Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Superspons

Crisis! Boze Huisbaas En 2 Buitenplanten

Recommended Posts

Ik hoop dat dit topic hier in de juiste sectie staat.

 

Ik heb een beetje een crisis situatie wat betreft mijn 2 planten. Omdat ik echt een mongool van een huisbaas heb, had ik laatst een aanvaring met hem over het een en ander. Uiteraard zoekt hij nu alle redenen om mij te naaien en zag (of hoorde van iemand) dat ik 2 cannabis planten heb staan op mn dakterras. Nu kreeg ik dus een officiële brief dat ik zo snel mogelijk die planten moet verwijderen, anders gaat hij actie ondernemen en stapt hij naar de kanton rechter om mijn huurcontract te verbreken. Natuurlijk een hoop dreigementen...

 

Ik weet dat het gedoogd word tot 5 planten te bezitten en het allemaal goed zit zolang er geen sprake is van beroepsmatige teelt wat bij mij ook zeker niet het geval is. Maar ik zit nu wel een beetje met het dilemma of ik mijn huisbaas zijn zin ga geven of dat ik het af wacht tot er wellicht een overheid meneer mn dakterras komt tuinieren. En zouden hier gevolgen voor mij aan kunnen zitten wettelijk gezien mocht het zo ver komen?

 

Zijn er mensen die zo'n situatie kennen en de uitkomst daarvan?

 

Mn vrouwtjes staan echt net in bloei dus dit is echt zwaar poep zeg maar -_-

 

Alle info en suggesties zijn zeer welkom, alvast dank daarvoor!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wegkieperen in dit geval .

als ze net bloeien heeft het geen zin meer in nederland .

veel te koud en nat .

waarom een hoop gelazer om een beetje ielepetieterige schimmelwiet .

dus die huisbaas komt uit bovenchina of is het een scheldwoord ?.

want dat is geen humor voor mensen met of in de familie aanwezig zijn de naasten met het van drown syndoom .

:vape:

Edited by macerror
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet dat het gedoogd word tot 5 planten te bezitten en het allemaal goed zit zolang er geen sprake is van beroepsmatige teelt wat bij mij ook zeker niet het geval is.

Uhh, nee. Dat zit niet goed.

Staat gewoon in je huurcontract dat je geen planten mag kweken in het gehuurde object (+tuin)

 

Het komt waarschijnlijk niet tot een uitzetting, maar als je huisbaas een uitzettingsprocedure start heb je daar een hoop ellende van.

 

Vraag je aandacht, krijg je aandacht. Rookie mistake.

Dat wordt verhuizen als je ooit nog plantjes wil kweken buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gedoogd kweken bestaat niet.

 

Afstand doen bij ontdekking van niet meer dan 5 planten niet prof geteeld leidt tot seponering en dat mag je 'gedogen' noemen.

Als ze ze niet ontdekken mag het en anders ben je je planten kwijt.

 

Staat er in je huurcontract dat je niet in/om de woning mag kweken en doe je dit toch dan pleeg je contractbreuk en kan de andere partij ontbinding van het contract gaan eisen wat een heleboel kopzorgen voor je meebrengt.

 

Je kan wachten tot de politie komt en dan afstand doen van of ze zelf ruimen, ik zou kiezen voor het laatste omdat dit het minst shocking is :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In jouw situatie had ik ze al weggehaald. Tenzij je zin in ellende hebt

Schiet op man.........pak je schaar

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik zeg: in de kliko met die planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat herfst worden van de week & als ze net bloeien, gaat het niet veel worden.Zou er maar olie van maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

T is toch idd iets met: "zolang er geen overlast ontstaat en/of over geklaagd wordt kom je weg met 5 buienplanten"? Dat was de strekking zoals ik m onthouden heb iig. Maar je huisbaas staat in zn recht als hij je verzoekt ze te verwijderen. Ook al staat dit niet expliciet in het huurcontract dan staat er altijd iets in waar dit onder valt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@0057

Ook vervolgt het Openbaar Ministerie personen niet als zij kleine hoeveelheden softdrugs bezitten. Het gaat hier om:

maximaal 5 hennepplanten.

gedoogbeleid

Door velen geïnterpreteerd als recht om te kweken wat het niet is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eieren voor mijn geld kiezen en hier geen risico mee nemen.

 

Tenzij je natuurlijk een andere plek heb om te wonen. Het gaat niet om wat de wet zegt, maar wat de huurbaas wel en niet toelaat denk ik. Anders bel je toch gewoon even met een gratis juridisch advies hulplijn.

 

 

Meneer/mevrouw, ik ben die en die. Ik doe dit en dit. En nu dreigt mijn huurbaas hier en hier mee, moet ik mij zorgen maken, wettelijk gezien?

 

Aan speculatie heb je niets.

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes weghalen en een ander huis zoeken, een klotehuisbaas blijft klote, vroeg of laat heb je weer een ander probleem. Je wilt gewoon lekker rustig kunnen wonen zonder mogelijk gedoe met een halve zool.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steek hem 2 meiertjes toe en maak dit gebaar

 

28qut89.jpg

Edited by Rodja
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie al t bovenstaande... planten weg of je raakt geheid dakloos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt voor de adviezen! Met net in bloei bedoel ik trouwens niet iets van de laatste dagen maar de eerste tekenen van bloei zijn zo ongeveer van 2 weken geleden, momenteel staan ze flink in bloei. In het huurcontract staat niks over wiet kweek of iets wat daar op lijkt. Maar ik zal eens kijken wat ik kan doen, misschien laat ik ze wel ophalen door iemand die ze wil verzorgen de laatste paar weken. :)

 

Heel fijn om te weten wat anderen zouden doen in dit geval iig

Share this post


Link to post
Share on other sites

In deze brief word trouwens bij voorbaat al gesproken van illegale teelt wat in dit geval helemaal niet het geval is. Maar is het dus zo dat iedereen zomaar aangifte kan doen indien ze het niet eens zijn met wiet teelt van een ander? En dat deze aangifte dus ook in alle gevallen kan resulteren in het in beslag nemen van de planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loop nou verder niet te ouwehoeren man. Ze moeten al lang weg zijn.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap niet wat iedereen hier gelijk loopt te mauwen hoor, ik had ze ook zeker niet zomaar direct weggehaald als

dit niet expliciet in het huurcontract vermeld staat maar nou reageer ik over het algemeen niet zo goed op dreigementen en onrecht.

Juridisch loket kan je proberen, na wat ik had begrepen is het eerste uur consult gratis en die kunnen je vast wel zeggen van hoe of wat,

temeer omdat het hier 2 buitenplanten betreft en er dus absoluut geen sprake is van "professionele teelt".

Edited by Capo
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn je plantjes zichtbaar vanaf de openbare weg, of vanuit andere woningen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

soms mauwen mensen

omdat ze door de zelfvoorzienende mens

hun omzet naar beneden zien gaan

niet door 2 plantjes

maar wel op de langere termijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gedoogbeleid wordt geïnterpreteerd als recht om te kweken wat het niet is.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

In deze brief word trouwens bij voorbaat al gesproken van illegale teelt wat in dit geval helemaal niet het geval is.

 

Alle cannabis teellt is illegaal, zie de opiumwet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn uitzonderingen bij medisch gebruik, maar ook daar kan een huisbaas moeilijk gaan zitten doen.Zie Rudolf Hillebrand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap niet wat iedereen hier gelijk loopt te mauwen hoor, ik had ze ook zeker niet zomaar direct weggehaald als

dit niet expliciet in het huurcontract vermeld staat maar nou reageer ik over het algemeen niet zo goed op dreigementen en onrecht.

Juridisch loket kan je proberen, na wat ik had begrepen is het eerste uur consult gratis en die kunnen je vast wel zeggen van hoe of wat,

temeer omdat het hier 2 buitenplanten betreft en er dus absoluut geen sprake is van "professionele teelt".

 

Het zal justitie worst zijn wat jij wel of niet onrecht vind of wat jij wel of niet een dreigement vind. Justitie interesseert zich maar voor 1 ding, en dat is de letter van de wet. En die is heel duidelijk wat cannabis teelt betreft. Als het een koophuis betrof, dan kon deze kerel zich beroepen op het gedoogbeleid. Maar het betreft hier een huurwoning, dus de eigenaar van de huurwoning bepaald of hij wel of niet cannabisteelt op zijn perceel wilt hebben. En als hij dat niet wilt, is de wet heel duidelijk, want het mag bij voorbaat al niet.

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu kreeg ik dus een officiële brief dat ik zo snel mogelijk die planten moet verwijderen, anders gaat hij actie ondernemen en stapt hij naar de kanton rechter om mijn huurcontract te verbreken.

 

Als je huisbaas je weg wil hebben is dit het moment om het te doen indien jij hier niet op reageert.

 

Ik weet dat het gedoogd word tot 5 planten te bezitten en het allemaal goed zit zolang er geen sprake is van beroepsmatige teelt wat bij mij ook zeker niet het geval is.

 

Gedogen is toelaten zolang niemand er last van heeft (of weet van heeft). Zodra er iemand over gaat klagen komen er blauw petten die al je plantjes meenemen. Misschien zal je niet vervolgt worden voor de teelt maar dat heeft natuurlijk niks met je huisbaas te maken

 

En zouden hier gevolgen voor mij aan kunnen zitten wettelijk gezien mocht het zo ver komen?

 

Als de huisbaas kan aantonen dan je geen gehoor hebt gegeven aan zijn officiële waarschuwing kan een rechter je huurcontract ontbinden. Hierna heb je nog een korte periode om de woning in originele staat en netjes achter te laten. Eventuele compensatie zal met je borg verrekend worden. Uiteraard beslist de rechter na het aanhoren van beide verhalen en onderbouwingen. Buiten wat er in je contract staat heeft hij nu officieel aangegeven dat hij dit wil en staat hiermee waarschijnlijk al met 1-0 voor.

 

Mn vrouwtjes staan echt net in bloei dus dit is echt zwaar poep zeg maar -_-

 

Waar maak je je dan druk om.

 

Persoonlijk zal ik als ik jouw was de planten maar verwijderen (kliko of elders onderbrengen) en je huisbaas hierover op de hoogte stellen. Ook officieel en wel zo netjes van jouw kant.

Probeer uit te zoeken hoe hij dit te weten is gekomen, zijn je planten makkelijk zichtbaar voor directe buren ? Of komt hij juist veel langs bij je of buren ? Of woont hij er zelf ook ?

Mocht je er blijven wonen kan je het volgend jaar misschien anders aanpakken (kleinere of lagere planten en geen bomen kweken)

 

Reken er wel op dat bloeiende planten behoorlijk ruiken en dit zeker in een woonwijk niet onopgemerkt blijft. En eerlijk gezegd is het natuurlijke veel fijner als je je eerst waarschuwen, er zijn zat verhalen bekend dat men gewoon belt en de boel laat leeghalen. En geloof me, dat is zeker een stuk minder prettig

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...