Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cassani

In Welke Fase Supercropping Toepassen?

Recommended Posts

Goedenavond allemaal,

 

Mijn zaailingen zijn inmiddels 3 weken oud en zijn zo'n 25 tot 30cm hoog. Nou ben ik een beginner en heb gelezen en video's bekeken over SuperCropping. Dit lijkt voor mij ook ideaal daar waar ik een 1x1x2 tent heb. De groei gaat super goed dankzij Hesi kweekschema. Nou wil ik mijn planten op 12 uur gaan zetten. Kan je dan nog Croppen? Zelf dacht ik van wel omdat de eerste 3 weken na start "bloeifase" de plant nog een groeispurt maakt voordat hij daadwerkelijk in de bloei gaat...of moet ik vanaf het moment dat ik de lamp op 12 uur zet niet meer Croppen?

 

Alvast bedankt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principe kun je croppen tot de eerste zichtbare bloei, maar er zijn genoeg mensen die ook nog in de beginfase van de bloei gerust nog grote uitschieters knakken. Het plantje kan wat dat betreft best wel wat hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knakken vd takken kan je gerust doen totdat de plant aan de 2e internode bloei begint, dat is ergens rond week 5 vd bloei.

 

Toppen beginnen zich dan te vormen.

Niet te snel achter elkaar kan je flink je gang gaan, mijn record is 8 knakken op 1 tak.

 

Het lijkt heel wat maar stelt niks voor en waarom noem je het (super) croppen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

knak week 2 bloei voor het laatste

ik doe het vooral om de groei van bepaalde takken wat te remmen om een zo gelijk mogelijk veld te maken

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lostchild & MisterX...

 

Bedankt voor de informatie. De reden dat ik knak is omdat ik merk dat de bladeren aan de onderzijde te weinig licht krijgen.

Zo probeer ik een zo breed mogelijk veld te krijgen met 5 plantjes.

De reden dat ik het "Super" cropping noem is omdat het zo vaak beschreven staat op internet. Dit is mijn eerste kweek en daarom nog een beginner.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het buiten zelf ook vaker toegepast en in mijn ervaring kan je beginnen zodra de plant er groot genoeg voor is (naar jouw idee, zodat het snel herstelt) en idd tot week 2/3 van de bloei afhankelijk van de soort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...