Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hutseflutsel

Propagator Welke?

Recommended Posts

In het kort. Ik heb mn 3 stekken verkloot, helaas geen pics van het beunwerk. Nu vermoed ik dat de bodem temp te laag is (18-20 graden/onverwarmde ruimte),licht 1600 lumen/6500k. Na 11 dagen nog geen enkele wortel vorming. Dadelijk in de winter wordt het daar ongeveer 17 graden. Als ik nu geen moederplant kan maken (stek) moet ik volgende weer selectie ronde doen (man/vrouw), wat bijna onmogelijk is met max 5 planten. Er is geen tijd en 'ruimte' over om te gaan testen met set up en zo. Het moet dus gewoon in keer goed. De plant zelf (waar de stekken van zijn genomen) gaan in bloei voor medisch gebruik. Staan al een 10 dagen 12/12.

 

Ik ben pannetje gaar :doctor:

en kom er niet meer uit, maar moet een stek maken. Dus warmte pad met thermostaat kopen ja/nee? Zo welke propagator moet ik hebben? Welke set? Max budget 120-

 

 

Alleen Propagator

Propagator met verwarming

Propagator met verwarming met dimmer

Propagator met verwarming dimmer en theromostraat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip: neem wat jonge wilgentakjes. Ontdoe ze van blad en knip de takjes in kleine stukjes. Laat ze een dag of twee in water staan en je hebt prima stekwater. Dit was bij mij de truc voor een geslaagd stekavontuur waar het me eerst niet lukte. Ik pluk na een paar dagen gewoon weer wat takjes omdat de stekken er goed op gaan. Vriendlief heeft voor mij een elektrische deken omgebouwd tot warmtemat. Volgens mij is het hoe hier op het forum te vinden. Deze zet ik onder eenvoudige propagator. Btw zijn de verwarmde exemplaren onder de 30,00 verkrijgbaar. Succes! :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik zelf een terrarium warmte matje onder mijn propogator. Die dingen kost 20 euro en verbruiken 10w of zo. Werkt perfect ,maar wel ff oppassen dat je er niet 1 koopt die 50 graden wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...