Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Boosted

Voeding Tekort Of Toch Beestjes ?

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Ik heb een probleem met mijn skunk autoflower die buitenstaat, het probleem is dat er gaten vallen in de blaadjes maar vooral veel 'roest vlekjes' op de bladeren. Ook zijn alle blaadjes wat naar binnen gebogen, het zijn nogal meerdere problemen en ik twijfel dan ook wat de oorzaak is.

 

Foto's :

2

1

 

De dame begon haar leven als een zaadje dat uitgekomen is rond juni. Aangezien dit eigenlijk maar een probeersel was heeft zelf de hele groeifase maar in gewone tuinaarde gestaan, evenals kreeg ze alleen maar kraanwater (op regenloze dagen) zonder enige voeding of iets. Toch zag ze er tot op heden toe altijd goed uit. Ze is tegen het einde van juli in de bloeifase gegaan, toen heb ik haar verpot naar een 40L kuip (met afwatering gaatjes uiteraard) met Plagron growmix. sinds het verpotten heb ik haar 2 a 3 x in de week voeding gegeven van plagron namelijk de terrabloom, evenals ben ik ook de Ph gaan afzuren van het water. Zodoende gaf ik haar dus 500ml water met 2ml bloom met een Ph waarde van 6. Btw ik gaf pas water als de aarde/grond enigzins droog was, en nooit teveel dat het weer eruit liep van onder.

 

Toch zoals op de foto's te zien gaat er iets mis... maar geen idee wat. Ik heb ook al met een loep de bladeren afgegaan maar geen sporen van beestjes te bekennen.

 

Wie zou mij kunnen helpen ?

 

- Boosted

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt een tekort lijkt het (door het weinig water geven waarschijnlijk) en je hebt een dierentuin.

En waarom afzuren outdoor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je continu blijft afzuren eet dat je kalk buffer op, dat is beter om het niet te doen.

 

Vanaf juni is erg lang namelijk.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt een tekort lijkt het (door het weinig water geven waarschijnlijk) en je hebt een dierentuin.

En waarom afzuren outdoor?

Ah okay ik zal wat meer water geven, afzuren deed ik juist omdat ik dacht dat ze door een te hoge ph niet de juiste voedingstoffen kon opnemen.

En dierentuin, welke beestjes brengen deze schade aan?

 

Bedankt, ik ga je link eens goed doorlezen.

 

Als je continu blijft afzuren eet dat je kalk buffer op, dat is beter om het niet te doen.

 

Vanaf juni is erg lang namelijk.

 

Pg

 

Bedankt voor je advies ik zal niet meer afzuren dan. Vanaf Juni is inderdaad lang dit is waarschijnlijk aan de slechte grond die ik in het begin had.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wilde toch nog even laten weten wat de 'oplossing' was. Na het toevoegen van meer terra bloom en niet meer afzuren zijn de roest plekken redelijk verdwenen. Alleen buigen de blaadjes nog steeds naar binnen.

Ik ga kijken of dit nog gaat bijtrekken anders laat ik het hier nog weten.

 

Mocht iemand nog advies of tips hebben ik hoor het graag.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...