Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Greenthings

Wiet Wordt Bruin Tijdens Het Drogen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Mijn Amnesia Haze automatic plantjes hangen inmiddels 5 dagen tot 1,5 week te drogen (heb ze niet allemaal tegelijkertijd geoogst).

 

De eerste paar dagen hebben ze aan een wasrek in een donker hok gehangen (in de wc). Dat was de enige plek waar het mogelijk was. Maar afgelopen weekend zou de huisbaas langskomen om het huis te controleren. Die wiet kon natuurlijk niet in de wc blijven hangen, dus hebben we in mijn kamer een kast leeggemaakt en de 5 plantjes daarin opgehangen. Ik ging toch de hele week weg dus dat was geen probleem.

 

Nu kom ik alleen na 4 dagen terug en zie ik dat mn wiet behoorlijk bruin is verkleurd. We hadden ook al een beetje last van toprot en de rot hadden we er zo goed mogelijk uitgeknipt. Nu heeft de plant die het langste hangt (1,5 week) dus een hele bruine kleur. En ook is bij een aantal planten de toprot teruggekomen.

 

Moet ik zorgen dat de planten sneller drogen in bijvoorbeeld een schoenendoos met kranten?

 

Hier een foto van de bruine plant en een foto van hoe de planten in de kast hebben gehangen.

 

gallery_16121_19515_420534.jpg

 

gallery_16121_19515_1981508.jpg

 

Wat denken jullie?

 

tldr;

 

Is het normaal dat de plant zo bruin is op de foto na 1,5 week drogen?

Er zit schimmel in een aantal planten, moet ik zorgen dat de planten sneller drogen (planten met schimmel hangen 5 dagen te drogen)?

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Redden wat er te redden valt en wel heel snel..... Heel dom om schimmel op je planten te laten zitten. Alle schimmel heel ruim wegknippen en gezonde toppen zo ver mogelijk van de besmette toppen hangen. Ventileren in de ruimte waar je droogt. Je ruimte is duidelijk te vochtig. Ik hoop dat je nog iets overhoudt maar dit ziet er slecht uit, als ik het zo kan beoordelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...