? gebeurd er iets anders?

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door het uitdrogen van de aarde die ene x lol is de voeding in de aarde 'scherp" geworden voor nieuwe jonge worteltjes, daardoor ziet ze eruit alsof ze uit de sahara komt en moeilijk opnieuw voedingsstoffen opneemt. Je hebt haar in haar jonge leven ook zwaar overvoed aan de blad randen te zien. 1 buffertab is zat voor de groei in samenwerking met bacto....., ga je daar nog groeivoeding bij geven en ze valt een x droog dan vermoord je haar bijna. En DAT is nou wat hier gebeurt is en daarom laat ze zien wat ze laat zien. Geen blokkade nee bijna een moordzaak!

 

Je hebt de buffertab onder in de pot gedaan dacht ik en daar houden ze niet zo van, dan kun je hem beter verkruimelen.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij groeien daar nou net je verse jonge worteltjes naar toe....

 

De tijd zal het leren of ze erom heen groeien of dat daar nu een bal voeding zit waar ze niks mee kunnen.

 

Als je bac groei geeft is dat direct opneembaar incl de buffertab is overkill.

 

Pg

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet alleen die super vertoont trekjes :search:

Hoeveel BAC geef je aan je planten en doe je toevallig ook nog wat met de ph van het water dat je geeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LC

 

Ze zijn allemaal een keer droog gevallen, misschien wel 2x ook ;)

 

Ik doe verder niks met de PH, maar het is alleen die SOG waarbij het (tot nu toe) zo erg is. De rest lijkt er goed doorheen te komen.

 

Ik heb 1 keer 20ML op 10 liter gegeven en 2x 10ML op 10 liter.

 

Ik sprak hierboven over een periode van 3 weken, maar dat waren er eerder 6. Voor de rest alleen water.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze heeft niet 1 x droog gestaan....

 

De buffertabs is voor 6/8 weken afhankelijk van hoe groot je plant is. Geen groei voeding nodig.

 

Zwaar overvoed en wat lc zegt ze is niet de enigste....

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff tussendoor over BAC

 

De stimulatoren van BAC zuren je water wel een beetje af,de voeding zelf ook wel wat.

 

 

 

Wat betreft je moedertje,dat komt door die droogte.

Ik heb een amnees moedertje die ik twee maanden geleden ook ongeveer zo had staan na een droogte.

Trekt wel weer bij,zitten al wel weer 7 vingers in het blad :whistle:

 

kijk naar je groeischeutjes,die zijn wat lichter dan het oudere blad he?

doe dus maar 2 ml per liter,i.p.v. 1,ze krijgt honger namelijk.

 

Buffertab is als het goed is gewoon time-released.

Deze drukte ik vroegah altijd net na overpoten 5 cm in de aarde,zit ie altijd goed. :innocent:

 

 

Jah Bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook nog wat bac plant vitality plus staan. Ooit gekocht om mee voor te behandelen tegen beestjes, maar kan ik die stekken daar ook al mee inspuiten nu? Of is dat to much.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PVP gaat je niks helpen, laat ze met rust en herstellen en ga dan pas weer bedenken wat je allemaal wel niet zou willen en kunnen doen en leer de lessen die je nu geleerdt hebt uit je hoofd.

 

Levende have kan je niet dwingen :withstupid:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de pH van je grond niet goed is zal de plant niet de voedingsstoffen kunnen opnemen die nodig zijn. En dit lijkt me geen voedingsoverschot, maar een pH probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...