Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Theweedwizard

Zichtbaar Condens/rook Afzuiging

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

 

Ben me al maanden aan het inlezen, en Google me suf maar kom niet verder met een vraag daarom stel ik hem hier. Beetje info wat de bedoeling is, Ik ga om te beginnen maar eens starten met 2 x 600 watt met 2500 m3 afzuiger en 1500 m3 actieve inblaas. Ik heb in een kelder een ruimte gebouwd wanden van sandwich platen van 12 cm dik, vloer en dak geïsoleerd met 10 cm isolatie platen. Mijn vraag is.... ik wil afblazen naar buiten, maar wil niet dat er rook / condens zichtbaar is, wat nu ? Tuurlijk er bestaan tal van oplossingen. Opticlimate, koelbatterij, aangezien ik netjes mijn stroom ga betalen en het puur hobby is moet het ook gewoon leuk blijven. Is het niet mogelijk om met een broekstuk voor het naar buiten blazen te mengen met koude lucht via een spirobuis die verse lucht bij een ander raam vandaan haalt ? Of evt een andere oplossing hoor het graag. Afblazen binnen zie ik niet zo zitten ivm temp wel vocht !

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ga je die afzuiger vol aanzetten?

Storm in je hok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ga je die afzuiger vol aanzetten?

Storm in je hok.

deze zal op een climate mini humi box komen, mits er ik er ergens recensies van kan vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil afblazen naar buiten, maar wil niet dat er rook / condens zichtbaar is,

 

Ik loop toch al wat jaren mee,

maar dit heb ik bij me zelf nog nooit kunnen waarnemen?

 

Tip.

Wat interpuncties maakt het wat prettiger lezen voor een ander.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het ook nog nooit overvonden, maar ik kan me ook wel voorstellen dat als je flink vochtige lucht van 28C direct naar buiten blaast dat er dan wat condensatie optreedt?

 

Lucht van 28C met een LV van 50% heeft een dauwpunt van 16,6C. Dus daaronder zou je al condens kunnen zien.

 

Dergelijke warme lucht direct afblazen maakt je ook wel heel zichtbaar voor een infrarood camera overigens. Dat is een soort vuurtoren voor dat soort camera's.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het buiten 10 graden is zie je ook je eigen adem..

 

zon mooie hete uitlaatbuis zien ze vanuit de lucht ook wel trouwens

 

article-2120626-12570DE3000005DC-547_634x558.jpg

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat scenario krijg je op een niet ge-isoleerde zolder,en dan weten ze je wel te vinden.

 

Lullig als je maar 4 hebt staan,mag alles mee met de popo's en heb je niks.

 

Nog lulliger als je je hele zolder vol hebt zoals deze gast waarschijnlijk.

 

 

Naar buiten afblazen is een no go,kan je beter gelijk even langs het bureau om jezelf te verraden. :lol:

Kijk op youtube de filmpjes over>>>> how not to get caught growing marijuana.

Serieus een aanrader :innocent:

 

Jah Bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

met een geisoleerde zolder behoud je hetzelfde problee; hoge temp uitvoer tegenover een koude achtergrond, dat is op de flir letterlijk een heatpipe :icecream:

een complete warme zolder verbergt mogelijk zelfs de afvoer, maar trekt in zijn algemeen meer aandacht (of moet oud huis zijn)

het verschil is juist wat opvalt

 

FLIR0005.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

je ziet het niet met het blote oog. hooguit wat condens op het raam

 

met een warmtecamera zie je het wel.

ik blaas ook gewoon naar buiten uit je ziet niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mister, waar denk je dat die linker grote bol op die politieheli's voor is? :whistle:

 

pdg__1303391854_Polytech-Survey-camera.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het inzetten van helikopters voor het opsporen van wiet is afgeschaft.

Was te duur.

 

Kan geen bron vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ze lukraak rondvliegen misschien. Dat deden ze sowieso al sporadich. Het punt is dat ze meerdere indicaties moeten hebben dat er wat speelt. Als ze dus een tip krijgen dat er verdenking is van wietteelt dan kunnen ze nog niets. Als ze met een warmtebeeld camera op locatie bevestiging krijgen komen ze wel binnen. Al zullen ze waarschijnlijk door aan de brievenbus te snuffelen al genoeg hebben, want anders hadden de buren doorgaans ook niet geklaagd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik blaas in de winter ook direct na buiten geen condens te zien hoor 1x 600 watt is dat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een beetje ontstaan uit het beeld dat de daken van wiettelers sneeuwvrij waren t.o.v. de buren. Als je willekeurig boven een woonwijk vliegt met een warmtecamera zie je enkel en alleen maar warmte-afvoer punten. Je centrale verwarming bijvoorbeeld of een wasdroger, de airco of een zonnebank. Dat wordt zoeken naar de speld in een hooiberg. Pas als er sterke vermoedens zijn, dus andere factoren zoals geur, vreemde activiteiten in een pand kun je gebruik maken van een warmtecamera om die vermoedens te bevestigen. En dan is een helicopter wel erg duur. Zeker nu er drones beschikbaar zijn, de zogenaamde cannasniffers en meetapparatuur die ze even door je brievenbus steken zijn. Blijft nog steeds een feit dat er ernstige vermoedens moeten zijn wil de politie toestemming krijgen om de privacy van een rechtspersoon te mogen breken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus 450 watt cree cobs en uitblazen via schoorsteen gaat niet zo hard opvallen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joh Langerd, waar maak je je druk om man, dat stelt toch helemaal niks voor?

 

Er zijn andere zaken waar je je meer zorgen om dient te maken als het om je veiligheid gaat, zoals daar zijn:

1. Niet met anderen praten over je kweekje.

2. De geur perfect onder controle houden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het inzetten van helikopters voor het opsporen van wiet is afgeschaft.

Was te duur.

 

Kan geen bron vinden

de grap is dat dat dus niet nodig is; de warmtecamera is standaarduitrusting, die zet je dus gewoon aan terwijl je 3 rondjes om het koekoeksnest vliegt ;)

 

duur? de burger betaald toch wel, voor wiet is alles geoorloofd

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan gewoon

Joh Langerd, waar maak je je druk om man, dat stelt toch helemaal niks voor?

 

Er zijn andere zaken waar je je meer zorgen om dient te maken als het om je veiligheid gaat, zoals daar zijn:

1. Niet met anderen praten over je kweekje.

2. De geur perfect onder controle houden.

 

Okaay, wou het nog eens vragen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...