Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Opmonnie

Blue Grape Dream Wordt Te Groot

Recommended Posts

goedemiddag medekwekers!

 

Mijn serre kan mijn plant niet meer binnenhouden. In eerste instantie heb ik mijn plant al een paar goeie knikken in de stam en grote zijtakken gegeven maar nog steeds wilt hij naar buiten groeien. Ik heb een tijdje geleden 3 touwen gespannen zodat ik de takken in de goede richting kan sturen (naar rechts). Doordat ze zo graag naar buiten krijg ik het probleem dat ik mijn serre moeilijk dicht kan doen wanneer er bv niemand thuis is.

 

Ik zat zelf al te denken aan een plastic hek op de hoogte van de touwen te hangen, hopelijk hebben jullie nog ideetjes waar ik mee wat kan

peace :vape: :vape:

 

 

Week 15

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plant zal altijd naar het licht toe willen groeien, knakken en vastbinden heeft dus weinig zin... een hekwerk of kippengaas werkt dan beter. Hier kan je je planten ook aan bevestigen (net zoals bij scroggen) opdat ze aan de binnenkant van je hek/gaas groeien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

...knakken en vastbinden heeft dus weinig zin...

 

Niet gehinderd door enige kennis van zaken, die Kenny!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plant zal altijd naar het licht toe willen groeien, knakken en vastbinden heeft dus weinig zin... een hekwerk of kippengaas werkt dan beter. Hier kan je je planten ook aan bevestigen (net zoals bij scroggen) opdat ze aan de binnenkant van je hek/gaas groeien.

 

Als ik hem niet had geknakt dan had hij niet meer in de serre kunnrn staan. Ik zat idd te denken een aan soort draadhekwerk die de gemeente ook gebruikt. Zou kippengaas effectiever zijn dan het draadhekwerk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ovale dunne gaas waar je je vingers aan snijd? doe maar niet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...knakken en vastbinden heeft dus weinig zin...

 

Niet gehinderd door enige kennis van zaken, die Kenny!

 

Waardevolle aanvulling en toelichting, bedankt!

 

Misschien had ik wat duidelijker moeten zijn... het helpt maar tijdelijk en je kan alsmaar bezig blijven.

 

En bij nader inzien is kippengaas net iets te scherp/dun. Ik denk dat je toppen hier in/om/aan vast kunnen groeien, hekwerk is vaak dikker en omhuld in een plastic laagje, ook is het vele malen steviger.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...