Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

deepee

New Dame Blanche Of Mrs. X, Zijn Ze Nog (Zuiver) Te Vinden?

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Enige tijd loop ik al te zoeken naar deze twee soorten gekeweekt en geslecteerd door de beste man Dame Blanche (RIP).

Zijn hier mensen die weten waar ik hiervan zuivere zaden kan vinden? Vooral zijn Mrs. X (die een kruising zou zijn van NDB met een onbekende plant) trekt enorm mijn aandacht omdat deze uitermate geschikt zou zijn voor guerilla (mensen die dit kunnen bevestigen?).

 

Alvast dank voor alle hulp en info over deze rassen.

 

MVG,

Deepee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had wel NDB zaden maar er zat wel een herma tussen,dus ik denk dat ik de nepperd heb.

 

Aangezien Dame Blanche himself nogal een goede kweker was,weet ik het 99% zeker.(! Respect !) :innocent:

Toch wilde ik dattie nog leefde.......

Itsa shame how the good ones go first man........ :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yess, hier de originele Nieuwe Dame Blanche nog in de seed vault. Gekregen via guess who.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Collie weed; inderdaad de online marktverkoopplatformen bieden ze soms ook aan maar dit is in mijn ogen weinig betrouwbaar (vaak opzettelijk of onopzettelijk vermengd met andere genen).

De beste man zijn topics worden nog vaak geraadpleegd door mezelf en vast ook door anderen hier op het forum. Hij heeft indertijd veel zaden weg gegeven maar de meeste van die mensen hoor ik niet meer. Ikzelf was in die periode ( 2007) jammer genoeg zelden actief op dit forum (zit hier ondertussen al van 2006 als ik me niet vergis).

 

Poldergrower; heb je hier al een zadenkweek mee gedaan of heb je er toevallig teveel liggen? ik ben echt benieuwd naar zijn zuivere NDB genetica (wil dit zelf ook zo houden). Misschien nadien nog wat selecteren op vroege bloei, een eigenschap die hijzelf ook goed in de gaten hield.

 

Alvast dank!

 

MVG,

Deepee

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_19024_7390_23383.jpg

 

THC

 

15%

Hoog voor

Hashplant

 

CBD

 

11 %

normaal voor de Hashplant,

uitzonderlijk voor alle andere

marihuana soorten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer interessant Konopi, dat het THC gehalte hoog was had ik reeds vernomen maar over het hoge %CBD wist ik niets!

De plant is dus zeker medicinaal ook interessant te noemen en nog beter dan ik gehoopt had!

 

Is deze chromatografie van een plant rechtstreeks uit zaad van dame blanche? Welke "spot" duidt de CBD aan en welke het THC gehalte.?

Heb je meerdere planten getest?

 

Ik word alvast meer en meer gefascineerd door deze soort.

 

Groeten, Deepee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guesswho heeft het laten testen toen, maar hij had een specifieke feno waar deze test meegedaan is.

 

Welke spot wat is.

 

gallery_19024_7390_452828.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Konopi, hier kan ik wat mee !

Ben zelf ook al van plan geweest om zo'n tester te kopen om zelf de thc en cbd waarden van men planten te kunnen controleren.

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graag gedaan, alleen als je zo set aanschaft, oppassen voor de reagens, is nml kankerverwekkend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guesswho had die zaden van wieriman, wieri heeft de NDB gemaakt die bijna iedereen op het forum heeft, maar hij had naast z'n NDB man een the one man staan, dus die zijn niet met 100% zekerheid "zuiver" te noemen. Waar je bijna wel zeker van kan zijn is dat de paarse planten die uit de NDB zaden komen de kruising zijn. Volgens mij weet niemand ook of die test is gedaan met een groene of een paarse plant, dus welke nou de "goede" is qua testresultaten is een beetje gissen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt Blowmonkey,

er is destijds nog een poging gedaan door HJM om vanuit originele zaden een echte dame blanche terug te vinden,

dit is qua resistentie toen niet gelukt

de recovery dame blanche was geen succes.

 

de cbd uit de planten van jan veen zijn hoogstwaarschijnlijk afkomstig van een plant van basicsjoerd

die in het verre verleden wel genetica met jan heeft uitgewisseld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dame blanche had meerdere mensen NDB toegestuurd alleen, vraag me af of wieri echt de enige is die er een zadenkweek mee heeft gedaan. Sla mezelf ook nog steeds voor de kop dat ik DB alleen om wat afghaantjes vroeg (wat later Afghaanskunk bleken te zijn), hij raadde me juist aan om er wat NDB bij te nemen, maar ik vond die paar theelepels zaad voor een tientje waar hij het over had destijds al veels te genereus, dus ik bedankte, stom.

 

Afghaanskunk had ik zelf ook geen zaad mee gemaakt, per ongeluk een Blueberry indica van sannie mee bestoven waar ik later weer vrouwelijk zaad mee heb gemaakt, maar puur heb ik die ook niet meer. Ja, stuk of ~15 zaden van DB die ik niet meer aan de gang krijg, zo zonde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Growers Choice had ook een New Dame Blanche in het assortiment, alleen weet niet of die van Wieriman oorspronkelijk zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook growers choice sprak over de paarse variant (waarover ook blowmonkey spreekt) dus het lijkt dat dit van dezelfde oorsprong is..

Ik kan het ook bijna niet geloven dat niemand anders een zadenkweek heeft gedaan met het oog op het behoud van het ras, enorm jammer!

Heb hem zelf ook nooit naar zaadjes gevraagd wat ik me nu wel een beetje loop te beklagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Double fun x New Dame Blanche is via LaBuenaHierba bij mij terecht gekomen, deze zijn zwz met het origineel gemaakt.

 

gallery_23812_9701_338892.jpg

 

gallery_23812_9701_623416.jpg

 

Genieten!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van wie was die Double Fun ook al weer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het origineel is van Positronics en via Wernard Bruining bij LBH terecht gekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat versta jij onder stabiel??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ibl-tje, dus dermatig ingekruist dat je rond de F8 zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige foto's Poldergrower, lijkt mij ook een ideale buitenplant te zijn, jij hebt een schat aan zaad liggen zo te zien.

 

Normaal zou dat toch niet meer mogen uitmaken van zodra ze gekruist zijn (alle hybriden worden via ibl's bekomen.). Indien de DF niet was gekruist geweest met de NDB dacht ik dat je voor cannabis best niet verder gaat inkruisen dan F6..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Double fun is trouwens Citral x DrWeedman.

 

Ik heb er eerder ergens iets anders van gemaakt lol.

 

Ja deze heb ik ook origineel.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fantastisch dat al deze originele soortjes zich toch nog ergens bevinden! Heb je er al een zadenrun mee gedaan en vertonen ze allemaal dezelfde eigenschappen of zit er nog enige heterogeniteit in de planten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even wat topics doorgespit, maar La buena hierba heeft z'n zaden gegarandeerd van wieri gekregen, die kwam namelijk pas op het forum nadat DB was overleden en startte z'n eerste kweek in 2008; kwam dit trouwens ook nog tegen:

deze NDB wordt een beetje roze paars achtig,waarschijnlijk omdat ik vorig jaar ook een The One en een BBi mannetje had staan naast mijn NDB man,misschien zo wel bevrucht :P

http://www.wietforum...post__p__458811

 

Dus je kan naast The One ook Blueberry indica aan het rijtje toevoegen. Misschien hebben een paar oude leden wellicht wat zaden van Dame Blanche op de groningen meeting (of elders) meegekregen, maar ik denk dat je online weinig response krijgt van ze. Beste plan lijkt me om met die "NDB" door te gaan en dan alleen maar de groene uit te selecteren, geeft geen garantie dat het echt "zuivere" NDB zijn, maar wel een stuk grotere kans natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt van je onderzoekingswerk Blowmonkey, zeker interessante lectuur wat ik daar lees.

Indien ik NDB zaden vind zal ik er op letten van geen zadenkweek te doen met de planten die roze/paarse toppen vertonen.

Zou deze zelf ook zuiver willen houden en pas nadien (misschien) verkruisen met Ethiopische/kuamoni planten om deze vroeger klaar te krijgen.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...