Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Capo

In & Afblazen In Dezelfde Ruimte Überhaupt Mogelijk?

Recommended Posts

Door omstandigheden heb ik mijn hok af moeten breken en wil ik een tent aanschaffen en

deze op zolder plaatsen alleen is het hier helaas erg lastig om naar buiten af te blazen.

Ik weet dat het niet optimaal is om in dezelfde ruimte af te blazen als waar jij je "verse lucht" vandaan haalt maar

het betreft hier een vrij grote kamer met groot kantelraam en een relatief kleine (t.o.v. de ruimte) kweektent.

Hieronder alle specificaties om een zo duidelijk mogelijk beeld te creëren.

.

Het is de bedoeling dat er een tent komt van 1.20 x 1.20 x 2.20 cm.

Zoals in de vorige setup komt hier mijn 600 watt Lumii EVSA in i.c.m. een 800 m3 buisfan (bovenin),

dit wou ik gaan combineren met een nog aan te schaffen actieve inblaas van 300 m3 (onderin).

Dus boven uit de tent op 2.20 meter hoogte afblazen en onderin (vanaf de vloer dus) actief inblazen.

 

Kamer oppervlak is 3 x 5 meter en 2.50 meter hoog met schuine daken en bovenin is er nog een breedte over van 1.50 meter.

Lamp aan is raam open op de "klip", dit is een kier van ongeveer 5 cm onder en boven het raam t.o.v. het kozijn,

zo komt er een bult verse lucht binnen alleen als de lamp uit gaat wou ik het raam dicht doen en

enkel de tochtstrip open laten zodat het niet teveel afkoelt in de ruimte.

Daarnaast staat de deur van overloop/voorzolder naar zolderkamer altijd open.

 

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het in & afblazen in dezelfde ruimte of is dit not done en moet ik iets anders gaan verzinnen?

Edited by Capo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel, ik heb dat ook wel gedaan en dan de slang van de uitblaas met wat draad en garen bij het ietwat open raam gelegd. En momenteel blaas ik uit in hetzelfde raam als waar ik ook een passieve inlaat in heb. Zolang het raam maar een beetje open staat levert het geen problemen op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top Dilago, thanks voor je reply. Gaan we binnenkort snel weer aan de slag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang t 1 lampje betreft en t een beetje doortocht komt t wel goed.

 

 

PAS WEL OP MET CONDENSVORMING OP T DAKRAAM, dat is n reclamebord voor kweekruimtes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom blaas je niet uit het kantel raam?

Doe ik ook

 

Dat is zeker een optie maar dan blaas je vlakbij het raam, richting het raam, das wat anders dan

rechtstreeks naar buiten afblazen hoe ik het eerder had en ben dan een beetje benauwd voor onderstaand;

 

PAS WEL OP MET CONDENSVORMING OP T DAKRAAM, dat is n reclamebord voor kweekruimtes...

Edited by Capo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...