Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Chronic89

Help! Toprot Ontdekt, Wat Nu (+Speed Auto)

Recommended Posts

Beste leden, mijn 4 autoflowers van de soort +Speed moeten nog hooguit 1/2 weken bloeien voordat ik kan oogsten,

heb net een globale inspectie uitgevoerd en ontdekte toprot in de bovenste bud van 1 van mijn planten. Aangezien het nog te vroeg is om deze te oogsten wil ik vragen wat ik ermee kan doen.

 

20170807_114334287_i_OS.jpg

picture hosting

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt vast wel een schaar in huis ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed weg knippen en als de rot doorzet z.s.m. oogsten. En niet 's avonds water geven maar overdag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Latex handschoenen aandoen, zeer ruim uitknippen, probeer de beschimmelde delen niet aan te raken met de schaar (hou ook wat ontsmettingsmiddel bij de hand voor de schaar er voor, tijdens en na gebruik te ontsmetten)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het beste is met een pincet alles aan rot uitplukken,en de plant droog houden.

Met peroxide de plekjes aanstippen waar het aan de plant zat te rotten.

 

Vochtige lucht zal het weer doen oplaaien,en droge lucht zal het beperken.

 

Binnen achter de kachel als 't regent,daar is ie blij mee. :whistle:

 

Good luck....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes, heb ze allemaal geïnspecteerd en de rotte toppen ruim afgeknipt en de wond met azijn behandeld.

Hopelijk blijft de schade beperkt. Momenteel is het weer aan het regenen, ik heb een mini overkapping gemaakt met doorzichtig zeil en wat tuinstoelen. Werkt prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had al twijfel wel niet oogsten, het weer wordt niet geweldig. Ik zou een deel oogsten, kun je gelijk verschillende oogst moment testen. Let op als je gaat pluizen tussen alle toppen van plant naar plant opzoek naar rot, als je dan niet steriel werkt ben je zelf de drager/verspreider van top naar top/plant.

 

Bij regen zet ik ze in de schuur of binnen, vooral als het koud en nat is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had al twijfel wel niet oogsten, het weer wordt niet geweldig. Ik zou een deel oogsten, kun je gelijk verschillende oogst moment testen. Let op als je gaat pluizen tussen alle toppen van plant naar plant opzoek naar rot, als je dan niet steriel werkt ben je zelf de drager/verspreider van top naar top/plant.

 

Bij regen zet ik ze in de schuur of binnen, vooral als het koud en nat is.

 

Ik ga ze toch nog even laten staan, want er is nog geen 1 amber kleurige trichomes te zien. Vandaag en morgen zijn de weersvoorspellingen nog aardig okey, ik haal ze 's avonds binnen tot ochtend vroeg. Het rot wat ik weggesneden heb lijkt tot nu toe nog niet verspreid te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...