Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Aan allen die gaan lezen, ik groet u ;).

 

Nu mijn eerste kweekje sinds jaren (zie outdoor kweekverslagen) me best wel meevalt ben ik van plan om misschien ook in de winter verder te experimenteren met autoflowers kweken. Ik ben aangenaam verrast door de groeikracht en snelheid. Ik ga dus deze winter waarschijnlijk verder kweken. Nu voor het raam zal ik natuurlijk maar resultaat met weinig opbrengst door gebrek aan licht. Ik ga het wel testen met 1 zaadje gewoon om te kijken wat het wordt, maar ik heb dus ook nog andere plannen.

 

Persoonlijk moet ik niet zo oppassen voor de geur. Lijkt me dat die bij autoflowers sowieso beperkt blijft gezien hun geringe grootte. Ik ben dus eigenlijk niet van plan om een hermetisch afgesloten kast te bouwen met afzuiging etc. Mijn plan is eigenlijk om gewoon een lamp te kopen, LED bij voorkeur en daar dan gewoon één of twee autoflowers onder te kweken.

 

Ik ben al wel wat aan het opzoeken over LED lampen maar er is zoveel keuze en informatie tegenwoordig. Zelf dacht ik aan https://www.hetledwarenhuis.nl/webshop/led-groeilampen/led-kweeklamp-spectrabox/detail/199/spectrabox-pro-led-kweeklamp-90-watt.html

of

http://www.kweekverlichting.nl/home/50w-ufo-groei--bloei

 

Ze zijn iets duurder dan dat ik een afzonderlijke lamp koop en alles zelf doe natuurlijk, maar ik vind het persoonlijk makkelijk dat het al compleet is. Enkel nog hangen en aansluiten. Is er iets waar ik op moet letten bij de aankoop van LED kweeklampen? Dat de technologie nog duur is en niet de maximale opbrengst geeft ben ik me van bewust. Het is dan ook een hobbykweek;). De spectrabox van Proled heeft wel mijn voorkeur. 40Watt extra voor 20 euro lijkt me wel een betere deal. Iemand al ervaring mee?

 

Komt het goed met enkel een lamp of raden jullie toch een kastje aan? Temperatuur is natuurlijk kamertemperatuur, dus sowieso 20 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje frisse luft zullen ze meer waarderen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kastje me reflecterende wanden en voldoende aanvoer van frisse lucht is wel aan te raden. Hoeveel gram wil je oogsten elke drie maanden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat doet er voor mij weinig toe, kwaliteit boven kwantiteit:). Ik rook gemiddeld 10-15 gram per maand dus ik heb niet zoveel nodig. 50g elke drie maanden zou perfect zijn:D.

 

Het plan is volgens mij om gewoon doe 90W Spectrabox te kopen en een mammoth lite tentje, 60x60x140. Kost me samen nog geen 200 euro en dat heb ik er nog wel voor over. Als de geur niet hindert kan ik de tent toch gewoon regelmatig (of constant) deels open laten om te verluchten?

Zijn autoflowers gevoelig qua warmte? Nu is het hier bijna altijd warmer dan 25 graden binnen(nieuwbouw, bovenste verdieping, warm weer, dankzij die dingen:p), maar in de winter ga ik natuurlijk niet zo warm stoken;P. Is kamertemperatuur genoeg voor autoflowers?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog wat verder opgezocht en nu twijfel ik toch een beetje.

 

Lamp+ophanging+tent zou 211 euro zijn inclusief verzending. Voor een complete kweekset met dezelfde lamp en tent zou het 280 euro zijn inclusief verzending(ik laat de gratis voeding achterwege en ga voor de 25 euro korting;)), maar dan heb ik er afzuiging, ventilatie, meters etc. bij. Misschien is het dan toch wel de moeite om die extra 70 euro te investeren? Zijn zo'n afzuigingen duur in verbruik?

 

Ik veronderstel dat ik dan de slangen die verbonden zijn met de in- en uit- laat van de tent naar buiten moet leiden? Of maakt dat niet uit? Kan lucht uit de kamer zelf trekken ook? Is zo'n complete set in elkaar steken eenvoudig of IKEA-ik sla zo alles in elkaar- moeilijk:P?

 

Wat ik dus eigenlijk wil weten is of die 70 euro extra me voldoende extra voordeel gaat leveren qua kwaliteit en opbrengst:D.

 

EDIT: Zou een lamp als deze ook bruikbaar zijn: https://www.wish.com/c/577fc8fd44bee402350103ac

Of is dit weer een geval van goedkoop is duurkoop? Moet wel zeggen dat de lampen op wish een pak goedkoper zijn dan bij de growshop, maar er moet toch wel kwaliteitsverschil zijn? Het zou me wel een pak goedkoper uitkomen:P.

Edited by rock fever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kastje 10 euro , Buisafzuiger 20 euro, PC fans 5 euro , verf en kleinmateriaal 30 euro. Kom je op 65 euro uit.

 

Die wish lamp kun je gebruiken. Zal sneller stuk gaan en meer herrie maken dan een duurdere versie en output zal minder zijn. Maar natuurlijk valt er iets onder te kweken. 60 watt echte stroom, dus iets van 15-40 gram opbrengst? Wilde gok hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf een hokje bouwen liever niet. Een tent is beter opbergbaar en ik ben niet zo handig;).

 

Misschien toch gewoon voor de spectrabox gaan, dan ben ik zeker. Maakt zon lamp veel lawaai dan als ze van mindere kwaliteit is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als een ikea kast al moeilijk is voor je, wens ik je succes :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spectrabox is niet echt stil... helemaal niet zelfs.

In n stil (ouder) huis hoor je m overal, door de deuren en muren heen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb me toch een complete set aangeschaft. Met de Spectrabox van 90W. De kleinste variant dus zal qua geluid nog wel meevallen, niet? Woon ook in een nieuwbouw, goed geisoleerd;). Je moet al heel wat lawaai maken in de kamer waar de tent komt te staan wil je het in een andere horen:).

 

Ben benieuwd naar de tent en hoe het allemaal in z'n werk zal gaan:P.

 

Vakman, krijg zo'n kasten heus wel in elkaar hoor;). Vind hun plannetjes soms onnodig onduidelijk. Daarom komen mijn meubelen van Jysk, veel beter:P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kweektent is geleverd:). De tent zelf staat al in elkaar maar nu...Komt nog iets meer knutselwerk bij kijken dan ik dacht dus alle hulp is welkom.

 

Ik heb zo'n Easy rope om de lamp op te hangen, maar hoe doe ik dit het beste? En wat met de afzuiging en filter, hoe sluit ik die juist aan? Iemand een plannetje ofzo? Ik geraak er niet echt wijs uit:p.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tent-touwtje-lamp.

Filter-stukje slang tent uit-afzuiger-slang naar buiten (of waar je de lucht wilt afblazen)

 

Is toch niet echt rocketscience...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je enkel uit frustratie post over een vraag zonder een oplossing aan te reiken, klik dan gewoon op het x-je wil je?

 

Is toch basis elementaire beleefdheid...

 

Dus aan de opgevoede mensen onder ons:

De set Easy Rope bestaat uit twee touwen met van die klemmen. Gebruik ik die beide voor de lamp of slechts 1tje? Bij de lamp zelf zitten ook 4 kabeltjes(per twee aan elkaar). Gebruik ik een easy rope per duo, of hang ik ze allemaal aan eentje? De klemmen( juiste woord is het niet echt:p) passen niet rond de buizen van de tent, of dien ik gewoon het touw er rond te knopen?

 

Heb de afzuiging ook aangesloten op de filter(denk ik:p). De zuigkant in de filter, blaaskant naar buiten. De slang echter lijkt niet te passen op de blaaskant, hoe los ik dit op?

Edited by rock fever

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 easyrope per setje kabeltjes. En bovenin de tent ff touwtje of ijzerdraadje om de buis als de haken zelf niet om de buis passen. Tyrips werken ook, maar goedkope willen nog wel eens breken na n tijdje, met als gevolg planten plat. Liever niet dus.

 

Slang past niet op afzuiger.. diameter net te klein of ...? (Fotootje zegt meer als 1000 woorden)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_5204_7095_1583995.jpg

 

In die volgorde heb ik het nu in elkaar zitten. Kan nog wel een beetje ductape gebruiken voor de stevigheid. Maar de afvoerslang past dus niet, noch in, noch over de fan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoinzo ducttapen, aansluitingen tussen filter en zuiger moeten 100% luchtdicht zijn om lekkage van stank te voorkomen.

Desnoods koppelstuk weglaten en direct zuiger aan filter monteren met tape.

Slang achter zuiger zelfde verhaal..

 

Edit: die easyrope dingen, is dat de uitvoering met plastic haakjes?

Hou ze in de gaten dat ze niet openbuigen ondrr t gewicht, dat heb ik eerder zien gebeuren met platte planten als gevolg..

Edited by scirocco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een grotere slang nemen lijkt mij handiger en die vastzetten met een klem. Ducttape blijft prutsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft genoeg gekost deze set, een andere slang komt er niet;). Ik probeer het met ductape, maar die moet ik maandag eerst nog gaan kopen. Heb alleen andere plakband hier en die lijkt me minder stevig.

 

Scirocco, neen de haken zelf zijn van metaal. De LED lamp weegt 1,29 kg dus dat kunnen ze wel aan. Iets waar ik minder rekening mee gehouden had was het verlies van ruimte aan de ophanging. Zelf als ik de lamp met z'n eigen kabelsetje tot tegen het plafond van de tent hang verlies ik nog vrij veel ruimte, al kan ik op een of andere manier nog wel inkorten als het nodig is:). Ik ga uiteindelijk toch autoflowers kweken en kan ze wat buigen als het moet. Lamp is wel f'ing fel:P. Is een spectrabox pro 5 trouwens, niet een van die oude modellen.

Btw, dit vind ik raar: het is een 90W lamp, met een verbruik van 58W en de kracht van een 150W HPS, bullshit veronderstel ik? Kan dat van het verbruik wel?

 

EDIT: Wanneer laten jullie trouwens jullie lamp branden? Overdag of 's nachts. Ik was eigenlijk van plan om van 11u 's avonds tot 11 u 's morgens te belichten.

Edited by rock fever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah oke, dan heb je de goeie.

Die specificaties zou ik me verder niet zo druk over maken, je ziet vanzelf wel of t werkt en hoe goed, kan je nu toch niks meer aan veranderen.

Wanneer je t licht aan heb kan je zelf bepalen, wat jou t beste uitkomt qua timing met watergeven enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers zet je niet 12 uur in het donker :likken:

Gewoon 20/4 aanhouden voor het beste resultaat(meeste opbrengst) , eventueel 18/6 voor de stroomkosten wat te drukken ;)

Maar geen 12/12 :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me dat dat vatbaar is voor discussie. Misschien verwar je je eigen voorkeur met een voldrongen feit;)? Niet iedereen teelt z'n autoflowers op 20/4 of 18/6 heb al menig topic gelezen waar men het ook over 12/12 heeft.

Ik zal dan ook nog maar eens herhalen dat ik niet kweek voor maximum opbrengst.

 

Trouwens dit is een punt==> . ;) :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu praat je peop........ Een autoflower op 12/12 zetten is als een kind met een waterhoofd. En als het je niet om kwantiteit gaat zou het wel om kwaliteit moeten gaan en een levenscyclus van een auto is nu eenmaal te kort om onder 12/12 tot een fatsoenlijke plant te groeien....... Wat je ook gelezen hebt...... Ik lees het ook wel eens maar dan staan de auto's bij wel fotosensitieve planten in het hok en dan kan je niet anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goh joh, al die buitengrowers gekloot want die halen nooit geen 18u! Om maar even te zeggen dat wel zeer kort door de bocht is om te zeggen dat het niet zou werken...Ik begrijp heus wel dat 20/4 of 18/6 tot betere planten zal leiden, maar het lijkt me volledige onzin dat je geen goede wiet van een autoflower kan halen die 12/12 gestaan heeft. Ik zal ze iig wel op 18/6 zetten dan, vooral op strekken tegen te gaan gezien de geringe hoogte van de tent.

 

Is er veel verschil tussen een 18/6 of 20/4 cyclus? Is die 2 uur extra het waard?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Up and running, voorlopig met de dames die buiten/voor het raam stonden. Alles lijkt correct en goed aangesloten. Afzuiging doet goed z'n werk en is zeker krachtig genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...