Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Aloyske

3X Chocolope Onder Cob Led Op Dwc Hy-Pro

Recommended Posts

Voor mijn vakantie ben ik met deze planten begonnen en de start was niet best. Planten veel te lang op alleen startblok gehad waardoor de wortels afsterven. Langzame start maar na de vakantie stond het er niet heel slecht bij.

gallery_46628_19549_3937116.jpg

Linker plant is aangeslagen en maakt wortels aan maar de rechter wilde niet. Rechterplant na mijn vakantie was de steenwol half weg gerot. Ik heb deze plant op aarde gezet en deze is toch aangeslagen. Vervolgens heb ik een stek gedraaid om het gat terug te vullen.

gallery_46628_19549_910821.jpg

 

gallery_46628_19549_2133209.jpg

Geen ideale start maar net begon vanaf hier toch mooi vol te groeien.

gallery_46628_19549_2866704.jpg

 

Tent is een secretjardin dr90

afzuiging buisventilator ruck 350m2 met een 400m2 carbonfilter aangesloten op buitenafvoer.

verlichting 6x cree cbx 3590 dimbaar

50l curverbox van de ikea als plantenbak. voeding hy-pro a en b hydro. PH 5.8 en ec bij de planten 1.4 en word momenteel aangevuld met ec 1.2

Dit is me 3e binnenkweek dus ben volop aan het leren. Netje is inmiddels mooi vol gegroeid, van het weekend ga ik de planten vastzetten aan het net en gaat de klok om naar 12/12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lastige start inderdaad, maar zo lang je maar zorgt dat je wat hebt staan als je naar 12/12 overschakelt dan komt het wel goed. Planten zien er nu een stuk beter uit in ieder geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maatje van me had de planten ontkiemt en voorgegroeid maar me vorige kweek duurde 3 weken langer als verwacht waardoor dat de steenwol startblokken 6 weken op een droge plasticplaat stonden waardoor de wortels direct afstierven zodra ze uit het blok groeiden. Iemand enig idee hoelang de chocolope blijft strekken in de bloei? Ik twijfel hoelang ik de planten nog laag moet houden onder 12/12. Nu ze goed zijn aangeslagen allemaal deze week groeien ze ontzettend hard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mijn signature ook een Chocolope led kweek, maar dat was met scrog, dus helaas niet echt zichtbaar hoe ver ze door strekten. Het werd wel een heel stuk voller :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat verslag heb ik inderdaad al diverse malen doorgenomen en is zelfs de reden dat ik voor dit soortje gekozen heb. Beter goed gejat als slecht verzonnen. Ik heb hiervoor jack herer en ww gekweekt en deze planten groeiden heel erg compact als bloemkolen en moest ik einde groei/ begin bloei flink blad snoeien om de toppen meer licht te geven. Ik dacht dat het aan de lamp lag maar deze planten groeien veel gelijkmatiger en groeien meer als klimplanten met dunnere takken. Dit valt mij op. waardoor dit komt kan zijn dat ik me ec nu lager houd of het is genetica? Wortels zijn nu wel kleiner als voorgaande kweken maar dit komt denk ik door de slechte start. Wortels zijn wel mooi wit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke set up, succes gewenst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vraagje voor de kenners hier. Ik heb nog een aantal reguliere zaden liggen van mooie genetica van Sannie. Ik zou als experiment een keer een vrouwelijke zadenkweek willen draaien. Ik ben gaan zoeken op zilverwater en kwam uit bij volgend product: http://thehealthfactory.com/w/nano-silver/ Is dit het juiste zilverwater? Het is bij een plaatselijke drogist tekoop voor 50,- dus wil het graag zeker weten. Ik koop nu eenmaal het liefst bij lokale winkels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb Jack Herrer niet zelf gekweekt, maar Chocolope is inderdaad wel een soort die flink in de lengte groeit. Daarom was ik ook maar gaan scroggen. Was bang dat ik niet genoeg hoogte zou hebben.

 

Voor feminiseren heb je zilverthiosulfaat nodig (STS of lesbian dream). Dat flesje zilverwater uit de drogist lijkt me meer een homeopatisch middeltje wat eigenlijk niets doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is colloïdaal zilver, kan ook, maar dat moet je elke dag spuiten vanaf schakelen tot en met ballen, dus dat word erg duur stuifmeel. 15 ppm is trouwens te weinig, je moet meer aan minimaal 50 denken. Grammetje zilvernitraat en een paar gram thiosulfaat heb je voor nog geen 40$ van ebay of iets dergelijks, of je koopt dat lesbian dream, of je maakt zelf colloïdaal zilver, je komt iig altijd goedkoper uit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, ja dat is waar ook.

 

Flesje lesbian dream was maar een paar euro dacht ik. Helaas is Leplantage met de website gestopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Choco strekt idd als n malle. Was gister in n hps hokje met chocolope waar 14 dagen terug de klok om ging, en t is n oerwoud, en groeit nog steeds door.

Zou zomaar n dag of 20 kunnen zijn na klok om.

(Onder LED is dat n stuk minder lang, mijn ervaring is dat met led de doorgroei na klok om bijna halveert)

 

(Sannies) Jack is ook n groeimonster btw, verschil met chocolope is niet zo groot volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph blijft mooi stabiel 5.8 en ec 1.5 Deze ronde ben ik aan het experimenteren hiermee. Normaal doe ik 3 a 4x per ronde compleet alle water vd planten wisselen. Afgelopen ronde heb ik 1x gewisseld op het moment van overschakelen naar 12/12. Ik heb een 50l voedingsvat en vanuit hier vul ik iedere 2 dagen bij met een ph van 5.8 en ec 1.2, op het moment dat me ec gaat zakken gaat de ec in het vat omhoog. Deze ronde ga ik volledig draaien zonder waterwissel (tenzij er factoren om de hoek komen dat het me beter lijkt een totale reset te doen). De hy-pro a en b hydro houd alles werkelijk super stabiel en ben ik dik tevreden over.

gallery_46628_19549_2742813.jpg

tentje voor het vastbinden.

gallery_46628_19549_1348945.jpg

De voetjes van de dames. Mijn stammen waren vorige rondes 2x zo dik als de linkse plant maar dit komt waarschijnlijk door de slechte start. De stek rechtsachter is ook maar klein gebleven maar zorgt iig voor een hoofdtop erbij.

gallery_46628_19549_3617308.jpg

Een overzicht foto van de hele tent.

gallery_46628_19549_2977770.jpg

En als laatste een foto na het platleggen. Vanaf hier ga ik het niet meer plat houden en laat ik hem komen. De lamp kan nog ruim een meter omhoog, dat zal toch wel afdoende zijn? De lamp verbruikt tot nu een 100w gedimt maar vanaf dat de eerste bloeiverschijnselen er zijn knal ik deze vol open naar 420w.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi project.

 

Ik heb een vraagje over het volgende

Ik heb een 50l voedingsvat en vanuit hier vul ik iedere 2 dagen bij met een ph van 5.8 en ec 1.2,

 

Hoeveel liter moet je dan elke keer bijvullen?

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op dit moment een 10L per 2 dagen. Dus iedere 10 dagen wissel ik 50L wat de volledige inhoud van me plantenbak is (inc wortels). Vorige kweken was in de 3e week bloeifase normaal 50L per week bij te vullen. Vandaar ook dat ik volledig wisselen zonder indicatie dat er gereset moet worden onzinnig vind. Je wisselt feitelijk in die fase je water eens per week en tekorten hierdoor zouden niet mogelijk moeten zijn. Ik heb op plagron hydro gekweekt en hier moest ik iedere 3 a 4 weken alles wisselen om alles weer te resetten omdat de waardes uit begonnen te lopen en dit heb ik met hy-pro dus niet. Ik heb een zeewateraquarium en die waterwaardes stuur je feitelijk op dezelfde wijze aan.

 

Nog even een vraagje over de lesbian dream, is deze nog ergens tekoop? Le plantage is helemaal gestopt volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er ook naar op zoek, maar kom het nergens tegen. Wellicht dat iemand op het forum een zooitje STS zelfgebrouwen heeft liggen? Leg je zonnebril trouwens maar alvast klaar. Die lamp op volle sterkte gaat een flinke bak licht zijn! :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de tip Gerrit, hier vind ik meer informatie over.

 

De planten knallen nu flink en de strek zit er goed in. Ik laat ze nu gaan en verwacht dat de tent mooi gevuld gaat worden. Foto's zal ik vd week nog even toevoegen want dat zegt toch meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gerrit

adres waar de particulier Chrysal AVB kan kopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_46628_19549_2055889.jpg

gallery_46628_19549_905839.jpg

gallery_46628_19549_1575265.jpg

 

De ec van de planten was gezakt van 1.5 naar 1.0 ik heb daarom 50ml a en b voeding direct toegevoegd bij de planten waarna deze weer netjes 1.5 werd. Het aanvul vat heb ik ec verhoogd naar 1.5 omdat de planten laten zien dat ze meer wel waarderen. Ph blijft mooi 5.8.

De groei zit er goed in en ze zijn lekker in de pre flower fase. Net is alleen rechts achter in de hoek niet gevuld maar de rest zit lekker vol en staat inmiddels een 35cm boven het net. Vermogen van de lamp is naar 50% gezet dus verbruik is momenteel een goede 210W maar volgende week gaat hij naar 100% zodat de toppen hier goed onder kunnen uit dikken. Met slechte start begonnen maar met veel geduld ziet het er nu naar mijn mening goed uit.

 

Aangezien er best veel mensen op zoek zijn naar de lesbian dream ga ik eens kijken om het zelf te maken en als er genoeg animo is wil ik het best op een webwinkel knallen. Niet om te verdienen maar om in een behoefte te voorzien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik meld me aan! Voor 40 tientjes kun je al ontoechtelijk veel liters maken, maar wat moet ik ermee... Andere optie is colloïdaal zilver. 40/50 ppm oplossingen zijn ook voor 2/3 tientjes te koop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehm geen idee, denk niet dat je het bij de horticoop/ brinkman meekrijgt? Misschien via tuinder of iets. Argylene is poedervorm.. maar is denk ik nog moeilijker te krijgen. Je hebt er ook maar heel weinig van nodig. 5cc op een liter... 2 keer per week spuiten. Collodiaal zilver is heel iets anders dan natriumzilverthiosulfaat volgens mij...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze post kan voor sommigen gewelddadige beelden bevatten!

Gisteravond stond me tentje er zo bij:

gallery_46628_19549_2241018.jpg

gallery_46628_19549_1188935.jpg

Bloei zet lekker door en de strek zit er nog steeds in. Afgelopen ronde heb ik ww gekweekt en deze heb ik van alle blad ontdaan wat op een steeltje zat en dit was mij heel goed bevallen. Blad snoeien is een techniek waar veel over gediscussieerd word en heeft vele voor en tegenstanders. Ik schaar me tot nu bij de voorstanders alhoewel deze ronde veel minder compact groeit als me vorige kweken werd het nu toch wel een enorme jungle en heb ik gisteravond op me gemak gezorgd dat er meer licht en lucht bij de toppen kan komen.

gallery_46628_19549_2785770.jpg

gallery_46628_19549_5168694.jpg

Komende week ga ik alleen nog de uitstekende bladeren er tussenuit snoeien en de grote bladeren die andere toppen uit het licht halen.

Ph was iets opgelopen bij me planten naar 6.3 en me ec was gezakt van 1.5 naar 1.1, Ik heb 40ml a en b voeding toegevoegd waarna me ec 1.6 werd en me ph 6.1

Vervolgens heb ik dit een uurtje laten bubbelen en mixen en heb ik 2 ml ph min bij de planten toegevoegd wat de ph naar 5.9 bracht en zo heb ik het maar gelaten dus ph 5.9 en ec 1.6. Het voedingvat heb ik aangepast naar ph 5.5 en ec 1.8 omdat de planten nog steeds laten zien meer te willen.

gallery_46628_19549_1404404.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heavy :likken:

 

Merk je nu dat je waterverbruik naar beneden gaat, met minder blad?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das wel een goeie Kees, je zou verwachten van wel. Ik heb dezelfde methode vorige ronde op ww gedaan en toen merkte ik daar niets van. De strek werd er minder van en er ging voor mijn gevoel meer energie en licht naar de toppen. Het verbruik op DWC hydro blijft mij verbazen. Deze ronde gaat het eigenlijk rustiger aan als vorige ronde omdat ik gewoon de wortels niet heb door de slechtere start. Ik heb uiteraard wel wortels maar ongeveer de helft van afgelopen ronde in deze fase. Ik ga het volgen wat dit nu met het gebruik doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehm geen idee, denk niet dat je het bij de horticoop/ brinkman meekrijgt? Misschien via tuinder of iets. Argylene is poedervorm.. maar is denk ik nog moeilijker te krijgen. Je hebt er ook maar heel weinig van nodig. 5cc op een liter... 2 keer per week spuiten. Collodiaal zilver is heel iets anders dan natriumzilverthiosulfaat volgens mij...

 

Dat klopt maar allebei zorgen ze voor mannelijke bloei dus is wellicht een (arbeidsintensieve) alternatief.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...