Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

chlorofyl

Blad Vraat, Schimmel, Problemen?

Recommended Posts

Ik heb mijn 5 planten nu 5 weken buiten in de vollegrond staan, de kleur is volgensmij goed en ze zien er gezond uit.

Toch zie ik wat probleempjes en ben benieuwd of dit erg is en of er iets tegen gedaan kan worden.

Ik heb hier een paar fotos, er zijn verschillende dingen te zien, sporen, vraat, en stipjes:

Foto's: http://imgur.com/a/PEJv6

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen zorgen om maken. Daar heeft elke buitenplant last van. In mijn 5 Hollands Hope planten zitten ook in sommige bladeren veel vraatsporen. Er zijn zelfs bladeren bij die bijna volledig zijn opgegeten. Zo'n plant word er echt niet minder van als er wat blaadjes aangevreten zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen zorgen om maken. Daar heeft elke buitenplant last van. In mijn 5 Hollands Hope planten zitten ook in sommige bladeren veel vraatsporen. Er zijn zelfs bladeren bij die bijna volledig zijn opgegeten. Zo'n plant word er echt niet minder van als er wat blaadjes aangevreten zijn.

 

En die stipjes en sporen? Zal zoiets sich niet versprijden en de hele plant verpesten?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me gewoon insect-schade

 

Dat met al die "lijntjes" op het blad = mineervlieg

 

De vraatschade kan zowat elke gekende creepy crawler zijn. (Van mot tot rups,...)

 

Stipjes doen me denken aan bladluis of eventueel trips.

 

Schimmels zie ik niet als ik het even snel bekijk

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen zorgen om maken. Daar heeft elke buitenplant last van. In mijn 5 Hollands Hope planten zitten ook in sommige bladeren veel vraatsporen. Er zijn zelfs bladeren bij die bijna volledig zijn opgegeten. Zo'n plant word er echt niet minder van als er wat blaadjes aangevreten zijn.

 

En die stipjes en sporen? Zal zoiets sich niet versprijden en de hele plant verpesten?

 

 

Lijkt me gewoon insect-schade

 

Dat met al die "lijntjes" op het blad = mineervlieg

 

De vraatschade kan zowat elke gekende creepy crawler zijn. (Van mot tot rups,...)

 

Stipjes doen me denken aan bladluis of eventueel trips.

 

Schimmels zie ik niet als ik het even snel bekijk

 

Moet er iets tegen gedaan worden?

Kan het serieuze schade aanrichten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan een vliegenmepper kopen en er bij gaan zitten als je dat wil..

 

Zie amper schade, niet zo druk maken :)

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit 83731b446a2da06664836e135b29c90e.jpg spul helpt wel, de beestjes vinden het niet zo prettig en het versterkt de planten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook natuurlijke bestrijding toepassen van Pireco tegen bladinsecten,werkt ook prima.

 

Ik zie namelijk : bonenspint (stipjes)

 

Mineervlieg larves(vraatgangen)

 

Wants-vraatgaten,altijd op jong blad de hufters hahaha.

 

Die capsules maken de plant onsmakelijk voor de insecten,maar niet voor jou.

Als je dan een dubbele bestrijding kiest heb je altijd eliminatie 100%,dus doe ook maar wat vakman bijdraagt.

 

Je planten zien er verder wel mooi groen uit,en geen schimmel te zien tot dusver.

Dus als je gewoon actie onderneemt,heb je een mooie ronde denk ik.

 

Je bent er mooi op tijd bij,goede observatie skills :tu

 

Jah Bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...