Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Veni Vidi Vodka

Gele Bladeren Passion#1

Recommended Posts

Goedeavond,

 

Sinds kort heb ik gele bladeren bij 1 van mijn passion#1 planten. Heb van deze er 2 staan in de volle grond en daarnaast 3 hollans hope. Die laatste 4 doen het goed en zijn gewoon groen maar deze is erg geel. Zie onderstaande fotos.

 

Geef geen voeding. Puur volle grond regenwater en soms kraanwater geven.

 

Kan het te maken hebben met voeding? Raar dat de rest er geen last van heeft!

 

Alvasr bedankt

 

 

acvmkk.jpg

 

 

a9s09j.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me een hongertje...

 

meer bepaalt kalium ?

 

met wat heb je je grond voorbehandeld ?

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

iets van voeding zou wel eens kunnen werken... (weet niet of ze al bloei vertoont) dus groei of bloei voeding halen

 

 

en lezen, blijven lezen :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De passion #1 zijn in juni pas gezet en vertonen al bloei. De hollands hope zijn in mei gezet en vertonen nog geen bloei.

 

Oke ik ga eens lezen en kijken wat voor voeding ik de plant kan geven. Bedankt

 

De passion #1 zijn in juni pas gezet en vertonen al bloei. De hollands hope zijn in mei gezet en vertonen nog geen bloei.

 

Oke ik ga eens lezen en kijken wat voor voeding ik de plant kan geven. Bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees over bij acute problemen extra Magnesium geven door bladvoeding te spuiten met daarin 2% bitterzout opgelost

 

Is dit jullie advies ? Zo ja welk merk/ spul?

 

Thankz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ff bladbespuitingen doen tot het probleem is opgelost.Via de grond ff een dressing maken van lavameel gemixt met wormenmest & dat rond de stam doen bij alle planten.Lavameel zit genoeg Magnesium in.Zou het inwateren met wat melasse oplossing, want dan lost het sneller op.

 

dosering bitterzout is 14g op 5 ltr water.

Edited by konopi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, dus als ik het goed begrijp moet ik bitterzout mixen met water in de verhouding 14gr op 5 liter. Dat over de plant spuiten. Hoe vaak? Iedere dag 1x?

 

En daarnaast via een mix van lavameel en wormenmest en dan rond de stam van alle planten op de aarde gooien? Daarna water erover met melasse oplossing.

 

Voor mij is het een beetje hocus pocus taal, haha. Ik heb alles gegoogled en ik denk als je dit kan bevestigen dat het zo goed is, dat het me wel gaat lukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet iedere dag, moet ff onwerken ook.Zou om de dag ff aankijken.Dat inwateren met melasse heeft te maken dat melasse de pH van het water verlaagt, fulvinezuren bevat zodat de mineralen uit de lava sneller worden opgenomen & melasse levert zelf ook mineralen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...