Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ruimtepiraat2

Tijd Om Te Oogsten? Smartphone-Foto's Van Trichomen Dikste Top

Recommended Posts

Hallo allen,

 

Nu september nadert zal er vast wel een stortvloed aan dit soort topics zijn, maar ach, misschien kan hier toch iemand met wat ervaring naar kijken.

 

Ik heb me begin van de zomer aan mijn eerste plantje gewaagd.

Royal Haze autoflower zaadje op 22 juni geplant en laten groeien op mijn balkon.

De omstandigheden zijn niet ideaal (zonlicht wordt wel wel wat tegengehouden op bepaalde momenten van de dag, en toen ik enkele weken op reis was de plant bij een vriend gezet met nog slechtere omstandigheden met veel stretching tot gevolg).

 

Hoe dan ook, de laatste dagen komen er meer en meer bruine bloeiharen te voorschijn, wat je doet vermoeden dat de oogst nadert.

 

Helaas geen microscoop (in bestelling) bij de hand, dus moet ik het doen met sterk ingezoomde smartphone-foto's.

 

Wat denken de meer ervaren kwekers hiervan? Met het blote oog ziet het er allemaal nog wit uit, maar ik wil hier ook niet helemaal op af gaan in de periode dat mijn microscoop nog moet geleverd worden.

 

https://ibb.co/cN4G2Q

 

https://ibb.co/hquAU5

 

https://ibb.co/dkSVU5

 

Alvast bedankt om er even naar te kijken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je nog geen schimmel in de toppen hebt mooi laten staan.

Die mag nog wel een weekje (of twee).

Blijft lastig zonder microscoop maar we krijgen deze week nog mooi weer dus zal hem in iedergeval nog een weekje laten staan.

 

Weet niet als het een mogelijkheid is maar ik haal mijne savonds na binnen en sochtends als ik na werk ga zet ik hem weer buiten.

goodluck!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een foto van heel de plant?

 

Dat gaat toch september worden hoor :P

 

22juni gepland (boven de grond rond ±26ste?) Is 56dagen geleden voor een 12weken soort is nog ±28 dagen te gaan :P

 

(Dit is een ruwe schatting naar de zaad/oogst-tijd van de zadenbank)

 

Ps:

Gelieve ook de galerij van wf te gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Photo_0659.jpg

 

telefoon en lens, zonder loep is het niet te doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier enkele foto's van wat verder af.

 

Nu ik zelf mijn foto's bekijk ziet het er inderdaad uit alsof de plant nog even nodig heeft :D

 

De twijfel is ontstaan omdat de grote bovenste top best wel veel bruinere bloeiharen begint te krijgen, terwijl de onderste toppen nog een stuk witter zijn.

 

Is het een optie om binnen een week of twee weken de bovenste top te oogsten en de rest nog even verder te laten rijpen (oorzaak is de in het begin nog al sterke stretching door te weinig licht op balkon van vriend, de hele plant is een beetje een zootje helaas :P)? Of maak ik hiermee de hele plant kapot en zijn de onderste kleine topjes ook verloren?

IMG_20170821_191823.jpg

IMG_20170821_191829.jpg

IMG_20170821_191837.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die mag zeker nog wel een paar weekjes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

die haartjes, die zijn er om de boel te bevruchten, wanneer die periode gesloten is (haartjes sterven af) begint je oogstperiode, niet oogst moment, een periode, dus VANAF dat moment, ga je kijken wanneer het oogst moment komt

 

haartjes bruin = omhakken, is als je meid bezwangeren en als er een klein buikje komt het kind er al uit trekken :dribble:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zaaddozen moeten als het ware lekker vlezig opzwellen en die bruine stampers bijna voor 3/4e omsluiten klevend en lillend van de rijpe harsklieren

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...