Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bruinevingers

30 X Verschillende Soortjes @ Dimlux 900W & Dimlux 500W

Recommended Posts

Ok, ik ben me tentje gereed aan het maken. Ik ben van plan ongeveer 2 meter bij 1,5 te gebruiken.

 

Voor de het eerste gedeelte van 1,5 bij 1,5 ga ik een dimlux lamp gebruiken @ 900 watt. Ik zit nog eventueel te twijfelen om de led lamp te gebruiken die ik in elkaar wil zetten. (Die leds die boef en fras ook gebruiken voor de groei als ik het goed herinner) Ik zat dan te denken aan 3 strips, wat ongeveer 150watt zou moeten zijn. Echter is die 4k, gaat dat werken?

 

Het overige gedeelte wil ik daar dan eventueel mee opvangen (0,5 meter bij 1,5) opvangen. Als dat kan, is het plan om dimlux @ 1200 te draaien en de led erbij om de uiterste randen op te vangen. Een andere optie is dus een dimlux @ 900/1000 watt te draaien en daar ene kleine dimlux bij te plaatsen en die rond de 400 te zetten. Ik wil iig rond de 1400 watt uitkomen. Niet meer, ivm warmte.

 

Medium word wederom aarde, dit keer van Jongkind of hoe die gozer ook heet ;) Plan is om daarna de aarde te gaan hergebruiken.

 

Gisteren stekken gesneden:

90hwddnrmzygv.jpg

 

Deze gaan gebruikt worden, max 30 tot 35 ongeveer, even kijken wat uitkomt. Ze staan te wachten op wortels. Het zijn er 50 in totaal. Temp 24,5 LV 91%

 

We hebben:

 

2 Pheno's van GSC

2 Pheno's van Rolex OG

Wat Sugar Black Rose

Wat Super orange Glue

Wat G13

1 x Pineapple Chunk

 

Ze staan nu onder een 20 watt led lampje.

Edited by bruinevingers
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt goed, ik volg ook!

 

Hoe maak jij je stekken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel simpel dilago

 

Ik snij ze af, schraap ze kaal onderop, dompel ze in stekkenpoeder. snij hem schuin af. Steek hem in het ingewaterde blokje (kraantjeswater) knip de bladeren door de helft. Heb het zo bij enkele gedaan en dat werkte (duurde wel een tijdje voordat ze wortelden)

 

Thats it

 

Dit is de eerste keer dat ik er zoveel heb gemaakt, hoop dat er 30 goeie uitkomen. Mag er 20 opfucken :D

 

Edit: Heb in tegenstelling tot vorige keren, nu wel de bodem met perliet gevult en ingewaterd.

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoor veel over die jong kind aarde.

Is daar wat speciaals aan ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel simpel dilago

 

Ik snij ze af, schraap ze kaal onderop, dompel ze in stekkenpoeder. snij hem schuin af. Steek hem in het ingewaterde blokje (kraantjeswater) knip de bladeren door de helft. Heb het zo bij enkele gedaan en dat werkte (duurde wel een tijdje voordat ze wortelden)

 

Thats it

 

Dit is de eerste keer dat ik er zoveel heb gemaakt, hoop dat er 30 goeie uitkomen. Mag er 20 opfucken :D

 

Edit: Heb in tegenstelling tot vorige keren, nu wel de bodem met perliet gevult en ingewaterd.

En wat voor licht heb je er boven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoor veel over die jong kind aarde.

Is daar wat speciaals aan ofzo

 

Dat is gewoon de oude special mix van gold label

Edited by Boefje030
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel simpel dilago

 

Ik snij ze af, schraap ze kaal onderop, dompel ze in stekkenpoeder. snij hem schuin af. Steek hem in het ingewaterde blokje (kraantjeswater) knip de bladeren door de helft. Heb het zo bij enkele gedaan en dat werkte (duurde wel een tijdje voordat ze wortelden)

 

Thats it

 

Dit is de eerste keer dat ik er zoveel heb gemaakt, hoop dat er 30 goeie uitkomen. Mag er 20 opfucken :D

 

Edit: Heb in tegenstelling tot vorige keren, nu wel de bodem met perliet gevult en ingewaterd.

En wat voor licht heb je er boven?

 

De eerste dag had ik er een 20 watt led lampje boven.

 

Heb de propegator nu bij de moeders gezet. Daarboven hangt ongeveer 100 watt TL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow ik heb die aarde van gold label ook

toevallig bij greenline gehaald?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel simpel dilago

 

Ik snij ze af, schraap ze kaal onderop, dompel ze in stekkenpoeder. snij hem schuin af. Steek hem in het ingewaterde blokje (kraantjeswater) knip de bladeren door de helft. Heb het zo bij enkele gedaan en dat werkte (duurde wel een tijdje voordat ze wortelden)

 

Thats it

 

Dit is de eerste keer dat ik er zoveel heb gemaakt, hoop dat er 30 goeie uitkomen. Mag er 20 opfucken :D

 

Edit: Heb in tegenstelling tot vorige keren, nu wel de bodem met perliet gevult en ingewaterd.

En wat voor licht heb je er boven?

 

De eerste dag had ik er een 20 watt led lampje boven.

 

Heb de propegator nu bij de moeders gezet. Daarboven hangt ongeveer 100 watt TL

Oké duidelijk. Ik denk dat je de propegator beter terug onder de 20 watt tl kan zetten want meer licht heeft mijn wortelende stekken nog nooit goed gedaan.

 

En perliet op de bodem vond ik geen succes, het onttrekt vocht aan de stekblokjes die gortdroog worden voor je het weet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@misterX, nee, wat is greenline? :D Ik heb ze uit aalsmeer

 

@Dilago

 

Ik heb niet echt keuze (plek) ik heb hem iig zover mogelijk van de lamp gezet.

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop voor je dat ze wortelen met zo'n bak licht. Bij mijn stekken is het altijd geweest: hoe meer licht hoe slechter ze wortelen maar vaak ook gewoon niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit, ga mij even bang lopen maken :D Ze staan anderhalve meter van de lichtbron vandaan, dat moet toch genoeg zijn :o

 

Ik haal er nog wel een TL uit, dan is ie nog maar 50 watt :D

 

Edit: hij staat nu onder 24/7 50 watt

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooit planten/stekken 24 uur licht geven, daar krijgen ze stress van en wortelen ze lastiger.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit, ga mij even bang lopen maken :D Ze staan anderhalve meter van de lichtbron vandaan, dat moet toch genoeg zijn :o

 

Ik haal er nog wel een TL uit, dan is ie nog maar 50 watt :D

 

Edit: hij staat nu onder 24/7 50 watt

24/7 licht is prima dat geeft een stabiel klimaat maar het wattage mag minder. Ik had eerst 2 x 15 watt maar ben met hangende pootjes teruggegaan naar 15 watt en dat is nog veel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe gewoon 18 uur en een verwarmings matje in de uren dat het licht uit is

 

Ik doe het onder 75 watt t-neon Die op 30cm hoog hangt.

 

Spuit ze 1x per dag even nat.

En geef 1ml start per liter mee als ik de cubes in water. Op ph 5.8

Ik werk met eazy pluggs

 

Heb nu 50 stekken gemaakt zo.

Denk dat ik 2 afvallers had.

 

De rest was gewortelt in 7 tot 10 dagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er volgens mij wel content uit

 

Edit: mijn ervaring is dat die plantjes absurd veel aankunnen en dat ze uiteindelijk toch wel gaan wortelen.

 

te0pstkmyavv5.jpg

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met je stekjes bruinevingers ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow ik heb die aarde van gold label ook

toevallig bij greenline gehaald?

 

Volgens mij bestaat gold label niet meer ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle organismen hebben rust nodig,dus 24/7 is in mijn optiek de stek extra(onnodig) stressen.

Zo kunnen o.a. bepaalde processen moeilijker volbracht/uitgevoerd worden.

 

Hoe zat dat nou ook alweer?

Nou de simpele boer Collie legt uit : Planten wisselen hun metabolisme in de nacht,en dan ademen/verbruiken ze zuurstof (O2) net als ons.

Dat heeft te maken met verscheidene (afbraak)processen in de plant waarvoor het reactieve gas zuurstof nodig is.

Alleen overdag ademen/verbruiken ze koolzuurgas (CO2) om o.a. mee te groeien.

 

Dus weerhoud ze van 1 van de 2 cycli,en er is een vorm van disbalans. :nerd

 

Dus P.G. heeft gelijk, beter maar geen 24-uurs dagen maken voor ze.

 

 

Jah Bless!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, er gaat duidelijk iets fout, want we zijn ongeveer 10 dagen verder en niks is nog geworteld.

 

Ik snap het niet, want de LV is altijd 90% en de temp is altijd 23 graden.

 

De blokken zijn ook nog steeds nat. Wat gaat er mis.

 

er zit 50 watt TL boven op ongeveer 1 meter 30 afstand op 18/6

 

edit: het lijkt wel alsof sommige steeltjes zijn gaan rotten. Iemand enig idee how come?

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...