Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Moody

Strekken Na Ontkiemen, Groeistop?

Recommended Posts

Hi,

 

ik lees hier al een tijd mee in alle topics en steek hier veel van op.

Nu ben ik zelf begonnen met een kweek en zijn er 6 zaadjes ontkiemd, 5 op hetzelfde tijdstip ( 2 weken geleden) en 1 vorige week.

Het zaad die het laatste geplant werd is in goedkope potgrond van de Gamma en de 5 andere in potgrond met perliet.

 

Na het ontkiemen zijn de eerste 5 enorm beginnen strekken en heb ik de lamp dan heel wat lager gehangen, ik snap dat strekken de groei geen goed doet. Maar nu blijven de echte groeiverschijnselen toch wel uit.

Terwijl het plantje die laatst bij geplaatst werd, nu al mooi "grote" groene bladeren vertoont.

De anderen hebben eerder een groengele kleur die nu aan het veranderen is naar groen.

 

Zijn er zaken die ik kan ondernemen om de 5 zaailingen te redden of te helpen in hun eerste bloeiweken?

Ik had nog wat plaats in de pot en heb extra grond bijgevoerd zodat de stengels goed ondersteund worden.

 

Indien ze verloren gaan, zit er niks anders op dan een scrog te maken met 1 plant i guess...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij loop je te stressen om niks!

Maar voor de zekerheid ff een foto schieten en vertellen wat voor lamp je hebt en op welke hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij loop je te stressen om niks!

Maar voor de zekerheid ff een foto schieten en vertellen wat voor lamp je hebt en op welke hoogte.

 

De "grootste" is dus 1 week jonger dan de andere

http://imgur.com/a/1o652

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dit foto's van 2 weken zijn gaat er iets niet goed.. En idd, ze lijken wel helemaal geel? Oorzaak zou ik helaas niet weten en oplossing dus ook niet. Die laatste gaat idd wel goed, teveel voeding in de grond van die anderen maar dat is meer een gok!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...