Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Moody

Led Lamp Online

Recommended Posts

Hi WF'ers,

 

ik heb deze week nog wat youtube video's van Growboss lopen bekijken en heb echt de smaak van thuis kweken te pakken.

Nu dacht ik nog een klein tentje bij te plaatsen om een continu cyclus van 1 plant te kunnen aanhouden ( SCROG).

Dus 1 bloei, 1 groei en klein kastje met stekken.

 

Nu zag ik onlineshops ( Wish, AliExpress) met heel wat LED lampen en groeitenten, maar zijn deze lampen enzo wel te vertrouwen qua kwaliteit?

Of zie ik het te optimistisch als ik de prijzen zie? ( bv. 300W LED -> +/- 50 €)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit is de enigste goeie led lamp die je op aliexpress gaat vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou pro epistar 80 aanbevelen via mars hydro 165 usd is ongeveer 144 euro geeft mooi licht voor weinig geld :)

 

of todogrowled is men volgende op verlanglijst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter geen dingen met epistar erin en/of Mars hydro armaturen. Dat spul is vooral slechte kwaliteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da valt te zien wat je verwacht he,als het ni teveel en tegroot moet zijn,kan je u met mars goed behelpen das mijn mening,ieder heeft zen eigen mening

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar die lamp die Xell heeft gevonden lijkt me prima in orde toch? en die is gewoon redelijk geprijsd.... zit er aan te denken om er 2 te kopen voor mijn grotere tentje later.... Die Meanwell drivers zijn toch gewoon goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar die lamp die Xell heeft gevonden lijkt me prima in orde toch? en die is gewoon redelijk geprijsd.... zit er aan te denken om er 2 te kopen voor mijn grotere tentje later.... Die Meanwell drivers zijn toch gewoon goed?

 

Dan zou ik de 600 watt versie nemen Dave, daar kun je geldbomen onder kweken ;) :lol: :lol:

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

da valt te zien wat je verwacht he,als het ni teveel en tegroot moet zijn,kan je u met mars goed behelpen das mijn mening,ieder heeft zen eigen mening

Ja, als je graag troep koopt dan moet je dat vooral doen inderdaad. Ik zou het alleen niemand aanraden.

 

Die dingen zijn maar 25% efficient tegen rond de 50% bij wat goeds. Ze gaan snel stuk ook. Gewoon niet doen.

 

Maar die lamp die Xell heeft gevonden lijkt me prima in orde toch? en die is gewoon redelijk geprijsd.... zit er aan te denken om er 2 te kopen voor mijn grotere tentje later.... Die Meanwell drivers zijn toch gewoon goed?

200W met 2 CXB3590 is eigenlijk teveel om het nog "goed" te noemen. Dan daalt de efficientie ook flink. 130lm/W is vergelijkbaar met HPS.

 

Je moet ze ook op minimaal 80cm van de planten hangen. Dus welk voordeel van leds hou je dan nog over?

 

Je zou ze moeten dimmen naar 100W om iets vergelijkbaars te krijgen met de betere Cree/Citizen armaturen (155 tot 165lm/W). Dan komt de kostprijs per watt net zo hoog uit als bij een degelijk armatuur.

 

Las laatst ook van iemand dat zijn uit China gehaalde "Mean Well" driver ineens stuk was. Bij nadere inspectie bleek dat een nep driver te zijn. Weet neit of dit wel echte drivers zijn, maar dat je nep spul krijgt bij zo'n winkeltje is natuurlijk wel een groot risico wat je loopt als je daar dure merk spullen koopt.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...