Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

weer een tijdje geleden maar hier toch maar weer een keer een topicje online.

 

Voornamelijk voor mezelf om terug te kunnen kijken hoe de onbedoelde kruizing het gaat doen want wie weet wat het wordt. en natuurlijk ook voor de meekijkers en nieuwsgierigen onder ons.

 

Er staat sinds vandaag 2 x S5 clone, een oudere dame die minstens een jaar in een veel te klein potje heeft gefungeerd als moedertje, en als enige zaailing de kruizing S5.

 

2 x S5 en miss Uru omdat 1 plantje in het hokje zo weinig is, zonde van de stroom.

 

De Uruzghani, zoals duidelijk te zien is best wel verwaarloosd.

 

gallery_19177_19535_2295139.jpg

 

gallery_19177_19535_1508384.jpg

 

De S5 kruizing

 

gallery_19177_19535_1260821.jpg

 

gallery_19177_19535_1204661.jpg

 

en de S5

 

gallery_19177_19535_1586008.jpg

 

gallery_19177_19535_959553.jpg

 

S5 familie,

 

gallery_19177_19535_1290141.jpg

 

en het hokje gevuld,

 

gallery_19177_19535_5306909.jpg

 

met voorlopig even wat hoogte verschillen.

 

Beide S5-jes staan sinds vandaag in 18 liters en Uru sinds een dag of 4 in verse aarde en de zaailing is nu ca. 3 of 4 weken oud, met vrouwelijke voorbloei.

 

Medium is canna terra professional met buffertabs, lavameel, basaltmeel en wormenmest.

 

bloeivoeding zal waarschijnlijk canna bio terra worden, alleen maar omdat het er nog staat. groeivoeding heb ik niet en vind ik ook niet nodig.

 

de klok zal over ca, een dag of 5 omgaan afhankelijk van de S5 ontwikkeling.

 

dat was het voor nu even, tot de volgende keer.

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je met wat ze gekruist is?

 

heb zelf vorig jaar s5 gekruist met jackberry :showoff:

 

ze zien er gezond uit, succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes.

Niet veel s5 in de cross als ik blad bekijk :search:

 

Waarom toch weer de s5 Dj?

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom collega's. en bedankt voor je reacties.

we gaan er hopelijk wat fraais en lekkers van maken.

 

 

Dan het verhaal van onbedoeld

 

Ik had uit een redelijk ver verleden een zakje zaden geruild van een kruising Pre 98 bubba kush / williams wonder. en heb die toch maar een keer geprobeerd te ploppen.

Uiteindelijk is er met wat moeite 1 plant overgebleven die uiteindelijk mannelijk was.

Deze man stond uiteindelijk net even te lang naast de S5 in bloei en er was 1 voorbloei bloem opengegaan waar heel weinig stuf uit was gekomen.

 

Er leek niets bestoven te zijn en verder gegaan na de scheiding van man en vrouw.

 

hier wordt het meeste gebruikt voor een beperkte groep bekende medische gebruikers en 1 van de users had een stuk of 2 zaadjes gevonden en weggegooid. Toen het een keer ter sprake kwam bleek dat er hier thuis ook 1 zaadje tevoorschijn kwam, waarna ik eens ben gaan lezen wat de vader dan voor plant zou moeten zijn.

 

Toen dacht ik waarom niet een keer proberen wat er uit kwam, en gelukkig is er nu vrouwelijke voorbloei dus de nieuwsgierigheid is gewekt.

 

@Lost,

aan de plant te zien inderdaad weinig S5 zo op het oog, maar mijn ervaring is wel dat ook haze soortjes uit zaad grotere en bredere vingers hebben in de groei, dus wat het gaat worden? Het lijken wel enorme bladeren te gaan worden.

 

En Waarom S5? voor met name 2 personen is dit een gewild "medicijn" en een enkele recreatieve roker een toppertje, en ze stond er toch nog.

 

Nou nog even even kiezen of ik er tijdens de groei een stekje afhaal om te bewaren, of na de proeverij zien of ik wat meer zaden kan maken, de ouders staan er allebei nog dus is er wat mogelijk

 

Grtz,

Dj.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopelijk geeft deze S5 kruising minder effect op de rikketik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Konopi,

zo een ervaring heb ik nog niet gehoord, eigen ervaring? erg vervelend in elk geval dan

 

Huf take a seat

 

Yep running water vertrouwd soort. ach het was ook weer tijd voor vers moedertje.

 

wat de stikstof gaat doen zal ik wel afwachten, het is deze keer ook de zwaarder gevoede versie. om een keer te proberen, er gaan er ook nog wat de tuin in met licht gevoed en de zwaarder gevoede aarde. gewoon eens kijken wat ik voor verschil ga merken. Beide soortjes lusten normaal wel wat dus daarom eens zien hoe dat gaat.

 

Straks eens zien hoe ze er bij staan.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten op vrijdag avond.

 

gallery_19177_19535_3803066.jpg

 

gallery_19177_19535_1405452.jpg

 

 

S5-c 30 CM hoog nu

 

gallery_19177_19535_3028147.jpg

 

gallery_19177_19535_1273599.jpg

 

2 s5 jes.

 

gallery_19177_19535_1288465.jpg

 

gallery_19177_19535_3016420.jpg

 

 

met 1 ernaast die op 80 CM van het licht afstaat.

 

gallery_19177_19535_2919670.jpg

 

 

Na de fotosessie heb ik de uruzghani uitgedund en opnieuw op het netje gebonden. nu zijn de meeste gele blaadjes weg, en met de bloei zal het net vast weer helemaal overvol groeien.

 

gezien de afmeting van de zaailing zal ik uiterlijk morgen de klok omzetten, tenzij er nog wat bijzonders gebeurd.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Konopi,

zo een ervaring heb ik nog niet gehoord, eigen ervaring? erg vervelend in elk geval dan

 

Yep eigen ervaring.Heb het niet met Lemon Haze of Amnesia Ganja bv, maar zodra de S5 in het lichaam zit gaat de hartslag omhoog.

 

Die S5 kruising blijft compact.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang heeft die s5 gestaan Konopi?

Als je oogst met milky en amper amber is ze best pittig voor lijf en leden en ook psycho actief is ze dan veel erger dan wanneer je haar op dag 67 om haalt en ze veel meer amber heeft en ze een stuk subtieler wordt.

 

@Dj

ik zou de kleine s5'jes even wat hoger zetten, gaan ze wat harder groeien en blijven ze niet zo achter op die andere planten

80cm is best een eind

 

die kruizing, dat gaat knallen zodra de klok om gaat als ik dat gedrongen diepgroene plantje met blad ruim over de potrand zo zie :icecream:

slimme zet mbt de Uru :hug:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey een modderetter die een topic maakt. dat zie je niet vaak hier!

 

ik schuif aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang heeft die s5 gestaan Konopi?

Als je oogst met milky en amper amber is ze best pittig voor lijf en leden en ook psycho actief is ze dan veel erger dan wanneer je haar op dag 67 om haalt en ze veel meer amber heeft en ze een stuk subtieler wordt.

 

 

Had ik uit de shop bij mij.Uit 2 verschillende shops geprobeerd, maar rikketikkie ging bij allebei lekker te keer.Kan zelfde leverancier zijn waar de S5 van afkomstig, al zijn de shops van 2 verschillende eigenaren.Geur was goed trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konopi,

 

niet prettig in elk geval. Hier nog nooit gehoord van zowel groot als klein gebruikers om het zo maar te zeggen.

Al vraag ik me wel eens af of alle S5 hetzelfde is wat ik me haast niet kan voorstellen zeker uit een shoppie.

 

@lostchild,

 

de kleintjes komen niet in het hokje er is wat gereserveerd voor een nieuwe mediwietgebruiker het gaat anders zeker niet passen het gaat nu vast al overvol worden.

 

De klok om is nog per dag even bekijken, 1 van beide S-jes is nog net niet zover als ik het wil hebben maar ik ben wel wat benauwd voor een groeiexplosie. hopelijk toch wat meer indica invloeden aanwezig, al zegt het blad volgens mij iets anders.

 

Welkom MisterX,

 

ja vroeger was dat meer gewoon, maar na de wetswijziging en wat minder activiteit (zullen we maar zeggen) van het mod-team is het erg stil geworden

 

En ach ik doe niet veel bijzonders behalve misschien nog onder TL buisjes, en gebruik de verschillende topic's als naslagwerk. En het blijft op zich leuk om te doen a kost het wat tijd wat niet altijd aanwezig is.

 

zoals het er nu uitziet gaat morgen de klok om, de cross is nu al 38 CM en wat die gaat doen :whistle: maar dat is dan weer het leuke van iets nieuws proberen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om weer eens een nieuwe kweek van je te zien. Succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk dat je ook weer langskomt Wietefras.

 

hopelijk komt succes gewoon weer langs, :innocent: anders maar een beetje beter mijn best doen.

 

Vandaag heb ik de klok omgezet, dus vanaf morgen ca 9,5 weken wachten. Al weet ik natuurlijk niet wat de cross gaat doen.

 

Dan voor de statistieken even een behoorlijk overzicht van de dames.

 

hokje open,

 

gallery_19177_19535_7233770.jpg

 

 

Miss Uru gaat als een speer,

 

gallery_19177_19535_955667.jpg

 

behoorlijk geschoren

 

gallery_19177_19535_4524215.jpg

 

maar 60 á 70% van de uitlopers zien er behoorlijk goed uit.

 

gallery_19177_19535_766835.jpg

 

dan de S-jes, ca. 16 en 17,5 CM hoog

 

gallery_19177_19535_705594.jpg

 

gallery_19177_19535_401468.jpg

 

gallery_19177_19535_1240923.jpg

 

met wortels onder in de 18 liter dus zijn ze wat mij betreft klaar voor de bloei.

 

gallery_19177_19535_465249.jpg

 

en de S5-c nog erg compact nu 43 CM hoog.

 

gallery_19177_19535_108816.jpg

 

gallery_19177_19535_749875.jpg

 

grote bladeren maar niet echt breed indicablad als de uru.

 

.gallery_19177_19535_2421485.jpg

 

gallery_19177_19535_936609.jpg

 

Vandaag alles ook gewoon water gegeven. tot nog toe 1 x wortelstim, 1 x bacto's verder alleen water.

 

omdat het stekken waren (S5) van buiten een aantal keer behandeld afwisselend met Masai, en spruzit en de laatste 2 keer met bioquant deltam

 

niet dat het een hele dierentuin was, maar er waren enkele sporen van thrips en ik heb liever geen plaag straks.

de laatste week heb ik in elk geval goed gezocht en niets meer gevonden.

 

Gezien de kleur zal er voorlopig nogeven geen voeding gegeven worden, wellicht over een weekje of 2 starten met wat bloeivoeding.

 

temperatuur is ongeveer 28 / 22 nog niet echt gemeten, nu hagt het loggertje er weer in om even te kijken wat het werkelijk is.

 

Filter is nog niet aangesloten dat zal ik van de week ook maar een keer gaan doen. ze ruiken nu wel al lekker maar nog niet overweldigend, voorlopig draait de afzuiger op 30%, met filter zal het wel iets meer worden denk ik.

 

dat was hem weer even zo.

 

Grtz,

Dj.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die S5 kruizing gaat nog voor een verassing zorgen als die zo blijft doorgroeien.

Mij is altijd verteld dat een kruizing maken van S5 gedoemd is te mislukken. De goede eigenschappen van het genotype zouden heel lastig naar volgende generaties overgaan heb ik geleerd. Iemand hier ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yess zat ervaring mee, ongeveer 6/7 crosses mee gemaakt maar nooit komt de s5 goed naar voren.

 

Waar je haar ook mee kruist het blijft matig tot zeer matig wat er uit komt. Misschien heeft dj meer succes.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen ervaring hiermee, maar het lijkt me ook belangrijk wat je verwachting is van de kruising?

 

Op medisch gebied is S5 hier 1 van de slaapwietjes en niet iets heel specifieks. De recreanten zullen we maar zeggen zullen daar heel anders over denken. Ik verwacht dat het niet uitmaakt wat er uitkomt, en als het iets bijzonders is lekker meegenomen dan.

Voor verschillende momenten gedurende de dag heeft Miss Dj een ander soortje van parvati de minst tot niet stoned, tot aan de Angel heart die eigenlijk de sterkste omval wiet is.

 

Eerst maar zien dat er wat van geoogst wordt dan kijken we weer verder.

vooralsnog is het een fraaie plant, en het oog wil ook wat. :D

 

:wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De smalle lange vingers van het blad doen me denken aan Amnees. Als de oogst van je kruising die smaak en uitwerking ook heeft zit je altijd goed. :D

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig S5 als slaapwiet, maar ieder persoon ervaart het weer anders.Ik had het al in je andere topic gevraagd, maar hoe lang is de bloeitijd van de Parvati binnen & welke geurfeno heb je?Mooie plaatjes weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep zo zie je maar ieder zijn ding, Miss gooit echt heel weinig in de joint, en kan wat tolerantie erg weinig hebben. het is jaren zo.

 

sorry heb niet gezien dat je dat hed gevraagd

 

Parvati heeft 12 weken bloeitijd weekje meer of minder tussen de 2 pheno's, ik had 2 geurtjes, de citrus-achtige en de andere ik ben slecht met geuren.

 

Dilago,

ik heb bijna nooit amnees uit zaad gehad, dus kan niet echt oordelen, maar het is volgens mij zeker geen hoog aandeel indica.

Time will tell.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnees uit zaad heb ik nul ervaring mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...